lperik Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Har falt helt for dette kabinettet: Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS, så tenkte jeg måtte prøve å sette opp ett oppsett som benytter denne. Ikke behov for cdrom så designet på kabinettet gikk rett hjem når jeg så det første gang. Har sett for meg følgende oppsett: Prosessor: AMD Athlon II X4 645Quad Core, 3.1Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed Hovedkort: ASUS M4A88T-I Deluxe, Socket-AM3AMD 880G+SB710, mini-ITX, DDR3 SO-Dimm, GbLAN, DVI, HDMI, WIFI, USB3.0 Ram: Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GBKit w/2x 2GB, Unbuffered, 204pin (PC10600) Harddisk: Western Digitial Caviar® Green 2TBSATA2, 7200RPM, 64MB, 300 Mb/s Har i tillegg 2x1,5TB WD Green fra før som og skal inn. Minuset her er at hovedkortet kun støtter 3xsata så det måtte blitt med de 3diskene. (Zotac-kortet til Intel S1156 har 6satatilkoblinger, men har lyst på AMD denne gang) Ser for meg at den blir stående under tven som en filserver/mediasenter men hadde jo vært morro å kunne dra igang ett spill i ny og ne (world of warcraft). Har sjekket opp og det er 14cm dybde frem til hardiskene i kabinettet. Ett par spørsmål: * Hvilket singelslot skjermkort kunne jeg da satt inn som er mindre enn 14cm dypt som klarer å dra wow på 1920x1200 oppløsning? Tittet på HD5750 men det var 19cm i dybden. Noen ideer? EDIT: Fant ut at selv HD5570 er 18,5cm dypt så da er det vel bare å slå fra seg tanken om ekstra skjermkort i kassa med mindre man modder og tar bort en harddiskplass? * strømforsyningen som følger med er på 300w, uten pcie 6pin. Om skjermkortet krever det, ville det fungert med en overgang fra 4pin til 6pin? Teknisk info om kabinett/psu finnes her. * Noen som vet om det kommer noen nye matx/mini-itx amdkort med integrert hd5x00 grafikk etterhvert? Endret 21. oktober 2010 av lperik Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Det vil fungere fint med et 6-pins adapter på denne. er det HDD som blokerer for større skjermkort? faningen fornuftige kort som passer, ser ut som om du må dremmle i selve HDD rammen? men ved å plasere de 3 diskene på en side å skjermkortet på andre skulle du greit få plass ved litt modding? Endret 21. oktober 2010 av leifeinar Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Det vil fungere fint med et 6-pins adapter på denne. er det HDD som blokerer for større skjermkort? faningen fornuftige kort som passer, ser ut som om du må dremmle i selve HDD rammen? men ved å plasere de 3 diskene på en side å skjermkortet på andre skulle du greit få plass ved litt modding? Hdd-rammen går gjennom hele kabinettet. Hentet fra produktsiden hos produsent: "Space available for expansion card: circa 140mm length " * Om jeg modder litt og får plass, hvor kraftig skjermkort er forsvarlig å kjøre med en 300w psu? * Skal undersøke mer om low-profile kort får plass i kassa, isåfall kunne jeg vel kjørt hybrid-crossfire. Finner dog ingen liste over kort som støttes i hybrid med 880g chipset, selv etter endel søking. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå