Scyper Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ok, som Tittelen sier så har jeg 0.8 mb download speed ifølge www.speedtest.net, som sagt så har jeg en 20mb linje, og ja, det er jeg sikker på, no doubt. også har jeg 0.2 mb i upload, den har også pleid og være høyere... Hvor mye syntes dere jeg BURDE hatt med en 20 mb linje? (download og upload, få høre deres meninger) Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Har du 20 MB linje eller 20 Mb linje? http://www.dewassoc.com/performance/memory/MB_vs_Mb.htm Hvis det hjelper noe så kan du kanskje se her: http://www.computing.net/answers/networking/whats-100-megabitssecond-in-kbs/12549.html Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 jeg har lest i andre tråder at altibox og lyse har litt problemer med routing. og du glemte å fortelle hvordan du er tilkobla nettverket. trådløst eller lan-kabel. Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg regner med at han/hun snakker om 20megabit og speedtest måler i bit så da ser det dårlig ut med o,80 om man betaler for 20 / 2,5MB Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) er ikke godt å si før han/hun gir mer info =) edit: han skulle uansett klart 2.5MB/s på en 20Mbit linje med perfekt forbinnelse Endret 22. oktober 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
xaco Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Er du alene på nettverket? hvordan er du koblet til nettverket? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Ser ut som at han har Ventelo og ADSL2+. Hva du skal ha av hastighet bestemmes bl.a. av linjelengde og støy. Råder deg til å slå av og på router/modem og så sjekke hvilken trafikk som går på PC. Har du noe trafikk gående, så vil du måle feil på speedometeret. Trykk cltl_alt_delete og velg nettverk. Da vil du se om det går annen trafikk. Slå av evt bittorrentprogram og mål på nytt hos speedtest. PS: Bruk kryptert trådløsnett og forsikre deg om at ingen andre maskinen på nettverket bruker internett når du måler... Er du tilkoblet trådløst, så kan det være problemer med trådløsforbindelsen din. Endret 22. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Ja jeg bruker nettverket så og si alene, har en søster som av og til er på facebook... LAN-kabel ofc. 20Mb linje. Ingen andre PCer var i bruk, eller i det hele tatt på. Passord beskyttet nettverk. Modemet og router har jeg allerede restartet før jeg la inn dette Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Kan du sjekke hastigheten også fra den andre maskinen? Videre vil det lønne seg å sjekke hastigheten mot modemet. Hjelper ikke noe av dette, så ta kontakt med Ventelo og spør. Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Ingen PCer har raskere nett Er koblet direktet i modemet nå og har samme hastighet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Sjekk om det er mulig å koble routermodemet ditt rett i vegguttaket (koble ut splitteren om du har det). Etter du har prøvd rett i vegguttaket, så er det ikke så mye mere du får gjort på egen hånd. Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg har kontaktet Ventelo, takk for hjelpen Lenke til kommentar
War Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Post løsningen her så vi får vite hva som var galt. Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Problemet lå i modemet, værtfall i følge ventelo... De skulle sende meg et nytt modem, så håper på det beste... men bare for og ha sagt det, så anbefaler jeg ikke ventelo, har opplevd utrolig mye rot der. som jeg helst ikke ville opplevd, men vi får håpe på det beste, eller så er det byebye ventelo... Uansett takk for gode råd og hjelp. Kan legge inn en post når jeg får sjekket det nye modemet, hvis dere er interessert? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 jeg vet ikke om en eneste ISP som ikke sender billigdritt fra kina. så de problemene du opplever der utstyret er et problem kalles bare uflaks. får håpe du har mer lykke med den nye de sender deg. Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 jeg vet ikke om en eneste ISP som ikke sender billigdritt fra kina. så de problemene du opplever der utstyret er et problem kalles bare uflaks. får håpe du har mer lykke med den nye de sender deg. Jo takk for det... men samme hastigheten... vurderer og bytte til telenor, de kunne visst GARANTERE 12 mb nå har jeg 4-6mb..... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Modemene klarer som regel å koble seg opp med anstendig hastighet, selv om de er billigvare. Det er routerdelen som lider under svake prosessorer og lite RAM. Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 12. november 2010 Forfatter Del Skrevet 12. november 2010 Modemene klarer som regel å koble seg opp med anstendig hastighet, selv om de er billigvare. Det er routerdelen som lider under svake prosessorer og lite RAM. kabelen min kommer rett fra modemet, hva har ruteren og si for meg da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) Hvis det er et rent modem, så har det jo ikke noe å si :-) Men jeg tviler på at det er det, om både du og din søster er tilkoblet. I såfall er det trolig et routermodem. EDIT: Men du får jo se om den boksen du får løser det for deg. Endret 12. november 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Scyper Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Da var problemet foreløpig løst, ligger på 10mb/s nå, Skal bytte til NextGentel som visstnok GARANTERTE 20Mb/s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå