Baini Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Skal skaffe meg et til 5870 kort nå, nå som prisene detter som plommer om høsten. Men lurer litt på hvilken produsent som jeg bør skaffe fra, har XFX allerede, men så er det jo dette at jeg vil overklokke, er det noen av Biosene som er bedre til klokking eller andre? Så jo at XFX sin er på tilbud hos www.komplett.no , noe som frister veldig siden det er så lav pris. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Flere 58xx serie kort utfases i løpet av 2010 p.g.a. nye 68xx serien. Kan nok tenkes at prisene senkes ytterligere. Nye 6870 vil ligge rundt 2000. Skal ikke være noe problem å blande så lenge det er samme serie. Men kansje vert å vente. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Vente skal jeg, men er jo ikke verdt for meg å få et av de nye 6000 serien, da de er litt bedre ytelse bare, og jeg må jo underclocke for å få det til samme ytelse som 5870. Også er det jo ennå DirectX11, fant ut at det er bare 13 spill som er lansert og støtter det, der minst 1 er i eksperimenteringsfasen. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Vente skal jeg, men er jo ikke verdt for meg å få et av de nye 6000 serien, da de er litt bedre ytelse bare, og jeg må jo underclocke for å få det til samme ytelse som 5870. Også er det jo ennå DirectX11, fant ut at det er bare 13 spill som er lansert og støtter det, der minst 1 er i eksperimenteringsfasen. Vet ikke om HD 6xxx kan kjøres i CF med 5xxx serie hvis det var det du tenkte å gjøre. Men 5870 vil nok falle i pris, litt avhengig av hvor mye som er på lager. Men produksjonen er stoppet etter det jeg har lest. Det er riktig at 6870 ikke er særlig bedre enn 5870, men er mer effektivt og finpusset kan man si. Det er vel de som kjører med flere skjermer som vil få mest ut av 6xxx serien. Følg med på prisene for 5870, plutselig kan det være vanskelig å få tak i også. Jeg ville valgt å kjøpt et 5870 rimelig og kjørt i CF, men sjekk at HKet ditt støtter CF og at du har stor nok PSU. Best er det om HKet støtter full 16x16 modus i CF med 2 kort. Mange HK støtter 8x8 eller 4x4 i CF og da faller ytelsen. Kjører du 2 5870 i CF med 16x16 modus laster du inn grafikk ca. dobbelt så raskt som med et kort. De fleste spill i dag kjøre på fult med et 5870, men innlasting vil gå mye raskere. Men du er da godt rustet i et par år fremover med 2 5870 i CF. OBS! ikke alle spill utnytter CF. Vet at ASUS har lagt opp til lettere overklokking på kortene med Voltage Tweak. Krever en 8 PINs PCIExpress tilkobling for strømtilførsel i tillegg til en 6 pins. Tror ikke XFX har dette. Endret 22. oktober 2010 av Glavalavala Lenke til kommentar
Baini Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Det er i hvertfall en 8 og 6 pins kontakt på mitt XFX kort, men så var det noe jeg glemte, men kom på nå, Hvor stor PSU er anbefalt? har en mist 800W. Har HK som skal støtte 3x 16x, men har ikke planer om det, da blir det ny pc i hvertfall. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Ser jeg har puttet dette et hakk feil. Så vis en moderator kunne flyttet det hadde det vært kjekt! Men er om jeg har stor nok psu for CF litt OC og cpu OC. Her er specsa på pcn: Gigabyte 790FXTA-UD5 AMD X4 955 BE 3.2Ghz OC til 3.75Ghz med 250Mhz bus speed og 15x multiplier Corsair TWIN3X 1600Mhz 4GB XFX 5870 XXX OC til 900/1300 Core/memory Mist 800W PSU Og en Harddisk på 7.2k rpm 16MB cache. Noen som vet om det er stor nok psu? evt om jeg kan klare å voltage tweake skjermkortene da for enda mer? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Asus og msi har unlocket bios for høyere overklokking enn de andre merkene av 5870. Derfor hadde jeg Asus og msi. Dog nå er de solgt. Nå ruler jeg gata med 8800gt Ser jeg har puttet dette et hakk feil. Så vis en moderator kunne flyttet det hadde det vært kjekt! Men er om jeg har stor nok psu for CF litt OC og cpu OC. Her er specsa på pcn: Gigabyte 790FXTA-UD5 AMD X4 955 BE 3.2Ghz OC til 3.75Ghz med 250Mhz bus speed og 15x multiplier Corsair TWIN3X 1600Mhz 4GB XFX 5870 XXX OC til 900/1300 Core/memory Mist 800W PSU Og en Harddisk på 7.2k rpm 16MB cache. Noen som vet om det er stor nok psu? evt om jeg kan klare å voltage tweake skjermkortene da for enda mer? Dette oppsette trekker kanskje 550 watt hvis du er heldig med 2stk 5870. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 8800GT? :O trodde du hadde Rog Ares å leke med. Men skal få med XFX eller Asus hvertfall, ser best ut med Batmobil designet, og med 2 er utseende litt mer viktig for meg Det er jo bra at jeg har stor nok PSU Da slipper jeg å bruke masse penger på ny Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 8800GT? :O trodde du hadde Rog Ares å leke med. Men skal få med XFX eller Asus hvertfall, ser best ut med Batmobil designet, og med 2 er utseende litt mer viktig for meg Det er jo bra at jeg har stor nok PSU Da slipper jeg å bruke masse penger på ny Har solgt skjermkorta for å kjøpe noe annet morro. Muligens blir det test av 2x gtx480 lightning.... Lenke til kommentar
Baini Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 8800GT? :O trodde du hadde Rog Ares å leke med. Men skal få med XFX eller Asus hvertfall, ser best ut med Batmobil designet, og med 2 er utseende litt mer viktig for meg Det er jo bra at jeg har stor nok PSU Da slipper jeg å bruke masse penger på ny Har solgt skjermkorta for å kjøpe noe annet morro. Muligens blir det test av 2x gtx480 lightning.... Disse skal vel være rundt HD 5970 i ytelse eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå