Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 ateisme? Kan du forklare hvorfor det kan sammenlignes med tvangsavvenning av narkomane? Frihet, begge involverer en frihet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Frihet, begge involverer en frihet.Hvor blir det av friheten for de som ikke ønsker å bli utsatt for tobakksrøyk hjemme i sitt eget hjem? Skader fra passiv røyking er veldokumentert, men at noen får helseskader av en ateistisk nabo har jeg aldri hørt om. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Frihet, begge involverer en frihet.Hvor blir det av friheten for de som ikke ønsker å bli utsatt for tobakksrøyk hjemme i sitt eget hjem? Den står rett ved siden av ringeklokken. Skader fra passiv røyking er veldokumentert, men at noen får helseskader av en ateistisk nabo har jeg aldri hørt om. Stemmer det. Helseskader av en ateistisk nabo eksisterer også. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 om noen år håper jeg det blir vanlig med totalt røykeforbud i boligblokker. Dette er vel noe borettslaget burde bestemme vel? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 om noen år håper jeg det blir vanlig med totalt røykeforbud i boligblokker. Dette er vel noe borettslaget burde bestemme vel? Der traff du spikeren på hodet! Ved utesteder burde utestedene selv bestemme om røyking skal være lovlig eller ikke! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Nei. Et utested og en boligblokk er ikke det samme. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Nei. Et utested og en boligblokk er ikke det samme. Så sannelig er det det! Forklar meg hvorfor et utested skal bindes av slike lover? De burde selv velge om det skal være lovlig å røyke eller ikke. Jeg regner med at flere utesteder tjener på å forby røyking, derfor er ikke-røykere trygge, og røykere har en frihet. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvem er det som bor på et utested? Og hvem av kundene der eier den kvadratmeteren de røyker i? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvem er det som bor på et utested? Ingen Og hvem av kundene der eier den kvadratmeteren de røyker i? Kundene gjør ikke det, og ikke faen om staten gjør det heller. Det er EIEREN av utestedet, og deretter burde han ha retten til å velge om det skal være åpent for røyking eller ikke. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Kundene gjør ikke det, og ikke faen om staten gjør det heller. Det er EIEREN av utestedet, og deretter burde han ha retten til å velge om det skal være åpent for røyking eller ikke.Problemet er at de ansatte utsettes for et helsefarlig arbeidsmiljø. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Kundene gjør ikke det, og ikke faen om staten gjør det heller. Det er EIEREN av utestedet, og deretter burde han ha retten til å velge om det skal være åpent for røyking eller ikke.Problemet er at de ansatte utsettes for et helsefarlig arbeidsmiljø. Da er det jammen bra at de bor i et land hvor de kan si opp jobben sin og heller søke et annet sted. Jeg kan bli søppel-mann, men jeg tåler ikke lukten av søppel, skal vi ulovliggjøre det? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 I Japan som har et med utviklet samfunn enn hva vi har så er det en rekke fortau med røykeforbud. De har tegnet forbudskiltene rett på fortauet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Da er det jammen bra at de bor i et land hvor de kan si opp jobben sin og heller søke et annet sted. Jeg kan bli søppel-mann, men jeg tåler ikke lukten av søppel, skal vi ulovliggjøre det?Om det kan vises av søppellukt er helsefarlig så vil det sikkert komme tiltak, men søppel er noe vi faktisk har bruk for i samfunnet. Tobakk har vi ingen bruk for. Vi har en arbeidsmiljølov som skal beskytte folks helse. Det er ikke slik at de som ønsker der kan være snekker på tak uten sikkerhetsline eller bussjåfør på buss uten bremser. Endret 8. november 2010 av robertaas 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 I Japan som har et med utviklet samfunn enn hva vi har så er det en rekke fortau med røykeforbud. De har tegnet forbudskiltene rett på fortauet. Forklar hvorfor vi har en høyere HDI en dem. Bevis også hvorfor de er høyere utviklet enn oss. Da er det jammen bra at de bor i et land hvor de kan si opp jobben sin og heller søke et annet sted. Jeg kan bli søppel-mann, men jeg tåler ikke lukten av søppel, skal vi ulovliggjøre det?Om det kan vises av søppellukt er helsefarlig så vil det sikkert komme tiltak, men søppel er noe vi faktisk har bruk for i samfunnet. Tobakk har vi ingen bruk for. Vi har en arbeidsmiljølov som skal beskytte folks helse. Det er ikke slik at de som ønsker der kan være snekker på tak uten sikkerhetsline eller bussjåfør på buss uten bremser. DU har ikke bruk for tobakk, jeg har det, jeg liker å ruse meg på tobakk i ny og ne, du er nødt til å se lengre enn til nesetippen, det er andre mennesker her i landet, og vi krever også likestilling og respekt. Søppel kan inneholde så mye rart at søppelmenn blir utsatt for alt mulig, derfor er det forsåvidt helsefarlig. Hvorfor sammenlikner du røyking offentlig med en snekker uten sikring eller en bussjåfør uten bremser, disse er direkte farlig. Røykere setter ikke andres liv i fare, det er andre som velger å gå inn i fare, om det er en røyke-bar i nærheten vil du tilbringe tid der? Om ikke, hvorfor er det da en fare for deg? Det handler om valg, og å ha en tankegang som sier at om du ikke liker røyk, så ikke oppsøk det, om røykere blåser røyken mot ansiktet ditt, er det en annen sak, men snakker vi om uskyldig røyking på et utested, eller i gaten (uten at andre er tvunget til å puste dette) hvorfor skal det være ulovlig? Møtte selv en røyker på gaten i dag, hun var såpass dannet at hun ventet til etter han hadde passert meg før hun tente sigaretten. Røykere eier respekt de også vet du! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 DU har ikke bruk for tobakk, jeg har det, jeg liker å ruse meg på tobakk i ny og ne, du er nødt til å se lengre enn til nesetippen, det er andre mennesker her i landet, og vi krever også likestilling og respekt.Hva med likestillingen og respekten for de som ikke ønsker å bli utsatt for skadelig røyk? Skal det også være likestilling og respekt for de som liker å springe rundt og stikke kniver i andre mennesker? Hvorfor sammenlikner du røyking offentlig med en snekker uten sikring eller en bussjåfør uten bremser, disse er direkte farlig.Fordi dette er farlige og forbudte arbeidsmiljø, akkurat som arbeidsmiljø hvor man utsettes for passiv røyking. Røykere setter ikke andres liv i fare, det er andre som velger å gå inn i fare, om det er en røyke-bar i nærheten vil du tilbringe tid der? Om ikke, hvorfor er det da en fare for deg?Det skaper et helsefarlig og forbudt arbeidsmiljø for de som arbeider der. Du mener altså at man skal kunne velge å arbeide der akkurat som på et tak uten sikring eller i en buss uten bremser? Det er jo folks frie valg, ikke sant? Møtte selv en røyker på gaten i dag, hun var såpass dannet at hun ventet til etter han hadde passert meg før hun tente sigaretten. Røykere eier respekt de også vet du!Noen røykere har respekt for andre, andre har ikke. Uansett skjer det ofte at de utsetter andre for røyk uten at de er klar over det selv. Hva anbefaler du for eksempel noen å gjøre om de bor i en blokk og etter å ha hatt et vindu på gløtt om sommeren kommer hjem til en leilighet er full av røyk fordi naboen har hatt "røykesalong" på balkongen? 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 DU har ikke bruk for tobakk, jeg har det, jeg liker å ruse meg på tobakk i ny og ne, du er nødt til å se lengre enn til nesetippen, det er andre mennesker her i landet, og vi krever også likestilling og respekt. Hva med likestillingen og respekten for de som ikke ønsker å bli utsatt for skadelig røyk? De oppsøker ikke steder hvor røyking forekommer, som enkelte utesteder hvor røyking er tillat. Ikke tro at den dagen røykeloven forsvinner, er det røyk over alt. Skal det også være likestilling og respekt for de som liker å springe rundt og stikke kniver i andre mennesker? Nei, men jeg vil gjerne at det skal være respekt for de idiotene som er så dum at de løper inn på kjøkkenet på utesteder, og løper face-to-face mot kokken, og søren meg klarer å spidde seg på en jævla kniv, disse er jo suicidiale. Hvorfor sammenlikner du røyking offentlig med en snekker uten sikring eller en bussjåfør uten bremser, disse er direkte farlig.Fordi dette er farlige og forbudte arbeidsmiljø, akkurat som arbeidsmiljø hvor man utsettes for passiv røyking. Nei, jeg tror du misforstår godt. En buss uten bremser er direkte farlig mot utenforstående mennesker som ikke oppsøker situasjonen, men som må ferdes der, ikke lik noen mennesker som går på gaten, og absolutt MÅ gå igjennom et utested hvor røyking er tillatt. En snekker uten sikring er til direkte helsefare for seg selv ved at han kan falle og dø momentant, folk generelt vil ikke dø momentant av røyk, dessuten, jeg regner med at en snekker sikkert ville festet sitt eget tau for å sikre sitt liv, på samme måte som denne restaurantansatte som VALGTE å jobbe på en restaurant hvor røyking foregår. Røykere setter ikke andres liv i fare, det er andre som velger å gå inn i fare, om det er en røyke-bar i nærheten vil du tilbringe tid der? Om ikke, hvorfor er det da en fare for deg?Det skaper et helsefarlig og forbudt arbeidsmiljø for de som arbeider der. Du mener altså at man skal kunne velge å arbeide der akkurat som på et tak uten sikring eller i en buss uten bremser? Det er jo folks frie valg, ikke sant? Ja jeg mener at om man ønsker å arbeide på et tak, uten sikring burde man få lov til det, det er ditt frie valg. Men om du faller og dør bør du ikke få dette dekket av noen forsikring fordi du selv satte livet ditt i fare. Ved et utested er det sannsynligvis ikke snakk om akutte skader, så jeg regner med at dette etterhvert dekkes. Jeg kunne selv frivillig tenkt meg å jobbe på en bar hvor røyking var tillatt, så kan vell heller noen andre ta baren hvor det ikke er tillatt. Møtte selv en røyker på gaten i dag, hun var såpass dannet at hun ventet til etter han hadde passert meg før hun tente sigaretten. Røykere eier respekt de også vet du!Noen røykere har respekt for andre, andre har ikke. Uansett skjer det ofte at de utsetter andre for røyk uten at de er klar over det selv. Ja, i disse tilfellene bruker man kjeften, og sier til røykeren at han/hun blåser sin røyk i din retning og at du ikke føler deg tilfreds med dette. (eller du kan jo flytte deg selv). Jeg regner med at de aller fleste røykere vil vise respekt og vike for deg som ikke-røyker. Hva anbefaler du for eksempel noen å gjøre om de bor i en blokk og etter å ha hatt et vindu på gløtt om sommeren kommer hjem til en leilighet er full av røyk fordi naboen har hatt "røykesalong" på balkongen? Jeg anbefaler at du tar deg turen ned til røykesalongen, og spør om de kan lukke vinduet da du får denne røyken inn i din bolig, muligens arrangere et visst tidspunkt hvor du lukker vinduet ditt for å la dem lufte ut sin leilighet, det er jo ikke enklere enn dette. Vis respekt for naboene dine, og de vil sannsynligvis respektere deg. Jeg regner heller ikke med at folk har "røykesalong" daglig, og derfor er nok ikke dette et så stort problem som du vil ha det til Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Hva med likestillingen og respekten for de som ikke ønsker å bli utsatt for skadelig røyk?De oppsøker ikke steder hvor røyking forekommer, som enkelte utesteder hvor røyking er tillat.Så det er min oppgave å unngå bussholdeplasser hvor det røykes, innendørs t-banestasjoner hvor det røykes og til og med unngå min egen leilighet om jeg har en nabo som røyker slik at røyken trekker inn i min leilighet? Skal det også være likestilling og respekt for de som liker å springe rundt og stikke kniver i andre mennesker? Nei, men jeg vil gjerne at det skal være respekt for de idiotene som er så dum at de løper inn på kjøkkenet på utesteder, og løper face-to-face mot kokken, og søren meg klarer å spidde seg på en jævla kniv, disse er jo suicidiale.Så de som er så dumme at de bor i samme by som røykere kan bare skylde på seg selv? Hvorfor sammenlikner du røyking offentlig med en snekker uten sikring eller en bussjåfør uten bremser, disse er direkte farlig.Fordi dette er farlige og forbudte arbeidsmiljø, akkurat som arbeidsmiljø hvor man utsettes for passiv røyking.Nei, jeg tror du misforstår godt. En buss uten bremser er direkte farlig mot utenforstående mennesker som ikke oppsøker situasjonen, men som må ferdes der, ikke lik noen mennesker som går på gaten, og absolutt MÅ gå igjennom et utested hvor røyking er tillatt. En snekker uten sikring er til direkte helsefare for seg selv ved at han kan falle og dø momentant, folk generelt vil ikke dø momentant av røyk, dessuten, jeg regner med at en snekker sikkert ville festet sitt eget tau for å sikre sitt liv, på samme måte som denne restaurantansatte som VALGTE å jobbe på en restaurant hvor røyking foregår.Røyking er også direkte farlig for de som befinner seg i nærheten. Here ror du virkelig. Mener du man skal fjerne arbeidsmiljøloven og tillate folk å kunne velge å kjøre en buss uten bremser eller snekkre på et tak uten noen form for sikring eller mener du at man skal beholde arbeidsmiljøloven som idag?Ja jeg mener at om man ønsker å arbeide på et tak, uten sikring burde man få lov til det, det er ditt frie valg. Men om du faller og dør bør du ikke få dette dekket av noen forsikring fordi du selv satte livet ditt i fare. Ved et utested er det sannsynligvis ikke snakk om akutte skader, så jeg regner med at dette etterhvert dekkes. Jeg kunne selv frivillig tenkt meg å jobbe på en bar hvor røyking var tillatt, så kan vell heller noen andre ta baren hvor det ikke er tillatt.Så du mener altså at de som røyker skal unntas fra alle former for offentlig støtte ved sykdom eller fravær fra jobb? Skal dette også gjelde de som velger å jobbe i nærheten av røykere? Skal dette også gjelde de som velger å bruke samme bussholdeplass som røykere? Noen røykere har respekt for andre, andre har ikke. Uansett skjer det ofte at de utsetter andre for røyk uten at de er klar over det selv.Ja, i disse tilfellene bruker man kjeften, og sier til røykeren at han/hun blåser sin røyk i din retning og at du ikke føler deg tilfreds med dette. (eller du kan jo flytte deg selv). Jeg regner med at de aller fleste røykere vil vise respekt og vike for deg som ikke-røyker.Sier man noe risikerer man å bli slått ned, narkomane med abstinens leker man ikke med. Hva anbefaler du for eksempel noen å gjøre om de bor i en blokk og etter å ha hatt et vindu på gløtt om sommeren kommer hjem til en leilighet er full av røyk fordi naboen har hatt "røykesalong" på balkongen?Jeg anbefaler at du tar deg turen ned til røykesalongen, og spør om de kan lukke vinduet da du får denne røyken inn i din bolig, muligens arrangere et visst tidspunkt hvor du lukker vinduet ditt for å la dem lufte ut sin leilighet, det er jo ikke enklere enn dette. Vis respekt for naboene dine, og de vil sannsynligvis respektere deg.En balkong har ikke vindu. Og røykerne vil selvsagt si at de er hjemme hos seg selv og der kan de gjøre hva de vil. Hvordan i alle dager er det du mener jeg skal vise respekt for noen som blåser gift inn i leiligheten min? Mener du jeg på morgenen skal finne ut av vindforholdene gjennom dagen, beregne fra hvilke balkonger det kan komme røyk inn til meg, så ta en runde til disse naboene og høre om de har planlagt å røyke på balgongen i løpet av daget og så om alt klaffer kan jeg åpne ventiler og eventuelt sette et vindu på gløtt? Jeg regner heller ikke med at folk har "røykesalong" daglig, og derfor er nok ikke dette et så stort problem som du vil ha det tilMange liker ikke røyk i egen leilighet og sender flere ganger daglig samboer eller gjester ut på verandaen for å dampe. Endret 9. november 2010 av robertaas 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skal det også være likestilling og respekt for de som liker å springe rundt og stikke kniver i andre mennesker? Nei, men jeg vil gjerne at det skal være respekt for de idiotene som er så dum at de løper inn på kjøkkenet på utesteder, og løper face-to-face mot kokken, og søren meg klarer å spidde seg på en jævla kniv, disse er jo suicidiale. Så de som er så dumme at de bor i samme by som røykere kan bare skylde på seg selv? Du skal være godt allergisk mot røyk om du lider av helseskade av han røykeren som bor på andre siden av byen! Hvorfor sammenlikner du røyking offentlig med en snekker uten sikring eller en bussjåfør uten bremser, disse er direkte farlig.Fordi dette er farlige og forbudte arbeidsmiljø, akkurat som arbeidsmiljø hvor man utsettes for passiv røyking. Nei, jeg tror du misforstår godt. En buss uten bremser er direkte farlig mot utenforstående mennesker som ikke oppsøker situasjonen, men som må ferdes der, ikke lik noen mennesker som går på gaten, og absolutt MÅ gå igjennom et utested hvor røyking er tillatt. En snekker uten sikring er til direkte helsefare for seg selv ved at han kan falle og dø momentant, folk generelt vil ikke dø momentant av røyk, dessuten, jeg regner med at en snekker sikkert ville festet sitt eget tau for å sikre sitt liv, på samme måte som denne restaurantansatte som VALGTE å jobbe på en restaurant hvor røyking foregår. Røyking er også direkte farlig for de som befinner seg i nærheten. Here ror du virkelig. Mener du man skal fjerne arbeidsmiljøloven og tillate folk å kunne velge å kjøre en buss uten bremser eller snekkre på et tak uten noen form for sikring eller mener du at man skal beholde arbeidsmiljøloven som idag? Nei, fordi en buss stiller utenforstående som ikke har oppsøkt fare, i motsetning til folk som oppsøker farer ved å arbeide på et utsested hvor røyking foregår, om det er ønskelig kan du helt sikkert spandere en gassmaske på disse arbeiderne i steden for å fjerne bussen, eller å fjerne snekkern, hvorfor ikke gi bussen en bremse og snekkern en line, og servitøren en gassmaske? Ja jeg mener at om man ønsker å arbeide på et tak, uten sikring burde man få lov til det, det er ditt frie valg. Men om du faller og dør bør du ikke få dette dekket av noen forsikring fordi du selv satte livet ditt i fare. Ved et utested er det sannsynligvis ikke snakk om akutte skader, så jeg regner med at dette etterhvert dekkes. Jeg kunne selv frivillig tenkt meg å jobbe på en bar hvor røyking var tillatt, så kan vell heller noen andre ta baren hvor det ikke er tillatt. Så du mener altså at de som røyker skal unntas fra alle former for offentlig støtte ved sykdom eller fravær fra jobb? Skal dette også gjelde de som velger å jobbe i nærheten av røykere? Skal dette også gjelde de som velger å bruke samme bussholdeplass som røykere? Jeg mener at ingen skal ha rett på offentlig støtte ved sykdom, eller fravær (men det er en annen diskusjon), det skal være slik at man forsikres, og heller la menneseker som røyker/drikker straffes med dårligere forsikringspremier enn de som ikke gjør det. La oss nå innse at du tar et valg ved å velge en jobb i nærheten av røykere, du takker rett og slett ja til passiv røyking. Bussholdeplassen, røykere burde vise respekt og bevege seg fort fra resten av folkene på bussholdeplassen, men det er der det slutter, om vi sluttet å basere alt vi ønsket på lover og regler, hadde vi alle hatt mer respekt for hverandre. Neste gang en røyker stiller seg i nærheten av deg, gå bort til han/henne og spør om han/hun kunne være så vennlig å flytte seg, da du ikke liker lukten av røyk; så skal du se at de aller fleste nordmenn respekterer deg, uten at du skal gi dem bøter for det! Noen røykere har respekt for andre, andre har ikke. Uansett skjer det ofte at de utsetter andre for røyk uten at de er klar over det selv. Ja, i disse tilfellene bruker man kjeften, og sier til røykeren at han/hun blåser sin røyk i din retning og at du ikke føler deg tilfreds med dette. (eller du kan jo flytte deg selv). Jeg regner med at de aller fleste røykere vil vise respekt og vike for deg som ikke-røyker. Sier man noe risikerer man å bli slått ned, narkomane med abstinens leker man ikke med. Du forveksler røykere og narkomane med alkoholikere og fulle mennesker. Narkomane mennesker er helt vanlig oppegående mennesker, og deres abstinenser består ikke av å svinge hendene etter uskyldige mennesker, dette er en fordom du har. Følg gjerne narko-debatten i forumet. Hva anbefaler du for eksempel noen å gjøre om de bor i en blokk og etter å ha hatt et vindu på gløtt om sommeren kommer hjem til en leilighet er full av røyk fordi naboen har hatt "røykesalong" på balkongen? Jeg anbefaler at du tar deg turen ned til røykesalongen, og spør om de kan lukke vinduet da du får denne røyken inn i din bolig, muligens arrangere et visst tidspunkt hvor du lukker vinduet ditt for å la dem lufte ut sin leilighet, det er jo ikke enklere enn dette. Vis respekt for naboene dine, og de vil sannsynligvis respektere deg. En balkong har ikke vindu. Og røykerne vil selvsagt si at de er hjemme hos seg selv og der kan de gjøre hva de vil. Hvordan i alle dager er det du mener jeg skal vise respekt for noen som blåser gift inn i leiligheten min? Mener du jeg på morgenen skal finne ut av vindforholdene gjennom dagen, beregne fra hvilke balkonger det kan komme røyk inn til meg, så ta en runde til disse naboene og høre om de har planlagt å røyke på balgongen i løpet av daget og så om alt klaffer kan jeg åpne ventiler og eventuelt sette et vindu på gløtt? Jeg regner heller ikke med at folk har "røykesalong" daglig, og derfor er nok ikke dette et så stort problem som du vil ha det tilMange liker ikke røyk i egen leilighet og sender flere ganger daglig samboer eller gjester ut på verandaen for å dampe. Hvordan jeg mener at du skal respektere at de blåser gift rundt seg burde være en selvfølge og folkeskikk. På samme måte som jeg ikke skal skrive en bot etter deg fordi du var så idiotisk å kjøre bil utenfor huset mitt, at jeg fikk eksos inn vinduet. Jeg kunne jo ha din logikk, og løpe ned til bystyret og be dem få den jævla veien bort fra huset mitt. Eller jeg kan bruke den rasjonelle metoden, og rett og slett se an når bilene passerer, og når trafikken er på det minste, lufte ut huset mitt. Om det ikke er et alternativ, gjør som jeg sa, gå ned til røykerne, avtal med dem, et tidspunkt når dere skal lufte. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Øh, du Notelitten, ikke si du liker helse-systemet de har i USA? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Øh, du Notelitten, ikke si du liker helse-systemet de har i USA? Overhodet ikke, det er alt for sosialistisk, jeg ønsker det totalt privatisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå