Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 "Hva om du prøver å bytte ut brusen med noe?" Drikk orntli brus med sukker , ikke det derre aspartam fikusgreiene. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg drakk tilsvarende mengder med appelsinjuice, helt til jeg flyttet for meg selv og innså hvor sinnsykt dyrt det ble i lengden. Det tok vel to-tre uker før jeg sluttet helt å kjøpe juice og nå har jeg erstattet det med vann fra springen. Jeg sparer nok 7-800 kroner i måneden, og det er en grei motivasjon. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hva om du prøver å bytte ut brusen med noe? F.eks juice eller lingende. Du har kanskje en vane på når du tar deg et glass brus, da kan du heller ta deg et glass eller to med juice. Nå skrev han jo faktisk at han ville ha tennene sine i god behold, og juice er faktisk veldig mye værre enn brus når det gjelder akkurat dette. Jeg foreslår vann med smak evt kullsyre. Det er ofte kullsyre + smak som skaper avhengigheten. Kanskje Bonaqua sitron med kullsyre. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Enda en liten ting: Det jeg ville gjort var å stoppe så snart som mulig, og holde så lenge du bare klarer. Det verste er faktisk ikke å ikke få det i seg, men å tenke på at man ikke får det i seg. Gjør noe aktivt. Samle noen venner og finn på noe. Fotball etc. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) TUSEN TAKK for tips. Skal sette av en dato på når jeg skal trappe ned betydelig og ha en vannflaske ved min side hele tia. Og jeg er aktiv. - Jeg klarer ikke slutte på tampen. Og juice er like ille, hvis ikke verre for tenna, nei takk. Endret 24. oktober 2010 av Migla Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Jeg skal redusere brusinntaket betydelig nå fremover. Fra i morgen av kjøper jeg heller en halvliter Farris fremfor en halvliter Cola. Endret 24. oktober 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
AllmenPåbygg Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Jeg lurer på en ting når drikker du brus? Drikker du det tidlig på morran, på skolen, hjemme fra skolen eller sent på kvelden? Jeg anbefaler at du bytter ut noen av disse der du drikker brus med for, eks Varm saft eller melk tidlig på dagen. (Jeg klarer ikke å drikke brus fra 05:00-12:00. ) Så kan du unngå å drikke på skolen, slik at du blir kjempe tørst når du kommer hjem, da er det godt med kalt vann fra springen. Lenke til kommentar
Migla Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg lurer på en ting når drikker du brus? Drikker du det tidlig på morran, på skolen, hjemme fra skolen eller sent på kvelden? Jeg anbefaler at du bytter ut noen av disse der du drikker brus med for, eks Varm saft eller melk tidlig på dagen. (Jeg klarer ikke å drikke brus fra 05:00-12:00. ) Så kan du unngå å drikke på skolen, slik at du blir kjempe tørst når du kommer hjem, da er det godt med kalt vann fra springen. Det hender jeg tar ett glass om morningen, en sinnsykt stygg uvane, men det skjer kanskje en gang i mnd. Jeg har for en stund siden slutta å kjøpe brus på skolen, kun fredager nå. Jeg drikker vel mest etter skolen i og med at jeg da har gått uten i 6 timer. Så jeg drikker for det meste etter skolen og utover til jeg legger meg rundt 23/24.... Takker for hjelp, skal begynne så vidt nå snart. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 ofte når jeg får godtesug lager jeg meg en kanne te, det pleier å funke bra. Hvis du mistenker at det er koffeinet som er problemet kan du jo prøve Rooibos Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 ofte når jeg får godtesug lager jeg meg en kanne te, det pleier å funke bra. Hvis du mistenker at det er koffeinet som er problemet kan du jo prøve Rooibos Te kan jo fort bli usunt, jeg ser ofte meg selv ta noen ekstra teskjeer med sukker oppi teen og kaffen. Dessuten vil jeg bare tilføye at te inneholder ganske mye koffein. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 ofte når jeg får godtesug lager jeg meg en kanne te, det pleier å funke bra. Hvis du mistenker at det er koffeinet som er problemet kan du jo prøve Rooibos Te kan jo fort bli usunt, jeg ser ofte meg selv ta noen ekstra teskjeer med sukker oppi teen og kaffen. Dessuten vil jeg bare tilføye at te inneholder ganske mye koffein. Sukker hører bare hjemme i dårlig kaffe og te. Ja, det er koffein i te, men ikke i Rooibos. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå