Gå til innhold

Corsair Dominator minne i Gigabyte HK

Jubalong

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt følgende og satt sammen:

- 12 GB Corsair Dominator DHX+ (6 x 2GB brikker)

- Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58 hovedkort

- Corsair A70 CPU Kjøler

Problemet mitt er at med de høye finnene på RAM-brikkene så er det kræsj mellom kjøler og RAM-brikke i ett av sporene til RAM-brikkene (DDR3 port 2 for å være spesifikk).

For å bruke 3 channel memory må jeg:

- enten bruke 3 x 2 brikker i port 1, 3 og 5

- bruke 4 brikker i 1, 2 (som ikke går med finne ihvertfall), 3 og 5

- bruke 6 brikker

Et annet alternativ er å bruke 5 brikker (og da ikke bruke 3 channel).

Siste alternativ er å bruke annen type minne (tror det skal gå bra med minne uten disse finnene) og selge DHX+ minnet (kan ikke bruke 14 dagers retur).

Har folk noen råd om hva jeg bør gjøre?

Mvh Juba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan godt fjerne av kjølings finnene som er utenpå rammen med skrujern. Du kan gjøre det på de innerste brikkene som ikke passer under viften. Bedre å gjøre det enn å ha ferre ram brikker :)

Lars

Takk for svar.

Vet du også om det er mulig å bruke en type minne (Dominator) i port 1-3-5 og en annen type minne (som ikke har så høye finner) i 2-4-6 og likevel beholde triple channel?

Mvh Jubalong

Lenke til kommentar

Du kan godt fjerne av kjølings finnene som er utenpå rammen med skrujern. Du kan gjøre det på de innerste brikkene som ikke passer under viften. Bedre å gjøre det enn å ha ferre ram brikker :)

Lars

Takk for svar.

Vet du også om det er mulig å bruke en type minne (Dominator) i port 1-3-5 og en annen type minne (som ikke har så høye finner) i 2-4-6 og likevel beholde triple channel?

Mvh Jubalong

Det tror jeg nok, fordi visst f.eks 3 av portene er røde så er det best at 3 av en type ram brikker går i der, mens visst de andre er hvite så skal 3 andre typer oppi der så ,ja, det tror jeg vil beholde triple channel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...