XuserX Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hei Vetikke om dette er riktig kategori å skrive i men nærmeste var dette. Jeg skal skifte ut telefon vegguttak på veggen men trenger hjelp til å skifte ut. Trenger bruksanvisning på hvor hvilken farge skal settes i. Har sjekket på clasoholsons nettsider men finner ikke noe slikt bare for nettverk men jeg er ute etter for telefon siden jeg skal koble til dsl. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Telefonledning er ikke fargekodet. Det er bare 2 ledere, spiller ingen rolle hvilken farge som går hvor. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Skulle skifte plass på vegg utakket da røyk kablene ut det var 2 kabler som var i bruk men er usikker på om jeg brukte riktig. Kan alle kablene funke? eller er det bare kun 2 kabel som kan funke til for at adsl skal funke. Hastigheten på linjen har synket og er usikker på om dette kan være problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hvis du ikke har koblet linjen riktig, så vil du ikke få internett eller summetone. Hvis hastigheten har sunket, så kan det være dårlig kontakt, støy eller lengre ledningsstrekk. Er det mye forskjell på hastigheten? Endret 22. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hvis du ikke har koblet linjen riktig, så vil du ikke få internett eller summetone. Hvis hastigheten har sunket, så kan det være dårlig kontakt, støy eller lengre ledningsstrekk. Er det mye forskjell på hastigheten? Ja 3 mbit lavere har adsl2+ Endret 22. oktober 2010 av XuserX Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er vel best effort du har på ADSL2+ og da vil resultatet avhenge av tap og støy som nevnt. Du må nesten bare sjekke at alt er like godt koblet som før. Kan lønne seg å slå av og på modem om morgenen. Da er det kjøligst og få som bruker nettet. Dvs lavest kobbertap og lavest støy. Men det er kanskje litt off topic i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå