Gå til innhold

Asus UL30JT eller Asus U35JC ?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en bærbar-pc i tillegg til min stasjonære. Jeg har alt en "mini-pc" med atom-prosessor og på den blir skjermen for liten og det skofter på kraften.

Siden både jeg og kona skal skrive, så skal denne maskinen hovedsaklig bli brukt av henne til skriving hjemme, og av meg til skriving på reise og jobb/studie. Den skal jo også bli brukt til surfe på nettet,se på film på nett, spille av HD, MSN osv. Det er viktig at den har lang batteritid og kraft nok til å klare de fleste oppgaver som en kan tenke seg å bruke en pc til i dagliglivet.

En fordel er om den kan dra Sims 3, eller Sims 2 for kona sin del. Og kanskje SC2, BF:BC2, TF2 for min del, men trenger ikke å være på det høyeste.

Asus UL30Jt:

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=41966

Asus U35Jc

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597458

Hva er egentlig forskjellene mellom de?

Prisen er den samme. Eneste forskjellen mellom de to er at den på digital impuls kan jeg plukke opp i dag, men det er ikke noe hast når det kommer til kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men Core i5 ser ut som om den er klokket ned (1,2 ghz), mens i3 ser ut som at den derimot er ganske kraftig?

Mener å ha lest at Asus kjører noe overklokking med garanti fra fabrikk på i5, men vil ikke dette slite på maskinen?

Er litt viktig at det er en stabil maskin som ikke bryter sammen pga overvarmet grafikkkort eller prosessor som er overklokket og må kjøres for hardt for å være tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Fikk litt info fra en kompis så jeg tenkte jeg kan vel dele for andre som lurer.

Ser ut som at JT er ganske mye mer underklokket og at det påvirker skjermkortet også. En kan visst få maks 1,7 ghz ut av den når den kjører i enkeltprogrammer: http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i5/Intel-Core%20i5%20Mobile%20I5-430UM%20CN80617006042AE.html

i3 ser faktisk ut til å være kraftigere og gi raskere minne og skjermkort også:

http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i3/Intel-Core%20i3%20Mobile%20I3-370M%20CP80617004119AL.html

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg og gikk for JC. 2.4ghz prosessoren er mer enn kraftig nok. Tror nok den yter mer enn i5. Skal ikke si meg helt sikker, men det virker som om den i5 er en sak mellom atom og i3.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg og gikk for JC. 2.4ghz prosessoren er mer enn kraftig nok. Tror nok den yter mer enn i5. Skal ikke si meg helt sikker, men det virker som om den i5 er en sak mellom atom og i3.

i5 er visst en ULV og kjører jo på 1,2 ghz så den gir vel mer batteritid? Ser og at JT modellen er 300 gram lettere. Kjøpte du JC utgaven hos komplett? Er den i plast eller annet materiale, og hvordan er byggekvalitet og farge på den?

Hvordan er forresten batteritid på Jc? Om en skal drive tekstbehandling/internettbruk, varer den mer enn 5-6 timer?

Lenke til kommentar

Batteritiden på de to er visst nesten identiske. Selve lokket på JC er av aluminium, men resten er av plast. Fargen er svart og byggekvaliteten er bra. Jeg kjøpte min på komplett. Eneste er at harddisken må byttes ut. Det er en WD Scorpio blue. Bråker noe voldsomt. WD er noe herk. Synd at Asus må li pga det. Klarer opp mot 10 timer når jeg velger "Quiet Office" funksjonen. Veldig bra batteritid.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kunne du fortelle oss hvordan den er i praksis ? :) hvor mye av spill den drar osv ...

Eneste jeg har prøvd på den var Bf:BC2 og på medium funket det ganske godt. Har ikke brukt den mye på spill pga den ikke alltid er like flink til å bytte til det kraftige 3D-kortet når den skal det. Akkurat det er litt strev.

Kan teste litt i kveld med det senere i kveld og gi litt bedre tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...