håkon1 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Heisann Jeg kjøpte i vinter et Olympus C-220Z digitalkamera med 2megapixler. Men jeg har et problem, og det er at når jeg tar bilder uten blitz, så blir de veldig "blurry", og det blir de om jeg holder kameraet stille eller ikke, og uansett om det jeg fotograferer rører seg eller ikke.. Sånn skal det vel ikke være, så finnes det noen innstillinger jeg kan forandre slikt på, eller er kameraet ganske enkelt rævva (uten blitz) ? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hvis du snakker om bilder, du tar når det er litt mørkt ute og i tilegg er uten blitz. Vil kameraet automatisk velge en lengre lukker tid enn med blitz! Hvorfor kan du ikke bare bruke blitz hele tiden? Batteriene blir fortere brukt opp Kjøp noen ekstra da vel så varer de lengre :smile: Eller prøv og kjøp et lite bordstativ. Så et til 99kr på elkjøp for en stund siden. Mulig de har det fortsatt. Lenke til kommentar
håkon1 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 hei Kan selvfølgelig alltid ha blitz på , men det er ikke alltid det er mulig, og av og til er det greit å være litt diskrè.. Har oppladbare batterier så det skulle ikke være noe problem.. Litt tungvint å ta med seg stativ hele tiden også da, he he. Men får vel bare ha blitzen på .. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det med bordstativ er ikke dumt. Og som oftest vet du om du kommer til å måtte la være å bruke blits på forhånd, slik at da kan man jo ta det med? Jeg ser for meg det er beste løsning. Jeg har samma kamera, men det er da ikke spesielt dårlig i lavlys? Som oftest er det mulig å ta nok skarpe bilder uten stativ så lenge du tør utnytte møblement og vegger til å støtte deg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå