Gå til innhold

Antivirus for Mac


Anbefalte innlegg

@cocopara: Og dette med så MANGE Mac-virus har du funnet på selv? Jeg ser nemlig ikke at du backer opp påstandene dine med dokumentasjon eller fakta.

 

Du tror altså at det finnes flere Mac-virus enn det noen andre har klart å påvise. I så fall er nok disse imaginære virusene dine være usynlige for alle andre enn deg... :p

 

Fint om du kan utdype hvorfor du mener at Mac har "ubrukelige sikkerhet", og hvordan dette henger sammen med at 99.9% av alle virus rammer Windows. Mac burde jo hatt minst 5% av alle virus, hvis det var så enkelt som du vil ha det til, men merkelig nok er det over 10 år siden jeg så eller hørte om virus som spredte seg på Mac-plattformen ;)

 

Fakta støtter meg ganske bra. Jeg kan lage 100 Windows virus om du vil som ikke "finnes" i følge deg. Ossen tror du virus blir funnet?, dem er ikke funnet, dem brukes, folk blir tatt, dem blir klassifisert!!. Du kan nok ikke motsi meg her for det finnes endel mer Mac virus en det du tror men så klart har windows mye fler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Host opp kilde, takk cocopara.

Vi husker alle den siste store ormen som sikulerte rundt i minnepenner til Windows.

Eller alle hullene til IE som er.... ikke bra.

Eller har skrudd av brannmur på en PC for moros skyld på uvernet LAN.

Så hvor får man tak i faktiske virus til Mac som utnytter hull?

 

Det vet jeg ikke. Men Apple lapper hull I Mac OS støtt og stadig. Trojaner og andre virus finnes i haugevis til Mac (ikke på langt nær så mange som Windows da). Sier ikke at folk blir infisert støtt og stadig eller at det finnes hundre tusen av virus til Mac, sier bare det finnes endel mer enn de som er oppdaget, hørt om (Zero day threats?). Uansett Mac er ikke virus sikkert, bare vent til Mac blir litt mer populært og det kan ende i spam i MAc's support forums. Var også en kjendis som ble infisert med virus på hennes Mac og ble hacket, søk det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...