Gå til innhold

Bør jeg kjøpe ny, eller oppgradere?

Anbefalte innlegg

Har:

Hovedkort: ASUS Maximus Formula (1. versjon)

Prosessor: Intel Core Duo E8400 3,0 Ghz

RAM: 4 Gig Corsair "noe m kjøleribber på..."

Skjermkort: ATI Radeon HD 5450/256

Sysdisk: WD Raptor 150 G

Storage: WD 1500 G

Win XP

Skulle egentlig prøve meg på overklokking med dette oppsettet, men fikk så mye trøbbel med å få det til å¨virke at jeg slo meg til ro da jeg endelig fikk den opp og gå. Altså ingen OC.

Er rimelig sikker på at nytt OS, skjermkort og kanskje en SSD vil gjøre susen, men vil gjerne høre fra proffene hva dere ville gjort.

Finnes det programvare, gjerne freeware, som kan oppdatere drivere, også bussdrivere og internal stuff etc? Jeg har en mistanke om at det kan være noe av årsaken til den trege maskinen.

-s-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proffene? Her er vel mest amatører med litt erfaring tror jeg. Gjeller ihvertfall meg.

Hvor mye vil du bruke på PCn?

Hvis du vil "rense" maskina di så kjør Driver Sweeper og rens NVIDIA drivere med den.

Innstaller så nye drivere fra NVIDIA.

Kjør Ccleaner og rydd også opp i registeret med denne.

For oppgradering av HK kan du bruke ASUS Update Utility Den finner nyeste bios og drivere til HKet.

Skulle jeg hatt ny PC nå ville jeg ventet til de nye ATI kortene kommer om få dager, satt opp en PC med AM3 socet og AMD Phenom II X6 1090T Black Edition.

Du trenger da HK, Prosessor, skjermkort og minne. Resten har du vel? Hvis du setter inn en SSD med OSet på vil du få en rå maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...