Gå til innhold

Går på skole og har lite penger

lisA-

Anbefalte innlegg

Har 4200 i stipend i mnd og husleie på 3400.

Det vil si at jeg har 800 + 300 som jeg får av foreldrene mine å bruke på mat osv hver måned.

Jeg har en sparekonto med 30 000 på, men det er jo dumt å bruke av den i tilfelle jeg plutselig sitter uten stipend og/eller jobb en gang. Får f.eks ikke stipend i sommer da jeg kanskje begynner på lærlingtida.

Jeg har aldri hatt en jobb, så har ingen referanser eller noe sånt. Og nå må jeg altså ha en jobb for å overleve, men det er så sykt vanskelig.

Går det an å få noe hjelp fra NAV eller noe? Enten at de gir meg en jobb eller at jeg får penger? Jeg tviler egentlig på det siste, men jeg trenger en jobb. Vet ikke hva jeg skal si eller spørre om hvis jeg skal gå på NAV... Er 18 og går vg2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få hjelp av NAV til å få jobb. Men siden NAV er en offentlig institusjon kan du egentlig søke om alderspensjon istedet for. Jeg ville anbefalt å søkt jobb I TILLEGG til å bruke NAV. Gå rundt med jobbsøknad på diverse bensinstasjoner og andre steder du tenker er aktuelle. Du må kanskje søke på 20+ steder før du får tilbud.

Been there, done that ;)

Lenke til kommentar

NAV vil nok ikke gi deg penger uten videre, spesielt ikke om du sitter med en sparekonto med 30 000 kroner.

Når det gjelder jobb, du må bare søke og prøve deg. NAV "gir" deg ikke en jobb, men de kan hjelpe deg med å søke på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...