Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen fryser seg under spill

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en helt ny datamaskin fra komplett forige uke. Den fungerte helt fint i 4-5 dager, men nå fryser den seg i spill. Det går ann å spille litt (ca 10 min) dersom datamaskinen har stått av en stund, men stopper så og si med en gang dersom jeg prøver igjen. Datamaskinen fungerer helt fint i windows, så det skjer vel bare dersom datamaskinen jobber.

Delene jeg kjøpte er:

ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Cooler Master Hyper N520 CPU Kjøler

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv

Corsair VX 550W PSU

Ser ikke ut som de har cpu'en inne lenger.

Ting jeg har prøvd:

-Resatt bios.

-tatt en minnetest.

-innstalert Os på nytt(windows 7).

-satt inn et Gainward Geforce 8800Gtx kort, men samme feilen skjedde.

-Sjekket temperaturene

-tatt minnebrikkene ut/inn, foranret plass.

Ingen av de tingene jeg har prøvd har gitt resultat, bortsett fra at jeg nå vet at det ikke er skjermkortet?. Har også ringt kundeservice på komplett et par ganger, uten at det var stort mye hjelp å få.

Begynner å gå tom for ideer :(

Noen som vet hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedd det samme med meg en del før, men plutselig så har det ikke skjedd så ofte. Trodde først det kunne være noe galt med skjermkortet, men det var omtrent bare i css det skjedde, og ikke i bfbc2. Jeg fant heller aldri ut hva det var, og jeg prøvde akkurat det du også gjorde. Skjer det kun i spill, eller skjer det også i andre tunge programmer ?

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare testet BFBC2 og Singularity. Pc'en fryser seg bare mens jeg spiller. kjørte også prime95 i ca 10 min uten at det var no problem. temperaturen på prossesoren ble max 59.

Har også tatt ut alle hardiskene og satt inn en helt ny, men samme feilen skjer da også :hrm:

Skal straks kjøre gjennom 3dmark og se hva som skjer da.

Da har jeg testet 3DMARK06. Pc'en reboota seg selv på cpu testen(test nr 3). Prøvde igjen umiddelbart etter at den startet opp, men da frøys pc'en seg under den første testen :no:

Endret av sjøgren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...