Gå til innhold

Se her alle som ikke får bestemt seg, FX5900 U vs 9800 Pro!


Anbefalte innlegg

Ta nu å les alt. Selvsagt vet jeg ingenting om dagens teknologi, bare en brøkdel.

Det jeg mener er at ved dagens punkt innenfor teknologien er det kommet til en ende. Tror heller det er du som skal puste litt å lese litt til.

Du mener at "dagens punkt" (???) innenfor teknologien har kommet til en ende?

 

Wtf? :lol:

 

Nei, nå gidder jeg ikke mer. Ut på fest. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta nu å les alt. Selvsagt vet jeg ingenting om dagens teknologi, bare en brøkdel.

Det jeg mener er at ved dagens punkt innenfor teknologien er det kommet til en ende. Tror heller det er du som skal puste litt å lese litt til.

Du mener at "dagens punkt" (???) innenfor teknologien har kommet til en ende?

 

Wtf? :lol:

 

Nei, nå gidder jeg ikke mer. Ut på fest. :lol:

 

Vel, tolk det som du vill... !

Du kjønner utmerke hva jeg mener. Gidder ikke å gjenta meg sjøl ørten ganger.

Lenke til kommentar
Du burde lære deg å quote. ;)

Den var frekk :p hehe

 

Men Morpheus^: Jo, man kan nå høyere klokkefrekvenser. Hvordan? Det ryktes for eksempel at nVidia går over til 0.09 micron i stedet for 0.13, noe som vil gi dem mulighet for høyere klokkefrekvenser uten at det blir mer varmeutvikling.

Vi ser jo nå også hvem som har høyest klokkefrekvenser på kortene; Nvidia pga 0,13 micron(*host* 1GHzddr@5800*host*). Ikke det at klokkefrekvensene avgjør ytelsen..

Lenke til kommentar

Jeg valgte et Radeon 9800 pro kort på de grunnlagene at jeg rett og slett setter bildekvalitet litt høyere enn ytelse...og om en knappe 3-4 mnd kommer ATI med et nytt radeon kort som skal være dobbelt så bra som 9800 pro....også kommer Nvidiam ed et nyt kort....osv osv osv en evig kamp om grafikk kort markede :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
After an absence of over eight months, NVIDIA has finally returned to the high-end segment with the GeForce FX 5900 Ultra. In fact, they’re not only back in the game, NVIDIA’s 256MB GeForce FX 5900 Ultra is the fastest graphics accelerator on the market, albeit with slightly lesser image quality than ATI’s RADEON 9800 PRO.

 

Lets look at the results, in real world game testing the GeForce FX 5900 Ultra finished on top in every benchmark except Tom Clancy’s Splinter Cell. This title in particular is clearly highly dependant on the graphics card’s fill-rate as evidenced by the older GeForce FX 5800 Ultra. With its 500MHz core clock, the GeForce FX 5800 Ultra finished ahead of all other graphics cards in our testing with Splinter Cell.

 

http://firingsquad.gamers.com/hardware/nvi...ltra/page19.asp

 

 

er det så mye mer å diskutere ?

kortene testes opp mot virkelige game benchmarks og resultatet er klart.

 

fatter ikke hvorfor dere gidder å diskutere dette noe mer når fakta ligger på bordet! begge kortene er sinnsykt rå, nvidia ligger et pittelite hode foran ati på ytelsen nå mens ati ligger et pittelite hode foran på bildekval..

når det gjelder ytelsesdelen så yter begge kortene såpass godt at den forskjellen er ubetydelig, et 9500 pro takler alt av spilll den dag i dag så en ytelsesforskjell mellom de 2 kortene som yter MYE bedre en 9500 pro betyr ca null for oss..

angående bildekvaliteten så er jeg fullstendig klar over at ati er bedre, men gjør det bildekvaliteten til nvidia dårlig ? langt fra.

det blir for enkelt å si, jammen nvidia har bedre ytelse, jammen ati har bedre bildekvalitet...

ser man samtidig på litt annerledes bruk av kortene, dvs litt 3d arbeid så faller ati kortene pladask til bunn mens nvidia sine kort ligger et godt steg foran, selvsagt kan man si at skal man jobbe med litt 3d så kjøper man et skikkelig 3d kort som er spesialisert til det området, men på den andre siden så vil man vel gjerne ha et kort som er rå på ytelse samt at det kan brukes på litt andre områder samtidig...

 

så er jeg samtidig lei av de gjøkene som presterer å si at jammen, nvidia kortene lyder som en støvsuger, er det så vanskelig å forstå at de nye fx kortene støyer minimalt ?

fx5900 ultra referansekortet er oppgitt på den skala at det støyer MINDRE enn geforce 4 ti 4600, dette er referansekortet, og som vi vet så pleier produsentene å benytte seg av kjølere som støyer mindre..

hvis det ikke er for mye å be om så håper jeg at pro ati folket innser at når de begynner med at fx5900 ultra støyer som en støvsuger så er det et kraftig slag i trynet angående 9800 pro, for hvis fx5900 ultra lyder som en støvsuger, hva lyder 9800 pro som..

 

vel, nå høres det sikkert ut som om jeg foretrekker nvidia foran alt siden jeg argumenterer litt for det, men saken er den at jeg,du og sikkert de fleste andre vet at sannheten er den at 9800 pro og fx5900 ultra ikke kan skilles ved kun å se på ytelse og bildekvalitet, heller ikke prisen, for den forskjellen er ikke så stor, ja vel, komplett sier at fx5900 ultra koster veldig mye, men som vi alle vet så forandrer prisen seg drastisk når en vare ankommer lager...

det er opp til deg, uansett hva du velger så får du et rått kort, om det er verdt det ? vel , det er et annet spørsmål, men spør du meg hva som gir mest for pengene så er det helt klart et fx5900 ultra..

RÅ ytelse i spill, bildekvaliteten er ikke så mye å utsette på og det kan brukes til andre ting en kun spilling, f.eks 3d arbeid.

9800 ultra tilbyr RÅ ytelse i spill, ingenting å utsette på bildekvaliteten, men det suger til 3d arbeid og det frister ikke å kjøpe et skikkelig kort spesialisert til dette for den nette sum av 10k <

slik er det bare, i dette øyeblikket så føler jeg personlig at nvidia har mer å rutte med angående hva som gir mest for pengene..

at dette først og fremst gjelder fx5900 ultra vs 9800 pro er jeg klar over, for ser man på kortene under 5900 ultra så er det ikke mye å se på, mens ati har gode kort slik som 9500 versjonene og 9700

(legg merke til at hw.no sin test av 5800 ultra viser at det yter oppmot 9800 pro, grunnen til at jeg ikke nevner det som bra i dette tilfellet er at det rett og slett støyer for mye, uheldigvis, for ytelsen med de nyeste driverne gjør at det yter meget bra og prisen på kortet er veldig lav)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
er det så mye mer å diskutere ?

kortene testes opp mot virkelige game benchmarks og resultatet er klart.

:lol:

 

http://firingsquad.gamers.com/hardware/nvi...ltra/page19.asp

 

Er det mulig ? artikkelen er jo skrevet lenge før det med driverjuks ble lagt på bordet , ergo er gamesbenchmarkene standard og åpne for fusk.

 

dæven an døtte!

driverjuksingen hadde innflytelse på 3dmark, hadde ca null innflytelse på VIRKELIGE GAME BENCHMARKS som i motsetning til 3dmark måler virkelig ytelse istedenfor syntetisk!

enough said, det jeg sa stemmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...