logicfail Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Er det OK? Eller er det dumt? Burde det fungere for folk som har JS deaktivert? Krever ikkje BBS-betaling javascript? Takk! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Gjør ingenting sålenge nettstedet fungerer også uten javascript, bare mindre fancy. Lenke til kommentar
logicfail Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Tenker på at de ikke kan bruke handlevogna etc., er det greit? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Mulig du vil miste noen få potensielle kunder, men de aller fleste har javascript på. Et alternativ er å gi en melding til de som ikke har javascript aktivert. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 BBS bruker Java. Ikke javascript. De må ikke forveksles da de ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Om noe ikke virker om man har javascript deaktivert vil jeg se på det som en stor feil. Da har man brukt JS til noe annet enn å utvide brukeropplevelsen. Tenk på folk som surfer med telefoner osv., med begrenset JS støtte. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Matsemann: Hvor mange er det egentlig som handler i nettbutikker med mobilen? Nettbutikker er generelt dårlig egnet til å vises på telefon, så det å komme og snakke om mobilbrukere i sammenheng med nettbutikker blir litt for dumt igrunn. Hvor mange vet du om som går inn på en nettbutikk med telefonen sin, med mindre de har en iPhone eller Android-telefon? Og disse to har jo faktisk veldig bra Javascript-støtte gjennom WebKit. Jeg bare spør, da jeg blir litt nysgjerrig når folk svarer slik til _alle_ spørsmål som går på bruk av Javascript... Tidligere var det et hjelpemiddel for å bedre brukeropplevelsen til de som hadde det aktivert. I dag har det blitt så og si atandard at alle har javascript aktivert. Hvis ikke, vil man få en dårligere brukeropplevelese, man da er kanskje ikke disse personene i målgruppen til nettbutikken uansett. Til trådstarter: Du kan jo alltids følge instruksjonene på enable-javascript.com, så er du i hvertfall safe på at de som ikke har det aktivert får vite om det Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg uttalte meg egentlig på generelt grunnlag. Uansett, så lenge det bare er selve betalingen som blir begrenset av JS (og mest sannsynlig Java), så bør det ikke være noe problem. Men jeg vil gjerne kunne bla i produkter osv. uten at menyen for eksempel er avhengig av javascript. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå