Gå til innhold

Se her alle som ikke får bestemt seg, FX5900 U vs 9800 Pro!


Anbefalte innlegg

Tenkte bare å nevne denne veldig gode anmeldelsen/sammenligningen

av ATi Radeon 9800 Pro og Geforce FX 5900 Ultra. De bruker plenty av

spill og andre benchmark programmer for å finne ut av hvilket kort

som er det raskeste.

 

Du finner hele artikkelen her:

 

http://www.ocaddiction.com/articles/video/...radeon_9800pro/

 

Uten å avsløre altfor mye så må jeg jo si at Nvidia skuffer. IGJEN. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte bare å nevne denne veldig gode anmeldelsen/sammenligningen

av ATi Radeon 9800 Pro og Geforce FX 5900 Ultra. De bruker plenty av

spill og andre benchmark programmer for å finne ut av hvilket kort

som er det raskeste.

 

Du finner hele artikkelen her:

 

http://www.ocaddiction.com/articles/video/...radeon_9800pro/

 

Uten å avsløre altfor mye så må jeg jo si at Nvidia skuffer. IGJEN. :roll:

God artikel det der....

 

Njaal

Lenke til kommentar

Som nevnt i en annen post, hadde de kostet det samme så er det ikke noen stor forskjell. Jeg hadde trodd nVidia ville kjøre på med et skikkelig rått kort, men får vel vente å se om det skjer noe med drivere.

 

Jeg går for pris/ytelse uansett, og lar ikke merke bestemme valget.

Lenke til kommentar
Som nevnt i en annen post, hadde de kostet det samme så er det ikke noen stor forskjell. Jeg hadde trodd nVidia ville kjøre på med et skikkelig rått kort, men får vel vente å se om det skjer noe med drivere.

 

Jeg går for pris/ytelse uansett, og lar ikke merke bestemme valget.

Jeg og går for pris/ytelse, derfor kjøper jeg aldri helt nye kort til 3-4000 heller.. :)

Lenke til kommentar

Dere må ikke tro på benchmarkene... øhh, jo må det,

men samma hvem som er best i benchmark det er det man ser selv.... :yes:

 

Synes du det ser bedre men nVidia så kjøp det, synes du det ser bedre ut med ATI så kjøp det.

 

Jeg går ikke å sier til en pen jente at hun er stygg fordi hun liker puzzy bukser elle no...

Lenke til kommentar

Med mindre man er Nvidia-fanatiker ser jeg ingen grunn til å betale mer penger for et kort som yter minimalt dårligere.

 

Men som sagt. Begge kortene rocker, så uannsett hvilket man kjøper så kan man spille alle spill på fullt. Ser man bortifra prisen er det en smaksak om man velger R9800pro eller FX5900, men pga prisen og littegranne allround bedre ytelse ser jeg ingen grunn til å ikke velge 9800pro.

 

Drømme litt. Blir kanskje et 9800pro kort eller noe når HalfLife2 kommer.

Lenke til kommentar

For min del så stoler jeg like mye på alle slike tester som på bondevik regjeringen..!

Egentli så bryr jeg meg ikke, men for å bare dele mine tanker om denne skjermkorttevlingen.

Jeg tror at marginene i dag begynner å bli så små i skjermkortmarkedet at det går ikke ann å lage kort som er "dobbelt" så raskt som fra motstanderen.

Nå sier ATI at de kommer med en brikke som skal bli dobbelt så rask som 5900/9800 kortene. Men jeg tror ikke det blir så mye raskere.

Har man kanskje nådd sluttpunktet til en spesiell utvikling av kort ? Ikke vet jeg, men en ting tror jeg nå, ingen vil klare å få mer enn bare ett par % bedre ytelse enn det bete kortet fra konkurrenten. Å slik vli det være helt til noen finner på noe lurt.

Så egentli i dag så er det bare velge det som høres best ut. Jeg for min del har ikke behov for å skryte av at jeg har det beste kortet på markedet. Så lenge jeg klarer å kjøre i en oppløsning 1024-> så er jeg strålende fornøyd.

Folk som stresser i dag med å ha det beste kortet på markedet er bare stormannsgal, no offense, men sånn er det bare. Hvem i alle dager trenger å ha 300-> FPS i ett spill, når øyet bare klarer å registrere (60?)

Eyecandy, ja.. hvem tenker på det når man spiller heftige FPS spill ? Unreal 2003 f.eks

Kan vel si, i spill som Splinter Cell/Hitman går det ann å ha slikt på, da legger man merke til det. Men for min del så går det flytende både med og uten dette på, i den ønskende oppløsningen.

Til slutt vil jeg bare si, at noen vil sikkert tro at jeg er hardcore nvidia fan, men nei. Velger bare det som er best i det øyeblikket jeg trenger nytt, å da er ikke den øverste hylla i bruk. Men alikavel går spill godt ?

Tror faktisk ikke en brøkdel av folkene her på forumet faktsik trenger ett high end kort. Det er bare for å skryte, det ser man også på at de ved hvert innlegg har signatur. Lett å se.

 

Takk

Lenke til kommentar

Morpheus skrev:

 

"...Jeg tror at marginene i dag begynner å bli så små i skjermkortmarkedet at det går ikke ann å lage kort som er "dobbelt" så raskt som fra motstanderen.

Nå sier ATI at de kommer med en brikke som skal bli dobbelt så rask som 5900/9800 kortene. Men jeg tror ikke det blir så mye raskere.

Har man kanskje nådd sluttpunktet til en spesiell utvikling av kort ? Ikke vet jeg, men en ting tror jeg nå, ingen vil klare å få mer enn bare ett par % bedre ytelse enn det bete kortet fra konkurrenten. Å slik vli det være helt til noen finner på noe lurt... "

 

Hei! På hvilke fakta baserer du disse påstandende? Og hva mener du med at marginene begynner å bli små?

Lenke til kommentar

Jeg baserer ikke på noen fakta, jeg skrev JEG TROR.

Er faktisk bare en følelse jeg har.

Det jeg mener er at ting når sin grense, som f.eks en CPU har en grense på hvor mye den kan klokkes, selv på -270.

Til slutt går det ikke mer, og noe annet må finnes på, det er dette jeg tror at man har nådd nu.

Er bare noen tanker man får når man leser rundt om kring i kvellingen.

 

Edit: det med marginene er fordi jeg kan ikke tro at Nvidia driter seg ut 2 ganger. De har trossalt laget kort en stund. Og i tillegg så kan vel de også kjøpe ett ATI kort for å teste, visst de da ser at deres kort ikke holder mål, hvorfor i all verden slipper de det ut på markedet ?

Jeg både trur og håper på at nVidia kan bedre, eller så er grensen nådd. Derfor skal det bli spennende når det nye kortet til ATi kommer. For å se hvor mye det klarer å slå 9800 f.eks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...