saladin waits for alice Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Artig lesing her *mine innlegg* Må nesten være litt frekk her og spørre noe litt off topic, slik som liberalisme har blitt framstilt her, er ikke det veldig anarkistisk tenkning? Trodde virkelig jeg var en liberalist, er visst ikke det likevel, nei til offentlig vann/veier er da galskap? Eller var det som alternativer som skulle bli nevnt? Og forresten, folk slenger mye tall her og der, litt kilder kan hjelpe litt med troverdigheten. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det er merkelig å finne en tråd hvor folk klager på at narkotika er for dyrt. Hold dere unna da vel! Folk som røyker tobakk eller snuser burde i likhet med andre narkomane tvangsinnlegges til de er helt kvitt avhengigheten. 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10034539 Nederland jobber MOT røykeloven. Endret 7. november 2010 av Notelitten Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10034539 Nederland jobber MOT røykeloven. Et resultat av den dårlige økonomien. I nedgangstider bakpedler politikerne så fort de kan. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 En kan vell bare håpe at resten av Europa følger etter Nederland. Lenke til kommentar
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 En kan vell bare håpe at resten av Europa følger etter Nederland. Omsetningen har økt og sykefraværet minket, etter røykeloven. Det skulle ikke forundre meg om det også hadde statistisk effekt på kundenes helse og velvære og inntjening også... hvis man da hadde klart å kompensere for alle andre forhold. Det er bare noen slitne brune buler som har tapt på røykeloven. Hvorfor vil du legalisere alt som er skadelig? Det er jo ingen som lider under røykeloven. Røykerne må simpelthen ta seg en tur ut i frisk luft. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 En kan vell bare håpe at resten av Europa følger etter Nederland. Omsetningen har økt og sykefraværet minket, etter røykeloven. Det skulle ikke forundre meg om det også hadde statistisk effekt på kundenes helse og velvære og inntjening også... hvis man da hadde klart å kompensere for alle andre forhold. Kan du bekrefte alle påstandene dine her? Jeg kunne godt trengt en kilde på hver påstand Det er bare noen slitne brune buler som har tapt på røykeloven. Hvorfor vil du legalisere alt som er skadelig? Det er jo ingen som lider under røykeloven. Røykerne må simpelthen ta seg en tur ut i frisk luft. Jeg vil legalisere alt fordi jeg ønsker frihet, noe avataren din skulle antyde at du også ønsket. Hvorfor kan ikke heller utestedene velge om folk skal få lov til å røyke der, eller ikke? Hva har staten å gjøre i hele dette samspillet? I Norge har de jo planer om å gjøre det ulovlig i røyke i egen bil og eget hus i tillegg, faktum er at røykeres rettigheter er på vei bort, og vi må beskytte dem! Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Det er merkelig å finne en tråd hvor folk klager på at narkotika er for dyrt. Hold dere unna da vel! Folk som røyker tobakk eller snuser burde i likhet med andre narkomane tvangsinnlegges til de er helt kvitt avhengigheten. Hvem er du til å kreve det, hvorfor skal DU bestemme over mitt og andres liv. Sålenge mine handlinger ikke går utover ditt liv, hvorfor skal du bry deg? Typisk sosialistisk tankegang, alle er dumme å trenger veiledning! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 En kan vell bare håpe at resten av Europa følger etter Nederland. Omsetningen har økt og sykefraværet minket, etter røykeloven. Det skulle ikke forundre meg om det også hadde statistisk effekt på kundenes helse og velvære og inntjening også... hvis man da hadde klart å kompensere for alle andre forhold. Kan du bekrefte alle påstandene dine her? Jeg kunne godt trengt en kilde på hver påstand Det er bare noen slitne brune buler som har tapt på røykeloven. Hvorfor vil du legalisere alt som er skadelig? Det er jo ingen som lider under røykeloven. Røykerne må simpelthen ta seg en tur ut i frisk luft. Jeg vil legalisere alt fordi jeg ønsker frihet, noe avataren din skulle antyde at du også ønsket. Hvorfor kan ikke heller utestedene velge om folk skal få lov til å røyke der, eller ikke? Hva har staten å gjøre i hele dette samspillet? I Norge har de jo planer om å gjøre det ulovlig i røyke i egen bil og eget hus i tillegg, faktum er at røykeres rettigheter er på vei bort, og vi må beskytte dem! Hvilken frihet snakker du om da? Frihet til å sette seg en sprøyte? Jeg er glad staten har laget lover og regler for bruk av rusmiddler. Hvorfor staten har med dette å gjøre? Ganske mye. Vet ikke helt om du har vært på lindrende behandling på på lungeavdelingen? Men da forstår du. Det er en avdeling for de som har en uhelbredelig lungesykdom og venter på at de skal dø. Der så jobber leger, sykepleiere og hjelpepleiere med pasienter på den måten at de ikke skal ha smerter frem til den dagen de dør. Og oppholdene der varierer alt fra 1 uke til 10 år. (snakker vi år, så er de inn og ut av avdelingen) De personene som er der trenger mat, pleie, rom, renhold av rom, medisin, fysio, psykolog, ergo og 24 timers bemmaning. Å dette koster. For ikke å snakke om de som har en helbredelig sykdom som kommer av røyken. De koster enda mere, og de er det flere av. Med andre ord: staten betaler sykeregningen til røykerene. Å avgiften på røyken dekker ikke opp disse kostnadene. Derfor har de med det å gjøre. Mulig dette ble ett litt rotete innlegg, men trur du er smart nok til å forstå hva jeg mener. Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Er du for velferdsstaten har du gjort et valg, og det er å betale for andre! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg mener ikke at det skal bli ulovlig å røyke, men all import og salg av tobakk burde stoppe. Antall personer som røyker kommer til å stupe nedover! Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Folk greier nok ikke å smugle om import blir forbudt... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 La dem smugle dem som gidder. Eller gro selv. Tallet bli alikavl til å stupe. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 La dem smugle dem som gidder. Eller gro selv. Tallet bli alikavl til å stupe. Jeg har 10 av typen Nicotiana Rustica i en growbox på rommet mitt, om tobakk blir ulovlig kommer jeg nok til å bli ganske populær rundt her. Muligens blir jeg nok rik også! Jeg er med deg gypsy, la oss ulovliggjøre import og salg av tobakk, jeg skal dele profitten min med deg 20/80% om du stemmer for å kriminalisere alt kjøp og salg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Så fint at vi er enige. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg er ikke for å gjøre det helt ulovlig. Men at det er ulovlig utenfor egne områder og hjem synes jeg er bare bra. Jeg har ingenting i mot at folk røyker hjemme hos seg selv, og utenfor allfarvei. Men det er irriterende at folk røyker i sentrum, og ikke minst er det irriterende at de skal kaste sneipene sine overalt, og det er utrolig irriterende at alle røykere skal ta siste drag på vei inn, holde pusten og røyken inne før de langsomt slipper den løs midt foran trynet mitt. Og faen det lukter også! Det gjør bakesnus også forresten. Legg den også under røykeloven så blir jeg glad posesnus er ok. Skjønner at det kan gå ut over "friheten" til at folk får velge over livene sine selv. Men siden folk ikke klarer å passe på seg selv, er det ikke mye annet å gjøre. Og jo, vi står til ansvar for våre medborgere. Jeg har ingenting i mot å la en del av lønningen min gå til sykehus, avrusning og andre ting folk selv har påført seg, men jeg synes da det burde være lover som regulerer selvskading. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg har ingenting i mot at folk røyker hjemme hos seg selv,Når de bor i enebolig blir vanligbvis andre ikke direkte skadelidende, men det er ikke tilfelle med boligblokker. Når noen røyker inne i eller spesielt på balkong til en blokkleilighet så trekker røyken som oftest inn i andre leiligheter. Røyk trekker ofte også ut på gangen i blokken. Utviklingen går sakte, men om noen år håper jeg det blir vanlig med totalt røykeforbud i boligblokker. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg mener ikke at det skal bli ulovlig å røyke, men all import og salg av tobakk burde stoppe. Antall personer som røyker kommer til å stupe nedover!Dette forsøkte man i forbudstiden og det førte kun til et stort ulovlig og ukontrollert markes og mere kriminalitet. Fortsett heller salget som idag og innfør tvangsavvenning. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg mener ikke at det skal bli ulovlig å røyke, men all import og salg av tobakk burde stoppe. Antall personer som røyker kommer til å stupe nedover!Dette forsøkte man i forbudstiden og det førte kun til et stort ulovlig og ukontrollert markes og mere kriminalitet. Fortsett heller salget som idag og innfør tvangsavvenning. Da krever jeg tvangsavvenning fra fastfood, og ateisme! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 ateisme? Kan du forklare hvorfor det kan sammenlignes med tvangsavvenning av narkomane? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå