Gå til innhold

CPU, kjølepasta og WaterChill-blokk

Anbefalte innlegg

Jeg har smurt litt Artic Silver mellom CPU og WaterChill-blokk, men har en liten mistanke om at det er litt for mye.

Før jeg startet maskinen vil jeg avmontere WaterChill-blokken og evt. få bort litt kjølepasta. Hvordan kan jeg enklest gjøre dette?

Vil det gå greit med Vodka eller annen sprit eller bør jeg benytte meg av Akasa TIM-cleaner eller lignende?

Jeg har også det samme problemet med GPU-blokken på et Radeon 9800PRO.

Jeg vil nødig ødelegge kobber-blokken fra WaterChill. I instruksjonen til WaterChill står det en mengde produkter man ikke skal benytte seg av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øre-pinne-rense sak med litt rødsprit fungerer glimrende. Ellers så annbefaler mange isopropanol. Har ikke prøvd isopropanol, men bruker alltid rødsprit og det fungerer toppers.

Nå er alkohol på fy-listen til WaterChill og det begrenser jo muligheten for å rense selve blokken. Hvor får man kjøpt isopropanol?

Lenke til kommentar

Nå er alkohol på fy-listen til WaterChill og det begrenser jo muligheten for å rense selve blokken. Hvor får man kjøpt isopropanol?

Gå inn på nærmeste bensinstasjon og kjøp deg en liten flaske kondensfjerner. Denne fungerer fint til dine formål! :) Inneholder en propanol av en eller annen slag. Husker ikke helt hvilken men... Hehe.

Jeg brukte det før. Helt til jeg fant en hel liter med ren isopropanol (får kjøpt på polet?) hjemme. Men kondensfjerneren funka kjempe den og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...