abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Avhengighet har du friheten til å prøve å slutte. Og i fengsel har man mulighet til å forsøke å rømme... man er ikke fri fordet. 100kr för ett paket cigaretter.Det är idiotiskt högt. Å røyke er idiotisk. Da er det vel egentlig ganske logisk at prisen for å gjøre det også er idiotisk. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Avhengighet har du friheten til å prøve å slutte. Og i fengsel har man mulighet til å forsøke å rømme... man er ikke fri fordet. 100kr för ett paket cigaretter.Det är idiotiskt högt. Å røyke er idiotisk. Da er det vel egentlig ganske logisk at prisen for å gjøre det også er idiotisk. Riktigt nog. Men priset de skall betala är död eller sjukdom. Att profitera på någons död eller ohälsa är inte ovanligt, Men likväl makabert. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Håper alle her som er imot personlig frihet blir rævkjørt av staten en gang i fremtiden! At det beste i verden blir ulovlig eller så dyrt at det blir umulig for dere å nyte 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 100kr för ett paket cigaretter.Det är idiotiskt högt. Å røyke er idiotisk. Da er det vel egentlig ganske logisk at prisen for å gjøre det også er idiotisk. Og i staten Norge, er det forbudt å gjøre idiotiske ting! Jeg håper virkelig du får se dette personlig en dag. Muligens den dagen sukker-avgiftene blir like ekstreme som tobakk? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) God idé Notelitten! La det bli dyrere å spise usunt La staten innføre en avgift på mettede fettsyrer, og la inntektene av desse subsidiere norsk matproduksjon og gjøre sunne matvarer billigere. Det er helt idiotisk at det skal være så mye billigere å spise seg til døds på usunn mat, når det finnes så mye god mat der ute, enn å kjøpe sunne varer. Skriver gjerne under på den kampanjen Da blir vi kanskje kvitt den jævla drittmaten mcdonalds og andre fast-food-dritt selger. Edit: svarte, glemte sarkasme-fonten. Endret 15. november 2010 av KvitKnekt Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 15. november 2010 Forfatter Del Skrevet 15. november 2010 Håper også de innfører en blokade på nettet, slik at ungdom ikke kan spille online games mer en maks 3 timer i ukedager og 6 timer i helger! MMORPG spill burde det også legges en stor avgift på, siden dette er vanedannende og det burde IKKE være lov for mindreårige å spille slike spill! Det burde innføres bøter og kobles inn barnevern om ungdom under 16 år blir tatt i å spille 18 åra spill eller MMORPG spill! Brus må inn på polet, og koste ihvertfall 50 kr literen eller mer. Det må innføres strenge restriksjoner på all form for usunn mat i det offentlige, og vi må ta til orde å inneføre sunne matvaner på jobben. Ingen skal lengre få lov til å forsurne jobbmiljøet med feks MCdonalds mat! Godteri må også inn på polet, og være strengt forbud for alle under 14 år! Altformange ser på TV og sløser bort verdifull tid, så maks 4 timer med TV i hverdagene per hus, og i helgene 8 timer per dag per hus. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Håper alle her som er imot personlig frihet blir rævkjørt av staten en gang i fremtiden! At det beste i verden blir ulovlig eller så dyrt at det blir umulig for dere å nyteVil du virkelig si at røyking er "det beste i verden"? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Håper alle her som er imot personlig frihet blir rævkjørt av staten en gang i fremtiden! At det beste i verden blir ulovlig eller så dyrt at det blir umulig for dere å nyteVil du virkelig si at røyking er "det beste i verden"? Nei, frihet er. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Nei, frihet er. Jeg har ikke frihet til å stå på en bussholdeplass uten å risikere å få blåst tobbaksrøyk eller glør i ansiktet. Jeg har ikke frihet til å reise med t-banen når jeg vil uten å få røyklukt av klærne. Jeg har ikke engang frihet til å slippe tobakksrøyk i mitt eget hjem. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Nei, frihet er. Jeg har ikke frihet til å stå på en bussholdeplass uten å risikere å få blåst tobbaksrøyk eller glør i ansiktet. Du har friheten til å stille deg i motvind av røykerne, slik at røyken ikke kommer mot deg. Jeg har ikke frihet til å reise med t-banen når jeg vil uten å få røyklukt av klærne. I dag er det forbudt å røyke på T-banen, og om røyking ble tillat, ser jeg for meg at det skulle være egne, godt ventilerte vogner hvor røyking var tillatt. Jeg har ikke engang frihet til å slippe tobakksrøyk i mitt eget hjem. Det har du vet du, snakk med naboene angående deres utlufting (om det er såpass gale), og de vil arrangere tider hvor dere kan lufte. Er det noen i huset ditt som røyker, er alt jeg kan si at du får vente til du flytter ut, til den tid, om det plager deg så mye, ta det opp, eller hold deg på rommet ditt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Nei, frihet er.Jeg har ikke frihet til å stå på en bussholdeplass uten å risikere å få blåst tobbaksrøyk eller glør i ansiktet.Du har friheten til å stille deg i motvind av røykerne, slik at røyken ikke kommer mot deg.Hadde det vært én røyker og god plass på holdeplassen hadde det antagelig ikke vært noe praktisk problem selv om jeg av prinsipp mener det ikke er jeg som skal flytte meg. I praksis slik trafikkforholdene er har jeg valget mellom å stå der det er trangt med folk og få røyk i ansiktet om jeg skal komme meg med bussen eller holde meg helt unna holdeplassen og ikke klare komme meg med busssen. Dette hørtes ikke mye ut som frihet for meg. Jeg har ikke frihet til å reise med t-banen når jeg vil uten å få røyklukt av klærne. I dag er det forbudt å røyke på T-banen, og om røyking ble tillat, ser jeg for meg at det skulle være egne, godt ventilerte vogner hvor røyking var tillatt. Jeg snakker om røyking på de innendørs stasjonene som til tider blir så ille at man får røyklukt av klærne selv om man prøver å gå bort fra de som røyker. Det er forbudt å røyke der, men det hjelper lite å fortelle de som utsettes for røyk om det. Om man sier fra til de som røyker så risikerer man å bli slått ned, man diskuterer ikke med en narkoman som har abstinens. Dette er absolutt ikke frihet for meg. Jeg har ikke engang frihet til å slippe tobakksrøyk i mitt eget hjem.Det har du vet du, snakk med naboene angående deres utlufting (om det er såpass gale), og de vil arrangere tider hvor dere kan lufte. Er det noen i huset ditt som røyker, er alt jeg kan si at du får vente til du flytter ut, til den tid, om det plager deg så mye, ta det opp, eller hold deg på rommet ditt.Ja, det er såpass galt og jeg er ikke den eneste som plages av at naboer ofte har en gjeng som står og damper ute på verandaen. Dette har altså ingenting å gjøre med lufting hos de som røyker. Og om røyken kommer fra varandaen under, til høyre eller til venstre for meg avhenger av vindforholdene. Jeg ser det som helt urealistisk å få dem til å slutte å røyke utendørs eller avtale med dem når de kan røyke utendørs. Og så mener du at det er jeg må flytte når jeg blir plaget av røykere? I svarene dine går det igjen at det er jeg som må flytte meg eller tilpasse meg slik at røykerne skal få frihet til å plage andre som de vil og slippe å tenke på konsekvensene av sin røyking. Mener du virkelig dette er frihet for meg? Endret 16. november 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Hva mener folket om at SNUS som faktisk er 50% vann og 50 % tobakk, skal øke så betraktelig i pris da? Og når StatensInstituttforRusForskning har konkludert med at SNUS er 90% mindre farlig for helsen enn vanlig røyk, så ser jeg kun $ tegn i panna på sosialistene i Norge! Dessuten så kan dere som ikke liker ordinær røyk takke regjringa, fordi det forbyr den såkalte E-røyken. Røyken av en slik en lukter alt fra mint til appelsin, og innholder kun ren nikotin damp, en skam at Norge forbyr slikt! En kompis fikk takk i en sånn i USA, og må si at det virket som en veldig bra alternativ til ordinær røyk! Gleder meg til endt utdannelse, da skal man flykte fra sosialist Europa! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 og innholder kun ren nikotin damp, en skam at Norge forbyr slikt! Ren nikotindamp?! Så du vil alle rundt deg skal bli avhengige av nikotin? Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 For nikotinet blir jo ikke sugd opp av lungene? Det evt lille som skulle komme ut av kjeften igjen er ikke betydelig, tror nok bare E-røyk på oppleves:) Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Åja, da missforsto jeg E-røyk høres jo veldig bra ut. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Røyker ikke selv, og vil ikke glorifisere aktiviteten. Men synes det er rart at E-røyk ikke er lov, kun fordi det ikke er lov å innføre nye tobakksprodukter i Norge. Tror lukt, miljø og helse ville blitt bedre om E-røyk faset ut vanlig røyk. Men det trengs forskning, hvem vet? Kanskje det er en ny kreftbombe eller en ny helseplage? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Det jeg fant ut var at det ikke var godt nok dokumentert, pluss at de antok at røykere kun vil bruke e-røyken som tillegg til vanlig røyk, og ikke bytte ut fullstendig. Noe jeg mener er tullball. Og det var egentlig heller ikke e-røyken i seg selv som var problemet, men den nikotindingsen du setter i. Du får fint kjøpt e-røyker og nikotinfri tobakk i all slags dufter og smaker. Lenke til kommentar
CBA Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Om de røyker masse, ødelegger de kanskje livet sitt. Om de blir mobba for det kanskje de klarer å slutte og ikke dør. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 For mobbing skaper ikke misbruk? Det er sånne holdninger som skaper rusmisbrukere og overgrepsmenn. Oppfordrer alle til å se røyke episoden av South Park CBA går rett i rollen som Cartman:) haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå