larseer83 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Et lite spørsmål jeg lurer på... Mista lappen, min feil tilstått alt... 1 km/t over toleransegrensen for tap av kort i 60 sone (86 km/t). Har innrømmet alt og godtok beslag av førerkort på stedet. Jeg fikk estimert at jeg mista lappen i 3 mnd. Spørsmålet er da om jeg mister lappen fra den aktuelle dagen jeg ble tatt, eller regnes det 3 mnd. ut fra når alt er gått gjennom justis-papirmølla og bota ligger i postkassa? Hvis jeg ikke har formulert spm mitt tydelig nok vennligst si ifra! Endret 21. oktober 2010 av CCCCyanide! Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Fra da du ble tatt Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) OK! Takker! Noen som vet om det er snakk om 3 mnd prikk nøyaktig på dagen eller kan man i noen tilfeller få den tilbake noen dager før?? Endret 21. oktober 2010 av CCCCyanide! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det regnes 3 måneder fra dagen førerkortet ble innlevert. I henhold til Førerkortinstruksen vil du normalt få førerkortet tilsendt i posten cirka en uke før med et oversendelsesbrev der det står fra hvilken dag du kan kjøre. Tre måneder er tre måneder. Du kan søke om å få den igjen noe tidligere (vilkåret er at du er i en spesiell situasjon som oppsto etter at du fikk forelegget/dommen), men sjansene dine er tilsvarende en snøball i helvete. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Det regnes 3 måneder fra dagen førerkortet ble innlevert. I henhold til Førerkortinstruksen vil du normalt få førerkortet tilsendt i posten cirka en uke før med et oversendelsesbrev der det står fra hvilken dag du kan kjøre. Tre måneder er tre måneder. Du kan søke om å få den igjen noe tidligere (vilkåret er at du er i en spesiell situasjon som oppsto etter at du fikk forelegget/dommen), men sjansene dine er tilsvarende en snøball i helvete. haha.... godt sagt! Trenger jo selvsagt lappen siden jeg pendler 18 mil tur/retur jobben og kollektivtransporten her jeg bor ikke korresponderer what so ever med jobbtidspunktene... men overlever vel 3 mnd uten førerkort.... Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 bare ikke kjør uten lappen i sperretiden :S ja har prøvd. fikk 1 år uten istedet for 3mnd Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 bare ikke kjør uten lappen i sperretiden :S ja har prøvd. fikk 1 år uten istedet for 3mnd Nei, har ingen planer om det... er så avhengig av den at jeg må overleve 3 mnd uten... Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Vet ikke hvor gammel du er, men hvis du har prøvetid (det er vel de 2 første årene etter du fikk lappen?) så må du kanskje ta oppkjøring og teori på nytt før du får lappen, og da burde du tilfelle søke om å gjøre det så tidlig som mulig så du ikke må vente mer enn 3 mnd før du får lappen Men om du ikke har prøvetid så skal du få lappen 3mnd etter du blei tatt som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Nei, ingen prøvetid her.... har hatt lappen i 10 år så den detter nok ned i postkassa når den skal får vi håpe! Pokker så irriterende, men har kun meg selv å takke for den...! TAKK FOR DEEEEET.... Jo, værsgo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå