herdon Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hei. Det jeg lurer på er at når jeg har win98 i virtualbox, og skal starte operativsystemet i virtualbox (altså win98), så kommer jeg til et sted jeg skal velge mellom boot from hard disk, og boot from cd-rom, hva skal jeg velge og (ivertfall når jeg velger det første) så kommer det ikke noe mer enn at den teksten forsvinner, så hva skal jeg i tilfelle gjøre da. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvis du har installert det vil det ligge på en virtuell harddisk. Du velger hvilken virtuell harddisk som er primary master i instillingene til installasjonen. Med andre ord skal du velge å boote fra HDD. Hvis du skal installere Win98, må du boote fra CD. Lenke til kommentar
herdon Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Ja, siden jeg ikke er helt god til å forklare, har jeg lagd en film (denne tråden er forresten i bakgrunnen ), ikke redigert (orker ikke), og det er det som står på skjermen før jeg avslutter/lukker virtualbox, jeg snakker om som "det stedet jeg kommer til" i første post. Her er filmen: http://www.youtube.com/watch?v=pxtWk7VxTZ8 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Du har 2 alternativer. Du har prøvd det første, som ikke virket. Hva gjør du da? Lenke til kommentar
herdon Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Du har 2 alternativer. Du har prøvd det første, som ikke virket. Hva gjør du da? Prøver det andre, som har mange alternativer kanskje? Er det riktig svar eller? Lenke til kommentar
herdon Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Da har jeg disse valgene: Start windows 98 setup from cd-rom. Start computer with cd-rom support. Start computer without cd-rom support. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Eg regner med at du ønsker å installere Windows 98? Lenke til kommentar
herdon Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Nå ble jeg egentlig litt usikker, selv om jeg har blitt sagt at det bare vil fåregå på den virtuelle maskinen, grunnen er at det stod så mye rart på setupen (når jeg endelig kom så langt). Eg regner med at du ønsker å installere Windows 98? Tror jeg må gjøre det ja. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 JIPPI, JEG ER MED PÅ FILM!!! Først installerer du Win98, deretter kjører du det fra HDD... Lenke til kommentar
herdon Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 JIPPI, JEG ER MED PÅ FILM!!! Først installerer du Win98, deretter kjører du det fra HDD... Tusen takk, håper det går nå! JIPPI det gikk!!!!!!! Lenke til kommentar
herdon Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Så ikke et sted hvor det stod produktnøkkelen, hva eller hvor kan jeg finne den? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Den fulgte med Windows 98 når du kjøpte den. Enten så står produktnøkkelen på maskinen(om du kjøpte Windows 98 med en maskin) eller så står den i manualen eller på et eget ark som fulgte med når du kjøpte maskinen eller løst. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Eller så er det enkelt å finne en mindre lovlig løsning... Lenke til kommentar
herdon Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Eller så er det enkelt å finne en mindre lovlig løsning... Ja det var det jeg gjorde. Kan jo si at virtualbox bare kan ta iso filer, og siden min far trodde man måtte innstallere et program for å taa iso av det (som det ser ut som bare var før), kunne jeg ikke bruke den vi hadde fra før, siden den ikke var iso. Men der jeg lastet ned win98, så stod det ikke noe om det der, jeg måtte gå i kommentarene for å finne noe. Lenke til kommentar
herdon Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Har nå fått satt opp win98, og alt virker fint, men jeg har et spørsmål som har med virtualbox å gjøre, altså: Når jeg går i fanen machine, og trykker på knappen fullscreen, så blir selve virtualbox på hele skjermen, men programmet er fremdeles like stort, hva skal jeg gjøre for å få win98 større? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Har du installert Guest Additions? Den må være installert for at Virtualbox skal kunne kommunisere med gjestesystemet. Da vil du i tillegg få korrekt driver til nettverkskort, skjermkort og lydkort. Men eg er usikker på om dette fungerer på Win98. Det er tross alt 13-14 år gammelt Lenke til kommentar
herdon Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Et lite spørsmål til forresten, går det ann å innstallere programmer fra cd egentlig, finner nemlig ikke ut av det, men skal innstallere det dere Guest Additions. Lenke til kommentar
herdon Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) PS: Er det på hovedpcen, eller på Win98 jeg skal innstallere det programmet? Endret 22. oktober 2010 av herdon Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er på gjesten. Det vil si at du laster ned GA til verten, og monterer GA enten i form av .iso->cd-rom vert, eller som .iso->usbminnepinne. Du kan sikkert lage en nettverksløsning også, hvis nettverket mellom vert og gjest er oppe å går... Støtter Win98 usb- pinner PnP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå