jhmos Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har både winxp pro og home. brukt dem mange ganger, senest to dager siden. Da var alt perfekt. Nå sitter jeg her med nytt innhold (a7n8xdeluxe,2500barton,512 3200 twinmos(winbond)) og begge cdene gir beskjed om manglene filer ved innstalasjon. skjønner ingenting :x forstår ikke hvordan begge cdene plutselig er kaputt kan det være noe hardware feil?? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 hvilken fil? Kan være drivere Lenke til kommentar
jhmos Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 hvilken fil? Kan være drivere en mengde forskjellige .dll, .exe, +++ prøvde å sette inn home når pro ikke fant og vice versa, men det gikk bare til begge stod fast. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 er ikke slikt at hovedkortet har ekstra RAID controller som du ikke har fulgt installasjons veiledningen til WinXP??? husk, RAID kontrollere MÅ installeres først Lenke til kommentar
jhmos Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 er ikke slikt at hovedkortet har ekstra RAID controller som du ikke har fulgt installasjons veiledningen til WinXP???husk, RAID kontrollere MÅ installeres først Det kommer opp noe raid greier først ja. har ikke gjort noe med dette!!! Kan du forklare nærmere Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Det er nok korrupte rambrikker eller no. Har hatt samme problem før. Har du 2 brikker? Lenke til kommentar
jhmos Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Det er nok korrupte rambrikker eller no. Har hatt samme problem før.Har du 2 brikker? har kun 1 pc 3200 twinmos med winbond Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Lån en brikke av noen og prøv å installere. Hvis det funker sender du den korrupte brikken tilbake til butikken. Så får du en ny :wink: (tror jeg) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Bare ett forslag fra meg, har abit nf7-s 2.0, og innstallerte nettopp en fresh xp på maskinen og fikk feil jeg og... Mitt problem var at default innstillingene var feil... prøv å sette ned dette, dvs. sett f.eks ram til 166 eller lavere, om dette ikke funker så er det nok rammen det er noe galt med... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ja, sett ned CPU hastighet men du kan også deaktivere innebygd lydkort samt med serial, paralell og USB porter, nettverkskort, og det meste av det du finner i BIOS. Også, prøv å sette IDE channel instillinger til PIO mod, ikke UDMA og sett RAM instillinger så konvensjonell som mulig (til 266MHz hvis du har mulighet i BIOS) Jeg fant dette da jeg hadde SAMME problemer som du har. Har prøvd å instalere Windows i flere dager og begynte å lure om det er noe galt med MB men da jeg gjorde alt dette jeg nevnte ovenfør, gikk installasjon som bare det. En ting til... du kan prøve å koble hard disk til IDE kontroller og installere Windows først og etterpå koble den til RAID kontroller. Lenke til kommentar
jhmos Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Bare ett forslag fra meg, har abit nf7-s 2.0, og innstallerte nettopp en fresh xp på maskinen og fikk feil jeg og... Mitt problem var at default innstillingene var feil... prøv å sette ned dette, dvs. sett f.eks ram til 166 eller lavere, om dette ikke funker så er det nok rammen det er noe galt med... dette funket utmerket!! Takk takk hvordan setter jeg opp raid??? har 2 120gb wd 8mb Lenke til kommentar
Battone Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Derfor vi er her vett du, for å få hjelp og gi hjelp når vi kan... Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 spørsmålet mitt blir da.... snakker vi ikke om hardware feil her? altså greit for nødløsning... men skulle ikke minne kunne kjøres i 200? litt forvirra... skal snart gå over til ddr ram system sjøl så viss noen kunne utbrodert her? Er det HK som satte feil innstillinger til rammen? eller er d feil på en av delene HK/ram ? ...men symptomene høres hardware aktige ut ja.... Lenke til kommentar
Sir. Roger Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg hadde ett tilsvarende problem, men hos meg var det DVD romèn som ikke fikk med seg alt... Det var en sony på den tid tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå