Jakoozie Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Spilldesigner Mike Bithell viser at spillproduksjon ikke alltid trenger å ha rekordstore budsjett. Les mer Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det var jo faktisk morsomt og utfordrene Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det her beviser jo ingenting mot å måtte bruke høye budsjett for spill. Det spillet her er for det første 2D, noe som gjør at hvilken som helst person som vet hvordan man åpner paint kan lage grafikken. Det er heller ikke så uhyre vanskelig å få limt ett bilde oppå ett annet bilde når man programmerer. Andre spill med high res teksturer, mange våpen/units/noe annet, campaign osv. koster faktisk en del å lage. Jeg er enig med at man trenger ikke 200 mill budsjett for hvert spill man skal lage, men man må ha ett budsjett. Ett veldig godt eksempel er Sins of a Solar Empire, som hadde ett budsjett på 1.000.000 USD. Det er ett meget bra spill med god grafikk, og det finnes grafikkmods som forbedrer effektene en god del. Nei, man trenger ikke 200 mill USD budsjett, men man trenger ett budsjett hvis spillet/programvaren ikke er gratis og open source. Dum artikkel imo, men morsomt spill. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Alle kan lage et spill på 24 timer om de vil. Bare last ned f.eks Game Maker Lite (gratis) og sett i gang. Om man vil ha noe bra er en annen sak. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 @Kaymeerah: At det er forskjell på slike spill som dette, og dagens AAA-titler er jo selvsagt. At jeg sier at dette spillet "beviser" at det ikke er vanskelig å lage spill er selvsagt svært satt på spissen, og ble med i artikkelen mer som en litt humoristisk vinkling enn noe annet. Hvis du ikke likte artikkelen så er det ikke noe å gjøre med det. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hah! Sjeldent en skribent faktisk svarer på kommentarer, ihvertfall når det gjelder Hardware.no. Jaja, hvis det var humoristisk var det vel ikke så mye artikkelen som var dårlig, men humoren min. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Her er en dokumentar om noe lignende, skoleungdommer som lager spill på 48 timer, og Sid Meier slenger seg med. http://www.motherboard.tv/2010/4/14/oral-history-of-gaming-game-godfather-sid-meier-and-the-48-hour-game Lenke til kommentar
StrAleks Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Vi har flere slike 48/72-timer spillagekonkurranser på flashkit-forumene: http://board.flashkit.com/board/forumdisplay.php?f=5 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Her er en dokumentar om noe lignende, skoleungdommer som lager spill på 48 timer, og Sid Meier slenger seg med. http://www.motherboard.tv/2010/4/14/oral-history-of-gaming-game-godfather-sid-meier-and-the-48-hour-game Underholdene titting Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Rage. Tror Rage tok litt mer enn 24 timer å lage. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Rage. Tror Rage tok litt mer enn 24 timer å lage. Hahahaha, morsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg