Gå til innhold

Et lite spm vedr. tap av førerkort.....

larseer83

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål jeg lurer på...

Mista lappen, min feil tilstått alt... 1 km/t over toleransegrensen for tap av kort i 60 sone (86 km/t). Har innrømmet alt og godtok beslag av førerkort på stedet.

Jeg fikk estimert at jeg mista lappen i 3 mnd. Spørsmålet er da om jeg mister lappen fra den aktuelle dagen jeg ble tatt, eller regnes det 3 mnd. ut fra når alt er gått gjennom justis-papirmølla og bota ligger i postkassa?

Hvis jeg ikke har formulert spm mitt tydelig nok vennligst si ifra!

Endret av CCCCyanide!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det regnes 3 måneder fra dagen førerkortet ble innlevert. I henhold til Førerkortinstruksen vil du normalt få førerkortet tilsendt i posten cirka en uke før med et oversendelsesbrev der det står fra hvilken dag du kan kjøre.

Tre måneder er tre måneder. Du kan søke om å få den igjen noe tidligere (vilkåret er at du er i en spesiell situasjon som oppsto etter at du fikk forelegget/dommen), men sjansene dine er tilsvarende en snøball i helvete.

Lenke til kommentar

Det regnes 3 måneder fra dagen førerkortet ble innlevert. I henhold til Førerkortinstruksen vil du normalt få førerkortet tilsendt i posten cirka en uke før med et oversendelsesbrev der det står fra hvilken dag du kan kjøre.

Tre måneder er tre måneder. Du kan søke om å få den igjen noe tidligere (vilkåret er at du er i en spesiell situasjon som oppsto etter at du fikk forelegget/dommen), men sjansene dine er tilsvarende en snøball i helvete.

haha.... godt sagt!

Trenger jo selvsagt lappen siden jeg pendler 18 mil tur/retur jobben og kollektivtransporten her jeg bor ikke korresponderer what so ever med jobbtidspunktene...

men overlever vel 3 mnd uten førerkort....

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor gammel du er, men hvis du har prøvetid (det er vel de 2 første årene etter du fikk lappen?) så må du kanskje ta oppkjøring og teori på nytt før du får lappen, og da burde du tilfelle søke om å gjøre det så tidlig som mulig så du ikke må vente mer enn 3 mnd før du får lappen ;)

Men om du ikke har prøvetid så skal du få lappen 3mnd etter du blei tatt som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...