magnusr Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 GTX 460 må nok klokkes opp til cirka 810 MHz for å kunne måle seg med HD 6870, og det tviler jeg sterkt på at omtrent alle GF104-brikker klarer med fornuftig effektforbruk og temperatur. Bestile akkurat MSI sitt GTX 460 810MHz kort til 1745 kroner på komplett. Det er jo 305 kroner billigere enn 6870. Venta egentlig på 6870 men det var jo ikke på lager i dag + at nvidia kortet var billigere. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nå er det akkurat lansert og prisene vil droppe rimelig kjapt skulle man tro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 GTX 460 må nok klokkes opp til cirka 810 MHz for å kunne måle seg med HD 6870, og det tviler jeg sterkt på at omtrent alle GF104-brikker klarer med fornuftig effektforbruk og temperatur. Bestile akkurat MSI sitt GTX 460 810MHz kort til 1745 kroner på komplett. Det er jo 305 kroner billigere enn 6870. Venta egentlig på 6870 men det var jo ikke på lager i dag + at nvidia kortet var billigere. Du har iallefall "makk i rauå" som vi sier her i Sandnes. Hadde sterkt vurdert og ventet en ukes tid og sitt hva som skjer med markedet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Har lest noen omtaler i dag, og har sett at støy varierer veldig. I en av dem var XFX sitt 6870 kort omtalt som at det støyet mye og hadde gitt respons på at de så på hva de kunne gjøre med firmware. (husker ikke hvilken omtale dette var fra) Så kan virke som man enten må lese og lete litt for å finne en stille variant. Eventuelt stille på vifteinnstillingene selv. Og fra testen du refererte til sier den at det 3% i forskjell på ytelse mellom GTX470 og HD6870. Så det betyr vel at det egentlig bare ligger ann til pris og merkepreferanser på hvilket kort man velger. På min oppløsning viser tabellen 1%(1920x1200) i forskjell. Og angående det, er GTX470 fortsatt støymonstre eller har de fikset på det for lenge siden? I praksis vil HD 6870 og GTX 470 prestere omtrent likt i de fleste tilfeller. Støytestene til Techpowerup er ganske gode siden de har bra utstyr og måler opp mot mange andre skjermkort under samme forhold. Som du ser ut av tabellen er GTX 470 litt mer støyende, forskjellen er slik at du hører forskjell hvis du setter de opp ved siden av hverandre og lytter, men forskjellen er ikke stor. Jeg vil betegne begge skjermkortene som støyende der GTX 470 er hakket verre. De fleste vil nok ikke merke forskjell med mindre de tenker over det. Du kan ikke betegne GTX 470 som et støymonster sammenlignet med HD 6870. Men uansett, for en kunde som skal ha skjermkort i dag så er GTX 470 tilgjengelig nå, har minst like god ytelse og finnes med et utvalg av bedre kjølere nå. Bestile akkurat MSI sitt GTX 460 810MHz kort til 1745 kroner på komplett. Det er jo 305 kroner billigere enn 6870. Venta egentlig på 6870 men det var jo ikke på lager i dag + at nvidia kortet var billigere. Du har iallefall "makk i rauå" som vi sier her i Sandnes. Hadde sterkt vurdert og ventet en ukes tid og sitt hva som skjer med markedet. Hvorfor skal folk vente? Det er alltid noe nytt å vente på, og hvis du først starter med venteleken kan du vente til nVidia kommer med 500-serien. nVidia har allerede kuttet prisene betraktelig som svar på AMDs lansering, og nVidia tilbyr fremdeles mest ytelse for pengene. Det er svært tvilsomt at nVidia eller AMD kommer til å kutte 400 kr til på prisene, derfor er det ingen grunn til å vente. Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Raptor' date='22. oktober 2010 - 11:17' timestamp='1287739020' post='16369184'] Hvis det er trivielt hadde vel kortene vært her. Det må være noe som hindrer disse kortene fra å være lansert i dag. GF100 har kanskje effektforbruk som største hinder, men hvorfor er ikke GF104 her i dag med en SM ekstra? Fordi det er ikke behov for det. På samme måte som at G92 heller ikke ble lansert med alle SM'er aktivert. Dagens GF104 kort klarer fint å holde følge med 6800-serien med fabrikkoverklokking, skal ikke se bort i fra at det kommer et kort basert på en høyere klokket GF104 brikke med alle SM'er aktivert for å ta over for GTX 470. GF100 er en historie i seg selv med problemer med hensyn på layout av brikken, og vil nok bli erstattet av en ny brikke en eller annen gang imellom desember 2010 og februar 2011. Det der må være det dummeste jeg har hørt noensinne,ikke mulig at du trur på det der sjøl engang Nå har GDI Raptor en doktorgrad, og arbeider med skjermkortarkitekturer og drivere. Han har også innsideinformasjon fra Nvidia som vi andre ikke har tilgang til. Hva har du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Du har iallefall "makk i rauå" som vi sier her i Sandnes. Hadde sterkt vurdert og ventet en ukes tid og sitt hva som skjer med markedet. Hvorfor skal folk vente? Det er alltid noe nytt å vente på, og hvis du først starter med venteleken kan du vente til nVidia kommer med 500-serien. nVidia har allerede kuttet prisene betraktelig som svar på AMDs lansering, og nVidia tilbyr fremdeles mest ytelse for pengene. Det er svært tvilsomt at nVidia eller AMD kommer til å kutte 400 kr til på prisene, derfor er det ingen grunn til å vente. Ta det med ei klype salt da, sa vel strengt talt han skulle bare vente en ukes tid, ikke flere måneder. Både du og jeg vett at det er lenge før det blir sluppet noe nytt i mellomsjiktet nå, en ukes venting for og gi det nye markedet tid til og sette seg bør ikke være for mye og forlange. Lenke til kommentar
ayucon Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det jeg ikke har klart å finne ut av selv ved å lese specsheets og reviews er: Hvilken kombinasjon av dvi/hdmi er støttet samtidig. Feks 5870 støttet kun 2x dvi eller 1x dvi og 1x hdmi. Siden 6870 har en single link dvi og en dual link dvi, er det da trolig at den kan kjøre 2 x dvi og 1 x hdmi? Eller er dvi satt til single link for å støtte hdmi 1.4 med tilhørende krav til båndbredde for 3d? Oppsummert: Kan man kjøre 2x dvi + hdmi + whatever av displayport? (opp til 6 enheter) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Du har iallefall "makk i rauå" som vi sier her i Sandnes. Hadde sterkt vurdert og ventet en ukes tid og sitt hva som skjer med markedet. Hvorfor skal folk vente? Det er alltid noe nytt å vente på, og hvis du først starter med venteleken kan du vente til nVidia kommer med 500-serien. nVidia har allerede kuttet prisene betraktelig som svar på AMDs lansering, og nVidia tilbyr fremdeles mest ytelse for pengene. Det er svært tvilsomt at nVidia eller AMD kommer til å kutte 400 kr til på prisene, derfor er det ingen grunn til å vente. Ta det med ei klype salt da, sa vel strengt talt han skulle bare vente en ukes tid, ikke flere måneder. Både du og jeg vett at det er lenge før det blir sluppet noe nytt i mellomsjiktet nå, en ukes venting for og gi det nye markedet tid til og sette seg bør ikke være for mye og forlange. Det kommer ikke noe nytt som vil måle seg med HD 6870 før GF114 kommer, og dermed ser jeg ingenting som kan endre seg drastisk i løpet av en ukes tid. Med mindre du kan komme med en god grunn til å vente, så er det bare tåpelig å gi slike anbefalinger til folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Du har iallefall "makk i rauå" som vi sier her i Sandnes. Hadde sterkt vurdert og ventet en ukes tid og sitt hva som skjer med markedet. Hvorfor skal folk vente? Det er alltid noe nytt å vente på, og hvis du først starter med venteleken kan du vente til nVidia kommer med 500-serien. nVidia har allerede kuttet prisene betraktelig som svar på AMDs lansering, og nVidia tilbyr fremdeles mest ytelse for pengene. Det er svært tvilsomt at nVidia eller AMD kommer til å kutte 400 kr til på prisene, derfor er det ingen grunn til å vente. Ta det med ei klype salt da, sa vel strengt talt han skulle bare vente en ukes tid, ikke flere måneder. Både du og jeg vett at det er lenge før det blir sluppet noe nytt i mellomsjiktet nå, en ukes venting for og gi det nye markedet tid til og sette seg bør ikke være for mye og forlange. Det kommer ikke noe nytt som vil måle seg med HD 6870 før GF114 kommer, og dermed ser jeg ingenting som kan endre seg drastisk i løpet av en ukes tid. Med mindre du kan komme med en god grunn til å vente, så er det bare tåpelig å gi slike anbefalinger til folk. Du vett at han har kjøpt seg et GTX 460 1gb og ikke 6870? Uansett som sagt, lansering idag, ingen har kortet inne enda, vi har ikke fått Nvidia svar på om det blir en reduksjon i prisen på GTX 460. Har du noen god grunn til og ikke vente? Syns jeg har argumentert nok hvorfor, så dine grunnløse anbefalinger er iallefall vel så tåpelige. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Du vett at han har kjøpt seg et GTX 460 1gb og ikke 6870? Uansett som sagt, lansering idag, ingen har kortet inne enda, vi har ikke fått Nvidia svar på om det blir en reduksjon i prisen på GTX 460. Har du noen god grunn til og ikke vente? Syns jeg har argumentert nok hvorfor, så dine grunnløse anbefalinger er iallefall vel så tåpelige. Et GTX 460 klokket til 810 MHz vil ligge like under GTX 470 ytelsemessig. nVidia har allerede justert prisene på både GTX 460 og GTX 470 slik at de gir mer ytelse for pengene, f.eks. GTX 470 fallt akkurat 400 kr i pris. Hadde du følgt med så hadde du fått med deg at dette absolutt ikke er grunnløse anbefalinger. Endret 22. oktober 2010 av efikkan Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Oppsummert: Kan man kjøre 2x dvi + hdmi + whatever av displayport? (opp til 6 enheter) Nope. To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or DisplayPort™ compliant active adapters to convert your monitor’s native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required. AMD Eyefinity technology can support up to 6 displays using a single enabled AMD Radeon™ graphics card with Windows Vista or Windows 7 operating systems — the number of displays may vary by board design and you should confirm exact specifications with the applicable manufacturer before purchase. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Sjekket priser på 57xx serien nå. Prisene er som før. Hvordan er planen med å få solgt ut disse korta? Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Blackey:Nei har seff ingen doktorgrad eller noe som helst annet en brennende interesse for data.Men synes bare en sånn utalelse bare vitner enda mer om markedsføringtaktikk og å sverte amd så fort sjangsen byr seg..Og hadde nvidia kunnet utnyttet alle cudacores i 480 da det kom så hadde dem seff gjort det,trenger igen doktorgrad for forstå hvorfor da det er innlysende. Anyways så synes jeg det er en meget bra lansering av AMD bortsett fra navngivningen og tror dem har en god del større marginer og gå på,men viktigst av alt er jo at dette presser priser og gir mye ytelse for pengene fra begge parter og det er så fantastisk Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 GTX 470 er et støymonster, men jeg heller likevel litt mot Nvidia pga. bedre eyecandy og rent over fjøla så synes jeg at de har bedre drivere. Det blir spennende og se om de reduserer prisen på Zotac GTX 470 AMP!, for det er virkelig et kanonkort. har 2 gtx 470. syns ikke de støyer mye. tror du må være følsom for lyd hehe, eller spille uten lyd eller noe Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 GTX 470 er et støymonster, men jeg heller likevel litt mot Nvidia pga. bedre eyecandy og rent over fjøla så synes jeg at de har bedre drivere. Det blir spennende og se om de reduserer prisen på Zotac GTX 470 AMP!, for det er virkelig et kanonkort. har 2 gtx 470. syns ikke de støyer mye. tror du må være følsom for lyd hehe, eller spille uten lyd eller noe Som sagt er ikke GTX 470 et støymonster, det støyer tilsvarende som andre skjermkort i den klassen, dvs. godt merkbart. Men med en god kjøler, f.eks. Zotac sin AMP!-versjon eller MSI sin Twin Frozr II så blir kortet stillere, men for å få det vesentlig stillere kan det være lurt å stille inn vifteprofil. Zotac har ihvertfall før hatt profil der skjermkortet skal holdes så kjølig som mulig, noe som er unødvendig. Lenke til kommentar
agito Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Synd at en enda må bruke DP for å kunne kjøre tre skjermer i Eyefinity. Syntes det var vanskelig å finne adaptere. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 De er enkelt tilgjengelig nå. Med mindre man ønsker å kjøre to/tre litt eldre 2560x1600-skjermer da. Men noe må man ofre på I/O-fronten for å få plass til både det ene og det andre på en såpass liten kjerne. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Komplett har XFX kortene inne. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Han Jørgen som skrev denne artikklen burde få en medalje! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Denne navnsettingen forvirrer ganske mye . Men man kan vel i grunnen si at de har øket tallet med 1100 på de nye i forhold til de gamle ? Selv om det ikke er aktuelt , hvor mye tjener jeg på byte ut HD5770 med HD6870 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå