kjeLL// Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 for de ikke bruker "best effort" som de fleste andre nettlevrandører? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 jeg vet ikke om en eneste ISP som ikke sender billigdritt fra kina. så de problemene du opplever der utstyret er et problem kalles bare uflaks. får håpe du har mer lykke med den nye de sender deg. Canal Digital kjører Cisco Få av de, men de som ringer har hatt det i 7 år uten problemer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 canal digital modemet mitt heter thomson. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) canal digital modemet mitt heter thomson. Thomson TCM 470, Thomson TCM 420, Terayon, Scientific Atlanta (Cisco) Fra nyest til eldst. Endret 12. mars 2011 av iNeo Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 om thomson bare hadde lagt noen fler kroner inn i strømforsyninga hadde nok de modemene også vart ganske lenge. har hatt problemer med tv boks og modem pga psu i løpet av 4 år. tv boksen er vell sagem eller et noname merke som sagem også bruker. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg vil anbefale deg å sjekke Kapaks for å se hvilken hastighet du i teorien kan forvente å få på en ADSL 2+ linje. Mål hastigheten med kun en PC koblet rett i modemet og med alle nedlastningsprogrammer avskrudd. Sammenlign deretter dette med hva du ser i Kapaks. Er resultatet vesentlig dårligere ville jeg ringt kundeservice igjen. Når du har ADSL 2+ leverer så vidt jeg vet alle DSL-leverandører i Norge på best effort prinsippet (det vil at de leverer det beste linjen inn til deg kan tåle). Dette skal i teorien være temmelig likt det du ser i Kapaks, men Kapaks baserer seg riktignok på en matematisk utregnelse basert på blant annet linjelengde og tråddiameter, så avvik kan forekomme. Er du missfornøyd med din nåværende leverandør er det ikke noe i veien for å bytte leverandør, men faren for at du vil oppleve den samme hastigheten hos den nye leverandør er temmelig stor. De leverer alle på de samme kobberkablene, så den eneste forskjellen vil være porten i sentralen og modemet hjemme hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå