Konformisten Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Har nylig fått mobilt bredbånd fra ice.net. Tenkte at D35-routeren skulle fungere bedre enn et vanlig USB-modem, men foreløpig ser det dårlig ut. Iblant får jeg grei hastighet til surfing, mens andre ganger ser nettsidene ut som de gjorde tilbake i 1995, bad request osv. Nå er hastigheten så lav at jeg knapt klarte å poste dette innlegget. Lurer på om jeg må dele én og samme basestasjon med hele Oslos befolkning. Noen her som vet om nettet til ice pleier å være overbelastet? Lenke til kommentar
streeter Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 God dekning, dårlig båndbredde. Du må dele en allerede ganske smal båndbredde med alle som er koblet opp mot samme basestasjon. På www.finnsenderen.no finner du alle basestasjoner, og som du sikkert finner ut dekker ice.net sine sendere relativt store områder, og derfor også mange brukere i tettbygd strøk. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Takk, det forklarer hvorfor hastigheten varierer så mye. Burde visst ha gjort mer research før jeg låste meg til 12 måneder.. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Skriv til de og forklar problemet. Dersom de ikke klarer å levere varen er det jo de som svikter. Ser ikke for meg at det da vil bli så stort problem å bli løst fra bindingen uten å måtte kjøpe seg fri. Q 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Spørsmålet blir jo om de sikrer seg med å ikke garantere en minimumshastighet, men at de skriver om hva du teoretisk kan få i max hastighet. Jeg bruker mobilt bredbånd fra Tele2 når jeg er ute å reiser, og når jeg var i Oslo for noen uker siden, ble jeg nokså satt ut når jeg opplevde å få hastigheter ned på GRPS nivå, på Ulevaal Stadion. Det vekslet mellom Super 3G til GRPS frem og tilbake. Da jeg var på en øy i Larviksfjorden noen dager i sommer, opplevde jeg det samme, særlig på "normal" tider. Veldig sent på kvelden/natten og tidlig på morgenen hadde jeg alltid Super 3G hastighet (målt til over 2 mbit/s på det meste). Så når jeg var "alene" på basestasjonen gikk det kjapt som fy, rundt 5-9/10 tiden var hastighetene meget varierende. Tele2 lover heller ingen minimumshastighet, så det er vanskelig å ta dem på slikt. Det måtte vært at man absolutt ikke fikk dekning et sted som de garanterer dekning på oversiktene sine... Endret 3. november 2010 av myhken Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Dekningen kan helt klart variere. Men den ustabile båndbredden til ICE tyder på at til tross for brukbar dekning, klarer de ikke å dekke opp for alle brukerne, i hvert fall ikke her. Jeg valgte å følge tipset fra Qman321, og det gikk som ønsket. Bruker mobilt bredbånd fra Telenor nå. Ingen suveren båndbredde der heller, men den er i hvert fall noenlunde stabil. Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Ice.net er ubrukelig, i hvert fall på vanlige tider av døgnet. Jeg abonnerte på det for å bruke på toget og rundt omkring ellers, bla langs svenskekysten der de skryter av god dekning. Jeg er ikke avhengig av høy båndbredde, men stabil oppkobling fordi jeg stort sett bruker det til Remote Desktop mot servere. Har kjøpt den store ekstra antennen deres også uten at det hjalp så veldig mye, men med den får jeg i hvert fall koblet til og brukt nettet i perioder. Med usb-modemet uten ekstra antenne hører det med til sjeldenhetene å kunne bruke det i det hele tatt. Jeg har oppdatert firmware til D-50 modemet, reinstallert driver osv. osv. men ingenting hjelper. Har nå gått over til å bruke mobilen med Netcom eller Telenor hvis det er noe jeg er nødt til å gå på nett for på toget. Det er i hvert fall nogenlunde stabilt med tanke på ping, selv om hastigheten går ned på GPRS iblant. Endret 5. november 2010 av trygvelo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå