Gå til innhold

Se her alle som ikke får bestemt seg, FX5900 U vs 9800 Pro!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men kan vi stole på disse testene da !

da hardware.no testa fx 5800-kortet fikk det jo mere enn ati 9800pro i 3d mark 2003.

 

fx 5800 ultra 3d mark :5753

 

ati 9800pro 3d mark :5469

 

nå har jo ikke hardware.no testa noe fx 5900-kortene ennå,fordi di ikke er kommet ut ennå.

men tror ikke det blir noe dårligere,sikkert bedre ! 8)

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg aldri på enkelt tester, men jeg ser heller på hva som går i gjen. Sitter 2 kort og kniver om toppen. En dag er det kortet bra en annen dag er det andre bra, ja da er no begge kortene like gode og da er det bare prisen som spiller noen rolle for meg.

 

Tror jeg!

Lenke til kommentar
For min del så stoler jeg like mye på alle slike tester som på bondevik regjeringen..!Takk

 

Kan si det samme om syntetiske benchmarks, men når du ser at spillet får 20-30 mer FPS med et annet skjermkort, så er det ikke særlig mye en kan tvile på. Da ER det raskere! Og hvis du kjører spillene dine på MAX eye-candy slik jeg gjør, da teller hver FPS slik at det ikke hakker. Og seff, kvaliteten på bildet er jo det viktigste.

 

Hadde jeg hatt en uendelig strøm med penger, er jeg ikke sikker på hvilket kort jeg ville valgt. Men jeg tror kanskje jeg hade kjøpt 50 PCer, 50/50 med FX59U og 9800P. Eneste som gjør at jeg, per i dag, soleklart ville gått for 9800Pro er pga prisen og pga. det faktisk er kommet ut! :woot:

Lenke til kommentar

Tror nok ikke at forskjellene er "voldsomt" store på toppkorta i dag. Nå er ikke jeg noen spillfantast, og for meg har det i så måte ingen betydning om et kort er noen får FPS raskere enne et annet. Jeg er mere opptatt av bildekvaliteten, og da klarer jeg meg utmerket med mitt Radeon 7000 inntil videre :-)

 

Om man ikke har for mye penger, så mener nå jeg det er galskap å gå for toppkort i 4-5000 kroners klassen når man for halve prisen kan få kort som gjør det nesten like bra.

 

Er ikke helt enig med Morpheus^ i at utviklingen er i ferd med å stagnere. Utviklingskurven vil naturlig begynne å flate ut så smått, det gjelder det samme for CPU'er, men jeg tror fortsatt det er lenge igjen til man begynner å nærme seg noen granser.

Lenke til kommentar
Nå sier ATI at de kommer med en brikke som skal bli dobbelt så rask som 5900/9800 kortene. Men jeg tror ikke det blir så mye raskere.  

 

Nå var det vel heller www.xbitlabs.com som ga ut den informasjonen, og den bør taes med en klype salt. ATi har holdt det meste hemmelig om sin "Loki" brikke.

Det er meget sannsynlig at ATI sitt neste generasjons skjermkort i mange tilfeller blir dobbelt så raskt som R300 serien. ATI har vist at det er mulig flere ganger før (Radeon64 -> Radeon 8500, Radeon 8500 -> 9700Pro)

Lenke til kommentar
men kan vi stole på disse testene da !

da hardware.no testa fx 5800-kortet fikk det jo mere enn ati 9800pro i 3d mark 2003.

 

fx 5800 ultra 3d mark :5753

 

ati 9800pro   3d mark :5469

 

nå har jo ikke hardware.no testa noe fx 5900-kortene ennå,fordi di ikke er kommet ut ennå.

men tror ikke det blir noe dårligere,sikkert bedre ! 8)

 

Hardware.no's testresultater var vel med tidligere driverversjoner og den eldre versjonen av 3Dmark03. Med de nye versjonene er ATI Radeon 9800Pro litt raskere enn FX 5900 ultra i 3dmark03

Lenke til kommentar

Vel vilket som er raskest er vel ikke godt å si,men når vi kommer så høyt opp som det her er snakk om og med de marginale forskjellene som det er på disse kortene så blir det egentlig ikke så viktig,det hele koker vel ned til hvilket kort jed/du liker best man vil vel uansett ikke klare å se noen forskjell under bruk.

Lenke til kommentar

Det er meget sannsynlig at ATI sitt neste generasjons skjermkort i mange tilfeller blir dobbelt så raskt som R300 serien. ATI har vist at det er mulig flere ganger før (Radeon64 -> Radeon 8500, Radeon 8500 -> 9700Pro)

 

Det har alle klart, spesielt i tidligere kort, da var det mye å hente, men nå tror jeg det ikke er så mye å hente lengre. Før så klarte de lett å ta det dobbelte ut av arkitektruen, men nå tror jeg ikke det går lengre.

Lenke til kommentar

Det er meget sannsynlig at ATI sitt neste generasjons skjermkort i mange tilfeller blir dobbelt så raskt som R300 serien. ATI har vist at det er mulig flere ganger før (Radeon64 -> Radeon 8500, Radeon 8500 -> 9700Pro)

 

Det har alle klart, spesielt i tidligere kort, da var det mye å hente, men nå tror jeg det ikke er så mye å hente lengre. Før så klarte de lett å ta det dobbelte ut av arkitektruen, men nå tror jeg ikke det går lengre.

Jeg tror du er ute å kjører, vi vet nemlig ingenting om hvor grensene

går (regner ikke med at du er en sivilingeniør som jobber med nano-

teknologi). At vi om få år ser 10GHz+ CPU har jeg ikke noe som helst

problem å se for meg. At vi enda litt senere får 60, 66, 75 og 90 GHz

Pentium VII har jeg heller ikke noe problem å se for meg. At skjermkort

GPU'ene inneholder over 1 milliard transistorer har jeg heller ikke noe

problem å se for meg.

 

Tror du vi har møtt noen grenser? Aldri i verden. ;)

Lenke til kommentar

Er enig med Collapse Generation. Utviklingen går bare en vei. Jo bedre hjelpemidler og datakraft vi får tilgang til, dess bedre blir produktene.

Har hørt noe om at cpu-kraft typisk dobler seg i løpet av 18 mnd.

Noe sånt som dette vil nok ganske sikkert gjelde for gpu også. Nye teknikker kommer jo stadig, og jeg tror ikke at de som vil henge med i markedet sitter på ræva og jobber med gammel teknologi.

 

Dette er iallefall mine synsinger ang temaet...

Lenke til kommentar

Det har alle klart, spesielt i tidligere kort, da var det mye å hente, men nå tror jeg det ikke er så mye å hente lengre. Før så klarte de lett å ta det dobbelte ut av arkitektruen, men nå tror jeg ikke det går lengre.

Jeg tror du er ute å kjører, vi vet nemlig ingenting om hvor grensene

går (regner ikke med at du er en sivilingeniør som jobber med nano-

teknologi). At vi om få år ser 10GHz+ CPU har jeg ikke noe som helst

problem å se for meg. At vi enda litt senere får 60, 66, 75 og 90 GHz

Pentium VII har jeg heller ikke noe problem å se for meg. At skjermkort

GPU'ene inneholder over 1 milliard transistorer har jeg heller ikke noe

problem å se for meg.

 

Tror du vi har møtt noen grenser? Aldri i verden. ;)

 

Jo, grensen med dagens tekmologi.

Har ikke sagt at man ikke blir å komme lengre, da menneskene er oppfinnsomme..

Lenke til kommentar

Jo, grensen med dagens tekmologi.

Har ikke sagt at man ikke blir å komme lengre, da menneskene er oppfinnsomme..

Du burde lære deg å quote. ;)

 

Hva vet du egentlig om "dagens teknologi"?

 

Tror du virkelig at det vi som "sluttbrukere" ser som på dagens teknologi

egentlig er dagens teknologi? Her må jeg nok skuffe deg. Du skulle bare

visst hvor mye som vi "vanlig dødelige" ikke egentlig vet om, tenk bare

på alt som det forskes på her og der. En liten P4 eller en Athlon er ikke

stort mer enn gammel teknologi. Det er fortsatt vanlige transistorer det

er snakk om... "1-0-1-1-1-1-0-0-0-1-1"... :lol:

 

Tenk da, den første transistoren ble funnet opp rett etter andre verdenskrig. Og vi holder fortsatt på med dem. Det eneste som er

forandret er at de er mye raskere og mye mindre. Men det er fortsatt

samme prinsipper. Tenk så mye vi enda ikke har sett noe av: Prosessorer

som baseres på lys, prosessorer som baseres på magnetisme... Vi lever

i en avansert verden, ja, men ikke på langt nær så avansert som den

kommer til å bli. Og det forskes - det forskes som aldri før.

 

Og det finnes ingen grenser som ikke kan brytes - bare så det er

sagt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...