Gå til innhold

Kjører Win98 i virtualbox, hva skal jeg gjøre ved oppstart?

herdon

Anbefalte innlegg

Hei.

Det jeg lurer på er at når jeg har win98 i virtualbox, og skal starte operativsystemet i virtualbox (altså win98), så kommer jeg til et sted jeg skal velge mellom boot from hard disk, og boot from cd-rom, hva skal jeg velge og (ivertfall når jeg velger det første) så kommer det ikke noe mer enn at den teksten forsvinner, så hva skal jeg i tilfelle gjøre da.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ble jeg egentlig litt usikker, selv om jeg har blitt sagt at det bare vil fåregå på den virtuelle maskinen, grunnen er at det stod så mye rart på setupen (når jeg endelig kom så langt).

Eg regner med at du ønsker å installere Windows 98?

Tror jeg må gjøre det ja.

Lenke til kommentar

Eller så er det enkelt å finne en mindre lovlig løsning...

Ja det var det jeg gjorde.

Kan jo si at virtualbox bare kan ta iso filer, og siden min far trodde man måtte innstallere et program for å taa iso av det (som det ser ut som bare var før), kunne jeg ikke bruke den vi hadde fra før, siden den ikke var iso.

Men der jeg lastet ned win98, så stod det ikke noe om det der, jeg måtte gå i kommentarene for å finne noe.

Lenke til kommentar

Har nå fått satt opp win98, og alt virker fint, men jeg har et spørsmål som har med virtualbox å gjøre, altså: Når jeg går i fanen machine, og trykker på knappen fullscreen, så blir selve virtualbox på hele skjermen, men programmet er fremdeles like stort, hva skal jeg gjøre for å få win98 større?

Lenke til kommentar

Har du installert Guest Additions? Den må være installert for at Virtualbox skal kunne kommunisere med gjestesystemet. Da vil du i tillegg få korrekt driver til nettverkskort, skjermkort og lydkort. Men eg er usikker på om dette fungerer på Win98. Det er tross alt 13-14 år gammelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...