Gå til innhold

Oppsettet av PCen, andre alternativer?

Anbefalte innlegg

Hello :new_woot:

Jeg har satt opp et oppsett som jeg vurderer og kjøpe, men er ikke sikker om alt virker med hverandre og selvfølgelig... Om jeg har valgt riktig.

Det finnes jo alltids bedre valg til samme pris... Og vist dere har et bedre forslag til Komponentene jeg Ramser opp under, til samme pris, vil jeg gjerne vite om dem.

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition, Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Hovedkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Harddisk: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

DVD-Rom: Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Kabinett: In-Win Dragon Slayer Micro Tower Sort

Ram: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB Kit w/2x 2GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24

Strøm forsyning: Corsair TX 650W PSU

++

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium NO

Nettverks produkt: G186K

Alt kommer på Ca. 8400, Så Må ikke bli Dyrere en det.. Vist dere kommer med et annet Oppsett, Og ja, ALT skal fra Komplett :thumbup:

Plus en ting....

Nettverks produktet..

Er det bra?

og vil det virke på en avstand på 3 vegger og en etasje...

(Ikke alt for mange meterne i mellom modem og PC plassering.)

Takk for alle svar :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet du har valgt(Gigabyte GA-890GPA-UD3H) er ATX og støtter ikke in-win dragon slayer, siden det er et mATX chassy. Så må bytte hovedkort til mATX som for eksempel DETTE . Siden det er et ganske lite chassy, ville jeg nok valgt en modulær strømforsyning for å få en bedre luft strøm. Også byttet harddisk til Samsung spinpoint F3 . Bra valg av skjermkort, og ellers så ser det bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Hovedkortet du har valgt(Gigabyte GA-890GPA-UD3H) er ATX og støtter ikke in-win dragon slayer, siden det er et mATX chassy. Så må bytte hovedkort til mATX som for eksempel DETTE . Siden det er et ganske lite chassy, ville jeg nok valgt en modulær strømforsyning for å få en bedre luft strøm. Også byttet harddisk til Samsung spinpoint F3 . Bra valg av skjermkort, og ellers så ser det bra ut :thumbup:

Er Hovedkortet du har lagt link til bedre?

Eller er det smartest og rett og slett velge et annet kabinett?

Eksempel: Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower?

Og Hvilken strømforsyning da?

Og til slutt :p

Samsung spinpoint F3 er altså bedre en Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB? For da jeg leser infoen på Komplett.. virker Western faktisk bedre... men alle sier det motsatte :hmm:

Lenke til kommentar

nei, det er ikke bedre det hovedkortet jeg valgte, nevnte det fordi det var et mATX, og hadde passet inn i in-win dragon slayer kabinettet. Som jeg ser det så har det du valgte nyere chipset, pluss at du har mulighet for crossfire, men det blir ikke aktuelt hvis du skal kjøpe GeForce GTX 460 .

Cooler Master HAF 912 Plus er et bra kabinett. Jeg syns kabinettet er litt smakssak. Så du får nesten velge det du liker best utifra design og størrelse. Nå vet ikke jeg om du vil ha et med best mulig luftgjennomstrømning eller et som er mest mulig lydabsorberende. Men kan varmt anbefale Fractal Design Define R3 Black Pearl. Bygde pc for en kamerat for et par uker tilbake i det kabinett ,Og ble imponert over hvor fint det var, veldig enkelt å bygge i, og veldig fra med henhold til kabelføring og gjemming av kabler.

Ja, spinpoint f3 er bedre enn greenpower diskene til WD henhold til ytelse. Greenpower diskene er laget for å være strømgjerrige, og mest brukt som lagring. Har en greenpower disk selv, og fungerer veldig bra til lagring av filer osv. Men som systemdisk er det bedre med en raskere snurredisk eller en ssd. Systemet blir mere responsivt, og ting flyter bedre har jeg en følelse av.

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Altså:

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition, Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Hovedkort: ???

Hvilket anbefales?

Harddisk: Spinpoint F3

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Dette går altså ikke ann og kjøpe et til av i senere tid vist jeg ønsker det?

DVD-Rom: Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Kabinett: ??? Hvilket skal jeg gå får ???

Ikke mer en 800 Kr...

Ram: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB Kit w/2x 2GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24

Strøm forsyning: ???

Hvilket er best i tanke på komponentene, og vist jeg skal bruke Crossfire i sennere fremtid.

Lenke til kommentar

Laget oppsett for deg på komplett nå.

Oppsett

Hvis du skal ha et crossfire oppsett så må du velge to ati/amd skjermkort.

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg ventet. Amd skal lansere radeon 6xxx serien, forhåpentligvis imorgen, og da ventes det at prisene på at amd´s nåværende 5xxx serie skal synke i pris eller hvis du vil evnt. ha et kort fra 6xxx så kunne det vært noe å vente på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...