Gå til innhold

0.8 mb download speed på 20mb linje


Scyper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om en eneste ISP som ikke sender billigdritt fra kina. så de problemene du opplever der utstyret er et problem kalles bare uflaks. får håpe du har mer lykke med den nye de sender deg.

Canal Digital kjører Cisco :) Få av de, men de som ringer har hatt det i 7 år uten problemer :)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å sjekke Kapaks for å se hvilken hastighet du i teorien kan forvente å få på en ADSL 2+ linje. Mål hastigheten med kun en PC koblet rett i modemet og med alle nedlastningsprogrammer avskrudd. Sammenlign deretter dette med hva du ser i Kapaks. Er resultatet vesentlig dårligere ville jeg ringt kundeservice igjen.

 

Når du har ADSL 2+ leverer så vidt jeg vet alle DSL-leverandører i Norge på best effort prinsippet (det vil at de leverer det beste linjen inn til deg kan tåle). Dette skal i teorien være temmelig likt det du ser i Kapaks, men Kapaks baserer seg riktignok på en matematisk utregnelse basert på blant annet linjelengde og tråddiameter, så avvik kan forekomme.

 

Er du missfornøyd med din nåværende leverandør er det ikke noe i veien for å bytte leverandør, men faren for at du vil oppleve den samme hastigheten hos den nye leverandør er temmelig stor. De leverer alle på de samme kobberkablene, så den eneste forskjellen vil være porten i sentralen og modemet hjemme hos deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...