Gå til innhold

Bytte MX500 :(


Anbefalte innlegg

Fikk meg nettopp Logitech MX500, trodde den skulle være litt bedre til å spille med enn MX300 som jeg hadde fra før av. Men etter en dag eller to fant jeg ut at MX300 er bedre, pga. den er lettere og litt mindre. Jeg har tenkt på å bytte den og kanskje kjøpe en MX300 til(har en MX300 her hjemme men så har jeg flere pc'er som trenger mus til spilling) eller denne er litt i tvil siden jeg aldri har prøvd MS musa før. Har bare så vidt prøvd v1.1 men ikke nok til å si noe om den.

 

btw. spiller my 1st person spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft intellimouse explorer v 3.0 er en av de bedre musene man får tak i :yes: , men i følge spesifikasjonene er mx300/500 bedre.. :wink:

 

Explorer v 3.0: 400dpi oppløsning og 6000 bilder per sek.

 

MX300/MX500: 800dpi oppløsning og ca. 5300 bilder per sek.

(rett meg hvis jeg tar feil..)

Lenke til kommentar
(MS-muser har en tendens til å føles litt billige og skrøpelige for de som er vant til å bruke Logitech-muser...)

lol?

 

MS intellimouse explorer v3.0 er bedre enn v1.1. Den er mindre og du har et bedre grep på den.

 

Ingenting "lol" med det, egentlig. Typisk brukes selve musa å føles kjipere, og scrollehjulet føles veldig sårbart og billig. En vanesak, I'd guess.

Selv bruker jeg mest Logitech, fordi de føles mer solide og "dyrere"... Mer komfort, rett og slett. (Pluss nøyaktigheten til Dual Optical, da.)

 

Smak-sak.

Lenke til kommentar
(MS-muser har en tendens til å føles litt billige og skrøpelige for de som er vant til å bruke Logitech-muser...)

lol?

 

MS intellimouse explorer v3.0 er bedre enn v1.1. Den er mindre og du har et bedre grep på den.

 

Ingenting "lol" med det, egentlig. Typisk brukes selve musa å føles kjipere, og scrollehjulet føles veldig sårbart og billig. En vanesak, I'd guess.

Selv bruker jeg mest Logitech, fordi de føles mer solide og "dyrere"... Mer komfort, rett og slett. (Pluss nøyaktigheten til Dual Optical, da.)

 

Smak-sak.

Nå syns jeg loggitekk er kjipt jeg da... fæle å holde på og utrolig dumt plaserte knapper i forhold til hva jeg føler er best. Men som du sa, smaksak.

Lenke til kommentar

Pussig det med størrelse / vekt på musa.

 

Selv har jeg normalstore hender (kanskje tilogmed under normalen) men liker best å holde i store mus som Razer Boomslang og MX700, liker også at musa har litt tyngde. Det henger sikkert litt sammen med at jeg i bunn og grunn foretrekker kulemus som på en måte gir litt 'motstand' når du flytter den og dermed liker at optiske mus er 'tyngst mulig' for å gi noe av den samme følelsen.

 

Vurderer faktisk å bytte ut jobbmusa mi (standard Logitech med 2 knapper + scrollehjul) fordi jeg synes den er for liten/lett :lol:

 

Er forøvrig en Logitech-mann - 'alt' jeg har hatt av mus/tastatur/webcam/spillkontrollere de siste 9-10 årene (med unntak av Boomslang'en som er min all-time favorittmus) har vært fra Logitech :yes:

Lenke til kommentar

Har selv MX700 og jeg er storfornøyd :yes:

Veldig nøyaktig.

Fast grep, god å holde i.

Mange muligheter.

Rask

 

Eneste negative jeg har å si med er at det er 1 knapp som sitter dumt til.

Men det kan jeg leve med.

 

Jeg er enig i det the_ruthless sier om microsoft musene, de føles litt ''billigere'' ut enn logitech. Sånn plast dings! :roll:

Men det er gode mus de har, men føles billig.

 

/Morten

Lenke til kommentar

Intellimouse 3.0 er det beste siden skrukorken.

 

Ligger flott i hånden, veier ikke mye, ligger stødig på bordet, du får et godt grep rundt den slik at du kan løfte den opp uten problemer, den skipper aldri, knappene er plasert flott.

 

Dual optical veier for mye, er fæl å holde rundt, velter rundt når det er mye action, og knappene er plasert dårlig.

 

MX300 er for liten, har knapper feil plasser.

Lenke til kommentar
Har selv MX700 og jeg er storfornøyd  :yes:    

Veldig nøyaktig.  

Fast grep, god å holde i.

Mange muligheter.

Rask

 

Eneste negative jeg har å si med er at det er 1 knapp som sitter dumt til.

Men det kan jeg leve med.

 

Jeg er enig i det the_ruthless sier om microsoft musene, de føles litt ''billigere'' ut enn logitech. Sånn plast dings!  :roll:  

Men det er gode mus de har, men føles billig.

 

/Morten

Fint at dere syns dere sitter med den råeste musa i verden da, som det oser kvalitet og ingenting annet fra... :p

Hadde min v1.1 helt til den hadde lyst til å svømme i brus.

Har faktisk prøvd Loggitekk jeg og. MX300 var det vel, og jeg skjønner forsatt ikke hvorfor Loggitekk må ha de to plastkantete på hver sin side av knappene du trykker på. Utrolig irriterende. :yes:

Lenke til kommentar

Hadde min v1.1 helt til den hadde lyst til å svømme i brus.

 

:lol:

 

Sier ikke at den er verdens beste mus :D

Har forskjellige meninger. :p

Men jeg synes ihvertfall at reaksjon hastigeten på logitech er bra, optisk.

 

Men jeg har aldri prøvd den nyeste musa fra mircrosoft.. intellmouse 3.0 eller hva den het :roll:

Lenke til kommentar

Jeg trodde bare at det var en kule i MX700 som man kunne fjerne...eller??

 

Liker MX300 fordi den er så lett å flytte på, kan snu meg kjappt i spill,(har liten sens i 1st person spill, så jeg trenger en kjapp lett mus og en som sitter bra i hånden)mens MX500 er litt "tregere", har bedre aim med MX300, vet ikke hvorfor men jeg tror det har noe med vekten på MX500 og størrelsen. MX300 musa sitter ikke så godt i hånden som MX500 gjør, nei det gjør den ikke. Men nå har jeg ikke Func 1030 matte da, har ei musematte som jeg kjøpte for 398kr for ca. 5 år siden, meget god kvalitet, den er myk med et bilde av jungeldyr. Vet ikke om noen kjenner den igjen?? :p prøvde MX500 på ei func 1030 matte, hjalp ikke noe særlig, det ble litt mer nøyaktighet, men jeg føler at jeg kommer bedre overens med MX300 ;) Har litt lyst til å prøve MS musene, men siden nøyaktighet er viktigst syntes jeg er det vel nesten naturlig at jeg går for en MX300 til etter det hMinator sier...vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

MS intellimouse explorer v3.0 er bedre enn v1.1. Den er mindre og du har et bedre grep på den.

 

Når det gjelder teknologi, så er v3 og v1.1 helt like. Den eneste forskjellen er størrelsen og tyngden (Og nei, v3 er ikke mindre. Den er bare lavere). Personlig, så liker jeg den litt mer matte finishen på v1.1, føler at jeg får bedre grep på den.

Lenke til kommentar
(MS-muser har en tendens til å føles litt billige og skrøpelige for de som er vant til å bruke Logitech-muser...)

lol?

 

MS intellimouse explorer v3.0 er bedre enn v1.1. Den er mindre og du har et bedre grep på den.

 

 

 

 

lol!!! har 1.1 og 3.0 ... 1.1 er mindre lol

Lenke til kommentar
(MS-muser har en tendens til å føles litt billige og skrøpelige for de som er vant til å bruke Logitech-muser...)

lol?

 

MS intellimouse explorer v3.0 er bedre enn v1.1. Den er mindre og du har et bedre grep på den.

 

lol!!! har 1.1 og 3.0 ... 1.1 er mindre lol

Javel? Lol i vei du, men jeg har rett. Enten så ser du dårlig eller så har du ikke målt. v3.0 og v1.1 er like lange(omtrent), men v3.0 er smalere enn v1.1. SÅ DET SÅ!

Dekselet på v1.1 går nesten over v3.0 musa. v1.1 er til og med høyere. Mål selv og se, du finner fort ut at jeg har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...