MasterCard Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Heisann Jeg har fått ett lite problem her For noen dager siden restartet jeg pcen og merket at den gikk kjeeempe tregt på! (Spess på den svarte "WINDOWS XP Logo" loaden) Da pcen var på, gikk noen ting SVÆRT tregt på pcen. Hovedsaklig det å unzippe, innstallere programmer er hovedgreien. Jeg har søkt igjennom hele pcen med antivirus, spyware osv. Jeg tenkte at kansje harddisken det er noe feil på? Men vet ikke. Noen kunne hjulpet meg litt? Eller har peiling på hva det kan være og hvordan jeg kan fikse det? ) - Takk <3 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Har du utført defragmentering? Kan også kjøre en omgang med Ccleaner Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) vil CCleaner hjelpe? Kan prøve å defragmentere. *edit* CCleaner hjalp ikke, defrag on its way. Endret 21. oktober 2010 av MasterCard Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Defragmentere fungerte ikke heller :S Noen flere forslag? Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 ingen fler? :( Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Stikk hodet inn og se hvordan vifter har det med tanke på støv Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 26. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2010 Nei det har jeg gjort! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 jeg er helt clueless. Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Ingen som har peiling på dette? Utrolig kjipt å måtte vente kjempelang tid på å unzippe en fil, eller innstallere ett spill Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Har du sett i Event Viewer, om det er noen feilmeldinger som kan tyde på problemer? Se i Task Manager hva som benytter ressurer. Godt mulig et virus eller noe som driver. Ellers tror jeg du må kjøre System Manager for å overvåke systemet ditt for å se hva som skjer. Endret 10. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Jeg kan ikke peke til noen direkte årsak - men en fellesnevner for installasjon og unzipping er jo som regel diskytelse. Kanskje du bør derfor sette søkelyset på disken. ta et par benchmarks du du kan sammenligne diskytelsen din mot andre for å bekrefte om det er noe galt der. chipsett drivere er også kritiske for generell system ytelse, men de burde jo ikke forsvinne av seg selv når du ikke har reinstallert. jeg bare nevner det som en ekstra ting du kan undersøke. -Stigma Endret 10. november 2010 av Stigma Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Stigma, hvordan gjør jeg dette? *EDIT* Det var ikke chipsett driverne. Sjekka det nå Endret 17. november 2010 av MasterCard Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 24. november 2010 Forfatter Del Skrevet 24. november 2010 har nå fått bekreftet at det er discen det er noe i veien med.. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Er ikke noen måte å reparere en disk, med mindre det er sektor errors som Error-check kan fikse. Du må nok kjøpe ny. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 har nå fått bekreftet at det er discen det er noe i veien med.. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? Først av alt: Har du tatt backup av viktige filer? Hvis ikke - gjør det nå. Kjøp en ny disk - minst like stor som den gamle - og bruk Easeus Disk Copy (f.eks.) til å kopiere alt fra den gamle disken over til den nye. Hvis du ikke foretrekker å installere Windows + alle programmer på nytt, da. Det tar en del tid, men mange foretrekker å starte "fra scratch" - det er utrolig hvor mye "ræl" som samler seg opp på et system i løpet av noen år, med alle patcher og oppdateringer osv. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) har nå fått bekreftet at det er discen det er noe i veien med.. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? Det er ikke så mye som kan påvirke en harddisks hastighet så signifikant. Jeg ville tatt det som et sterkt tegn på at den kanskje er på vei til å dø. Ville annbefalt backup av viktige filer ASAP. Om dusken har SMART funksjonalitet (de fleste disker har hatt det nå lenge) så kan denne også fortelle deg en del om "helsen" til disken. Den er ikke alltid 100% nøyaktig, men registrerer som regel de mest typiske tegnene på en døende disk. Bruk et program som dette: http://www.ariolic.com/activesmart/hard-disk-smart-status.html dette var bare noe jeg googlet fram på 5 sekunder, og jeg kjenner det ikke spesifikt. det finnes mange andre, og sikkert bedre programmer, men det fungerer sikkert til sin hennsikt (å la deg se SMART dataene og evt. advarsler). Dump data eller screenshot om du ikke klarer å tolke dette selv. Om du får bekreftet at disken er skadet ås husk at du har 5 års reklamasjonsrett på harddisker så lenge du har behandlet den forsvarlig. -Stigma Endret 24. november 2010 av Stigma Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg vet ikke hvor mye man får gjort med ActiveSmart uten å betale for det - kanskje det virker i 14 dager, eller kanskje det kjører med redusert funksjonalitet -, men et alternativ er Crystal DiskInfo. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Ja, det er mange lignende programmer, flere av dem gratis eller trialware som fungerer bra nok til det du trenger. Jeg bare gidder ikke å google dem frem for OP når han enkelt kan gjøre det selv -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå