Gå til innhold

Bygge Mini-ITX maskin

Anbefalte innlegg

Har falt helt for dette kabinettet: Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS, så tenkte jeg måtte prøve å sette opp ett oppsett som benytter denne. Ikke behov for cdrom så designet på kabinettet gikk rett hjem når jeg så det første gang.

Har sett for meg følgende oppsett:

Prosessor: AMD Athlon II X4 645Quad Core, 3.1Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed

Hovedkort: ASUS M4A88T-I Deluxe, Socket-AM3AMD 880G+SB710, mini-ITX, DDR3 SO-Dimm, GbLAN, DVI, HDMI, WIFI, USB3.0

Ram: Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GBKit w/2x 2GB, Unbuffered, 204pin (PC10600)

Harddisk: Western Digitial Caviar® Green 2TBSATA2, 7200RPM, 64MB, 300 Mb/s

Har i tillegg 2x1,5TB WD Green fra før som og skal inn. Minuset her er at hovedkortet kun støtter 3xsata så det måtte blitt med de 3diskene. (Zotac-kortet til Intel S1156 har 6satatilkoblinger, men har lyst på AMD denne gang)

Ser for meg at den blir stående under tven som en filserver/mediasenter men hadde jo vært morro å kunne dra igang ett spill i ny og ne (world of warcraft). Har sjekket opp og det er 14cm dybde frem til hardiskene i kabinettet.

Ett par spørsmål:

* Hvilket singelslot skjermkort kunne jeg da satt inn som er mindre enn 14cm dypt som klarer å dra wow på 1920x1200 oppløsning? Tittet på HD5750 men det var 19cm i dybden. Noen ideer? EDIT: Fant ut at selv HD5570 er 18,5cm dypt så da er det vel bare å slå fra seg tanken om ekstra skjermkort i kassa med mindre man modder og tar bort en harddiskplass?

* strømforsyningen som følger med er på 300w, uten pcie 6pin. Om skjermkortet krever det, ville det fungert med en overgang fra 4pin til 6pin? Teknisk info om kabinett/psu finnes her.

* Noen som vet om det kommer noen nye matx/mini-itx amdkort med integrert hd5x00 grafikk etterhvert?

Endret av lperik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil fungere fint med et 6-pins adapter på denne. er det HDD som blokerer for større skjermkort?

faningen fornuftige kort som passer, ser ut som om du må dremmle i selve HDD rammen? men ved å plasere de 3 diskene på en side å skjermkortet på andre skulle du greit få plass ved litt modding?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Det vil fungere fint med et 6-pins adapter på denne. er det HDD som blokerer for større skjermkort?

faningen fornuftige kort som passer, ser ut som om du må dremmle i selve HDD rammen? men ved å plasere de 3 diskene på en side å skjermkortet på andre skulle du greit få plass ved litt modding?

Hdd-rammen går gjennom hele kabinettet. Hentet fra produktsiden hos produsent: "Space available for expansion card: circa 140mm length "

* Om jeg modder litt og får plass, hvor kraftig skjermkort er forsvarlig å kjøre med en 300w psu?

* Skal undersøke mer om low-profile kort får plass i kassa, isåfall kunne jeg vel kjørt hybrid-crossfire. Finner dog ingen liste over kort som støttes i hybrid med 880g chipset, selv etter endel søking. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...