Gå til innhold

Lagde spill på 24 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her beviser jo ingenting mot å måtte bruke høye budsjett for spill. Det spillet her er for det første 2D, noe som gjør at hvilken som helst person som vet hvordan man åpner paint kan lage grafikken. Det er heller ikke så uhyre vanskelig å få limt ett bilde oppå ett annet bilde når man programmerer.

 

Andre spill med high res teksturer, mange våpen/units/noe annet, campaign osv. koster faktisk en del å lage. Jeg er enig med at man trenger ikke 200 mill budsjett for hvert spill man skal lage, men man må ha ett budsjett.

 

Ett veldig godt eksempel er Sins of a Solar Empire, som hadde ett budsjett på 1.000.000 USD. Det er ett meget bra spill med god grafikk, og det finnes grafikkmods som forbedrer effektene en god del.

 

Nei, man trenger ikke 200 mill USD budsjett, men man trenger ett budsjett hvis spillet/programvaren ikke er gratis og open source. Dum artikkel imo, men morsomt spill. ;)

Lenke til kommentar

@Kaymeerah:

 

At det er forskjell på slike spill som dette, og dagens AAA-titler er jo selvsagt. At jeg sier at dette spillet "beviser" at det ikke er vanskelig å lage spill er selvsagt svært satt på spissen, og ble med i artikkelen mer som en litt humoristisk vinkling enn noe annet.

 

Hvis du ikke likte artikkelen så er det ikke noe å gjøre med det. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...