cozmos Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Og så betaler man jo så jævla lite skatt i desember liker desember Hos oss er det halv skatt det du tjener november måned, trodde det var slik overalt? Pleier å få vin, juleflakslodd og en kalender for kommende år. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Og så betaler man jo så jævla lite skatt i desember liker desember Hos oss er det halv skatt det du tjener november måned, trodde det var slik overalt? Pleier å få vin, juleflakslodd og en kalender for kommende år. Dette er lureri. Du må uansett betale en viss andel av det du tjener i skatt iløpet av året. Om du er lur nok (dvs. ikke lur) så kan du bare redusere trekkprosenten din igjennom hele året. Du må uansett betale skatten, om den er halv i desember eller om den er litt redusert hele året. Personlig liker jeg å betale full skatt året ut, og helelr få (tilbake)penger med renter i juni. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Kan man få restskatt dersom man har tabelltrekk da? Klarer ikke tabellen regne ut hvor mye du må betale? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 hvor mye hver enkelt skal betale er ikke regnet ut/bestemt før langt ut i neste år. Derfor er det bare FORSKUDDStrekk. tabellkortet gjør at du trekker det som er FORVENTET, men ikke nødvendigvis nøyaktig. men tilbake til topic: regner ikke med å få noe i år. Husker ikke om vi fikk noe i fjor. Året før fikk vi beskjed om at der ikke ble noen julegave pga finanskrisen (vi sliter fremdeles med den), men likevel kom de med en koffert til oss ut i august eller noe. Som "plaster på såret" eller noe. Blir ikke riktig om bedriften skal dele ut for tusener på tusener når man har folk som er permittert. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 I fjor fikk jeg Laptopp, fjernstyrt helikopter og en kasse øl fra jobben. Så ganske spent i år Lønner seg jobbe i små firmar Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 I fjor fikk jeg Laptopp, fjernstyrt helikopter og en kasse øl fra jobben. Så ganske spent i år Lønner seg jobbe i små firmar Måtte du skatte av disse gavene? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Etter skattereglene: JA. Hvis ikke har både arbeidstager og firma brutt skattelovene og opplysningsplikten. Kan med føre kraftig straffeskatt (og for firmaet: bokettersyn, med de utgifter det medfører). Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Er det gaver opp til 500,- som er skattefritt? Lenke til kommentar
M-J Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Vell gavene ble gitt til oss fra sjefen som privatperson, innkjøpt av han og ikke av firmaet. Og privatpersoner kan vel gi veramdre hva de vil i gave? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Forbanna tull denne sosialismen. Skal straffes for at man klarer å gjøre det bra her i livet. Hvordan er det med skatteplikt på gaver man ikke får av arbeidsgiver' date=' men av andre som f. eks en forretningsforbindelse? [/b'] Selv om gaven ikke gis av arbeidsgiver, vil det likevel være skatteplikt dersom gaven har klar sammenheng med arbeidsforholdet. Generelt kan en legge til grunn at dersom det ikke er sannsynlig at du hadde fått gaven dersom du ikke hadde vært ansatt der eller hatt det oppdraget du har, vil gaven i alminnelighet være skattepliktig. Edit: http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Sporsmal-og-svar/?mainchapter=10460 Endret 21. november 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Er litt spent ja. I fjor fikk vi en stor eske med masse god mat og snacks oppi. Det satte jeg veldig pris på. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Fikk et kort fra arbeidsgiver ifjor. God jul, din julegave er gitt til veldedig organisasjon. Så da var det vel i praksis god samvittighet man fikk i julegave...tro om det er skattepliktig? :!: Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 pleier og bli voldtatt i ræva, da jobben min egentlig hater alle som gjør produktivt arbeid......... Savner gamle jobben der fikk vi forøvrig en stor boks med marsipan i diverse former, og en flaske vin til de som er over 18 Lenke til kommentar
August. Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har fast sommerjobb, så får en liten julegave hvert år. Er somregel en eske med diverse Nidar favoritter poser, spekeskinke, laks, viltpølser og andre godsaker. Nokså fornøyd med tanke på at jeg jobber der kun 3-4 uker i året Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 I forfjord fikk vi en bag med hjul og trillehåndtak, veldig praktisk I fjord fikk vi en "kiste" med masse forskjellig julemat og sild og godis og sånt. Mye av det var ikke etter min smak, så det delte jeg bare ut på julaften I år blir det spennende, for jeg begynner i ny jobb i morra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå