Fixit Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Har fått tak i noe gammel ram som jeg skal ha i en hp nc6000. Ut fra hva jeg forstår skal jeg ha 200 pins ddr sodimm ram.Den jeg har satt inn er en pc2700 ddr sodimm 200 pins brikke på 1 gb. Nå får jeg ikke bootet, den bare starter opp og restarter uten skjermbilde. Er det ram'en som er kaputt? Christian Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 hp nc6000 støtter opp til 2GB sdRAM, så det burde jo ikke være et problem med den brikken. Har du prøvd å sette den i en annen RAMslot(hvis du har)? Hvis du ikke har satt den i main slotten er det ikke sikkert den fungerer. Hvis dette ikke fungerer, bytt tilbake til den gamle RAMen. Hvis PCen fungerer som normalt nå vil det være en logisk slutning at det er noe feil med RAM. Håkon Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 hp nc6000 støtter opp til 2GB sdRAM, så det burde jo ikke være et problem med den brikken. Har du prøvd å sette den i en annen RAMslot(hvis du har)? Hvis du ikke har satt den i main slotten er det ikke sikkert den fungerer. Hvis dette ikke fungerer, bytt tilbake til den gamle RAMen. Hvis PCen fungerer som normalt nå vil det være en logisk slutning at det er noe feil med RAM. Håkon Er det flere slotter? Det må sjekkes. Hvis ikke bytter jeg tilbake og ser hva som skjer. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Vet ikke om det er flere slotter på den PCen, men på min egen laptop er det i hvertfall plass til to brikker. Fikk det samme problemet som deg når jeg satt sammen den nye stasjonære PCen min. Av en eller annen grunn har de satt RAM-slottene lengst vekk fra CPU som primary, så jeg satt alle brikkene i feil slots. Da skjedde det fint lite Håkon Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Vet ikke om det er flere slotter på den PCen, men på min egen laptop er det i hvertfall plass til to brikker. Fikk det samme problemet som deg når jeg satt sammen den nye stasjonære PCen min. Av en eller annen grunn har de satt RAM-slottene lengst vekk fra CPU som primary, så jeg satt alle brikkene i feil slots. Da skjedde det fint lite Håkon Tviler ikke Var dessverre bare en slot, så da er det kaputt ram. Farsken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå