fante Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hei godtfolk! Ser for tiden etter videokamera som hovedsakelig skal brukes til ski/snowboardfilming. Har fått et budsjett på 15-20 000, så lurte på hva som er ute på markedet. Har allerede sett litt på å kjøpe et brukt Canon xh a1, men hadde vært kanon med litt innspill da jeg ikke helt henger med i hva som er in i videoverdenen om dagen Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har selv et slikt kamera og er storfornøyd. Kameraet kjøpte jeg brukt i mai i år for 18000 kr. Jeg ser nå på finn.no at det er 10-20 eksemplarer til salgs. Du kan sikkert få en meget god pris på den nå. Er du en nybegynner på video? I så fall er ikke dette kameraet for deg. Du kan jo filme på full auto, men da er litt av poenget borte. I så fall vil du få mye mer glede ved å kjøpe et Panasonic HDC-TM700 ellerno og putte på en vidvinkelforsats. Lenke til kommentar
fante Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Jeg har selv et slikt kamera og er storfornøyd. Kameraet kjøpte jeg brukt i mai i år for 18000 kr. Jeg ser nå på finn.no at det er 10-20 eksemplarer til salgs. Du kan sikkert få en meget god pris på den nå. Er du en nybegynner på video? I så fall er ikke dette kameraet for deg. Du kan jo filme på full auto, men da er litt av poenget borte. I så fall vil du få mye mer glede ved å kjøpe et Panasonic HDC-TM700 ellerno og putte på en vidvinkelforsats. Har filmet en god del, men har for det meste filmet med andre sitt utstyr så har aldri fått satt meg inn i videokameraverdenen (har allerede brukt altfor mye tid på å lese meg opp på div. fotoutstyr til at jeg har ork til å gjøre det samme med video). Kort spm. til siden du har kameraet, hvordan er det å filme med frihånd? Tenker på balanse, vekt, bildestabilisering osv. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Kameraet veier 2,3 kg. De fleste konsumentkameraer veier bare 500 gram. Den ekstra tyngden gjør at det blir stabilt. Jeg liker også håndtaket. Det gjør at man kan filme fra lav vinkel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå