BIM-Tech Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Heisan trenger hjelp til å overklokke et ASUS Rampage 3 Kort Hadde vært fint om noen som kjenner kortet kunne hjelpe meg fordi jeg har 2000MHz ram som kortet ikke vil kjøre lenger enn 1600MHZ Og kortet sier at prosessoren er "låst", så jeg trenger hjelp til å låse opp den for å kunne benytte innebygget overklokking som "CPU level up" og "X.M.P" regner med at det er mange geniale hoder her som kan hjelpe meg til en god 3D Mark resultat Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Halla Greit om du poster hva slags oppsett du har, så kansje noen geniale hoder kan hjelpe deg. Her er et par linker så du kan grave i materien: Asus Rampage III Extreme Owners Thread guide to optimal cpu vtt & vdimm voltages Uncore to Memory frequency ratios Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Hei Takk for svar.. Jeg har: Hovedkort: ASUS Rampage 3 Exstreme Prosessor: Intel i7 930 Grafikkort: ASUS GTX 480 RAM Kingston Hyper X 6 x 2000 Ram 2000HRz = 12 GB med Ramkjøler MIST 1000 W modulær Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 BIOS Instilling saksa ut i fra Exstreme systems Det er ikke sikkert du får til å kjøre minnet på 2000, men det er en start. Target CPU Frequency 4200MHzTarget DRAM Frequency 2005MHzLN2 Mode Disabled***QPI Loadline Calibration Enabled*** Sync Mode [Disabled]AI Overclock Tuner [Manual]OC From CPU level Up [Auto]CPU Ratio Setting [21] CPU Turbo Power Limit [Disabled]>CPU Configuration----------------------------CPU Ratio Setting [21] C1E Support [Enabled]Hardware Prefetcher [Enabled]Adjacent Cache Line Prefetcher [Enabled]Intel(R) Virtualiyation Tech [Enabled]CPU TM Function [Disabled] Execute Disable Bit [Enabled]Intel(R) HT Technology [Enabled] Active Processor Cores [All]A20M [Disabled]Intel(R) SpeedStep(TM) Tech [Enabled]Intel(R) C-STATE Tech [Auto]C State package limit setting [Auto]C1 Auto Demotion [Enabled]C3 Auto Demotion [Enabled]----------------------------------------------BCLK Frequency [200]PCIE Frequency [100]DRAM Frequency [DDR3-2005]UCLK Frequency [4000] QPI Link Data Rate [7200] Memory Configuration Protect [Disabled]>DRAM Timing Control--------------------------CAS# Latency [9]RAS# to CAS# Delay [9]RAS# PRE Time [9]RAS# ACT Time [24]RAS# to RAS# Delay [Auto]REF Cycle Time [Auto]WRITE Recovery Time [Auto]READ to PRE Time [Auto]FOUR ACT WIN Time [Auto]Back-To-BackCAS# Delay [Auto]Timing Mode [2N]Round Trip Latency on CHA [Auto]Round Trip Latency on CHB [Auto]Round Trip Latency on CHC [Auto]WRITE To READ Delay(DD) [Auto]WRITE To READ Delay(DR) [Auto]WRITE To READ Delay(SR) [Auto]READ To WRITE Delay(DD) [Auto]READ To WRITE Delay(DR) [Auto]READ To WRITE Delay(SR) [Auto]READ To READ Delay(DD) [Auto]READ To READ Delay(DR) [Auto]READ To READ Delay(SR) [Auto]WRITE To WRITE Delay(DD) [Auto]WRITE To WRITE Delay(DR) [Auto]WRITE To WRITE Delay(SR) [Auto]----------------------------------------------CPU Differential Amplitude [Auto]CPU Clock Skew [Auto]IOH Clock Skew [Auto]------------ Extreme Engine Digi+ ------------Digi+ PWR Mode [T-Balance]PWR Volt. Control [Auto]Load-Line Calibration [Auto] - maybe change to fullCPU Voltege OCP [Enabled]CPU PWM Frequency [Auto]Extreme OV [Disabled]Extreme OC [Disabled]CPU Voltage [1.275] - too low IMOCPU PLL Voltage [1.800] - do not lower for BloomfieldQPI/DRAM Core Voltage 1.4 [Auto] - too low for UnCore@4000DRAM Bus Voltage [1.65625]>DRAM REF Voltages----------------------------DRAM DATA REF Voltage on CHA [Auto]DRAM CTRL REF Voltage on CHA [Auto]DRAM DATA REF Voltage on CHB [Auto]DRAM CTRL REF Voltage on CHB [Auto]DRAM DATA REF Voltage on CHC [Auto]DRAM CTRL REF Voltage on CHC [Auto]----------------------------------------------IOH Voltage [Auto]IOH PCIE Voltage [Auto]ICH Voltage [Auto]ICH PCIE Voltage [Auto]---------- Spread Spectrum Control -----------CPU Spread Spectrum [Disabled]DRAM Spread Spectrum [Disabled]***on-board jumper dependant Du finner flere bios templates i forumet Her Tilslutt et exelark med div bios instillinger OCSheet.zip Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Tusen Takk Dette var mye rart... Får se om jeg klarer å trimme minnet til 2000HRz Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hei. Hadde samme problem med mitt ram. jeg satte QPI/DRAM Core Voltage til 1.6v er sikkert litt høyt, men kjører nå 4.2 ghz på i7 920 om minne på 2005mhz har prøvd med lavere qpi volt, men det gikk ikke. men er nok flere som kan hjelpe deg med dette. jeg har da dominator gt 2000mhz. Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Her er en fin se ca 7 1/2 min ut i videoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå