Gå til innhold

iPhone 4G eller Samsung Galaxy S i9000?

9 stemmer

1. 1. Hvilken?

• iPhone 4G
    • Samsung Galaxy S i9000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Kan hende forvirrende med for mye informasjon:

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/59953-The-mobile-revolution

De siste postene skulle være av størst interesse.

http://www.kjellbleivik.com/Books/#iPhone-iPod-iPad

Personlig ville jeg foretrukket en iPhone 4G med max harddisk inntil noen har overbevist meg om en bedre løsning.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Merk om du bruker Opera web nettleseren (av mange regnet som den sikreste og beste) så har du en rekke mulighter til å synkronisere dine favoritter på ulike plattformer og dele informasjon med andre via Opera Unite:

http://www.web3logistics.com/#opera-uniting-the-web

Vet ikke om Opera's nettleser er den beste på iPhone4G.

Så mye avhenger av hva du skal bruke mobiltelefonen til.

Lenke til kommentar

her er også en kjekk link

Skal vi hjelpe deg bedre må vi vite hva du hovedsakelig vil bruke tlf til.

Jeg bruker jo hovedsaklig mobilen til ringing og sms'er da, men forekommer jeg også bruker til musikk, youtube og masse andre applikasjoner, alt etter hva jeg selv synes

Har selv en iPhone 4, og jeg er veldig fornøyd med den til ringing, sms, musikk, youtube og apps. Samt at internett browseren safari fungerer flott, ihvertfall over wifi (har ikke noe form for fri mobiltdata, så bruker ikke tlf til surfing over mobil nettet). Opera derimot har jeg dårlig erfaring med på iPhonen min. Samtidig så er det mange kule spill ute til den. Og kameraet har fotolys noe som kommer godt med for min del da jeg knipser mye bilder på fylla :p

Ikke opplevd noen problemer med den og ikke noe form for lagg. Men jeg kan ikke sammenligne den opp mot galaxy s, da jeg ikke har prøvd den, så kan ikke si hvilken som er best av disse to. En ting som er bedre ihverfall er finishien, da galaxy s er i plast. På en annen side så har du jo større sannsynlighet for å knuse glasset på iphonen da den har det både forran og bak. Utover det blir det vanskelig for meg å si hvilken som er best :p Men om du lurer på noe ang en av tlf kan du alltids ta en tur innom glaxy s eller iPhone 4 trådene på forumet.

Edit: kan jo legge til at iPhone 4 har noen problemer med proximity sensoren som slår av skjermen under ringing, slik at det kan være lett legge på, dempe mikrofonen etc, men det har ikke jeg problemer med og apple sier de skal fikse det i neste update så spørs hvor mye du vil vektlegge det :p

Endret av dTd
Lenke til kommentar

her er også en kjekk link

Skal vi hjelpe deg bedre må vi vite hva du hovedsakelig vil bruke tlf til.

Jeg bruker jo hovedsaklig mobilen til ringing og sms'er da, men forekommer jeg også bruker til musikk, youtube og masse andre applikasjoner, alt etter hva jeg selv synes

Har selv en iPhone 4, og jeg er veldig fornøyd med den til ringing, sms, musikk, youtube og apps. Samt at internett browseren safari fungerer flott, ihvertfall over wifi (har ikke noe form for fri mobiltdata, så bruker ikke tlf til surfing over mobil nettet). Opera derimot har jeg dårlig erfaring med på iPhonen min. Samtidig så er det mange kule spill ute til den. Og kameraet har fotolys noe som kommer godt med for min del da jeg knipser mye bilder på fylla :p

Ikke opplevd noen problemer med den og ikke noe form for lagg. Men jeg kan ikke sammenligne den opp mot galaxy s, da jeg ikke har prøvd den, så kan ikke si hvilken som er best av disse to. En ting som er bedre ihverfall er finishien, da galaxy s er i plast. På en annen side så har du jo større sannsynlighet for å knuse glasset på iphonen da den har det både forran og bak. Utover det blir det vanskelig for meg å si hvilken som er best :p Men om du lurer på noe ang en av tlf kan du alltids ta en tur innom glaxy s eller iPhone 4 trådene på forumet.

Edit: kan jo legge til at iPhone 4 har noen problemer med proximity sensoren som slår av skjermen under ringing, slik at det kan være lett legge på, dempe mikrofonen etc, men det har ikke jeg problemer med og apple sier de skal fikse det i neste update så spørs hvor mye du vil vektlegge det :p

Mye positiv informasjon :-D tror jeg kommer til å velge iPhone 4G

Lenke til kommentar

Argumenter begge veier ser ut til å være:

iPhone hvis du:

- legger du vekt på at ting ALLTID skal gå 100% smooth og se lekkert ut,

- er komfortabel med å overlate førersetet i stor grad til Apple (noe veldig mange er, for de ER flinke)

- er opptatt av ferdigpolerte applikasjoner og at det skal være det aller beste utvalget, akkurat nå,

- vil kunne spille mye spill allerede fra starten av,

- vil ha det beste mobilkameraet, nesten på kompaktkameranivå, og vil ikke trenge FM-radio,

- vil ha den beste skjermen i forhold til oppløsning, et hestehode foran

- vil at overflaten skal være aller mest ripemotstandsdyktig, og er komfortabel med at den er en god del mer knuselig,

- legger litt av identiteten din i hvordan telefonen får deg til å framstå for andre (motebevisst, verdensvant, sexy, adaptiv. Og geeky.)

Galaxy hvis du:

- liker at systemet er fleksibelt for hva som skal kunne utvikles til det (alle komponenter i systemet kan byttes ut, så lenge telefonen har hardwarestøtte for det kan og vil hva som helst oppstå av funksjonalitet - der Apple på sin side begrenser ganske mye),

- er mest komfortabel med å ha kontrollen selv over hvordan telefonen skal brukes,

- hører en del på FM-radio og kan ta til takke med et moderat bra kamera,

- vil ha bred støtte for hvikle medieformater du skal kunne spille av og slippe å konvertere filene,

- synes det er greit at Android er i eksplosiv utvikling, på godt og vondt (utvalget av apps er mer etablert på iPhone, mens Android har en raskere vekst, det er først nå det begynner å komme virkelige godsaker. Mange utviklere henvender seg til begge plattformene uansett nå).

- synes Apple og den mest innbitte fanklubben oppfører seg litt vel breialt og usympatisk (men ikke legger like mye merke til den delen av alternativet som også gjør det),

- tåler at det lagger merkbart 1% av tida,

- vil ha den beste skjermen i forhold til bildegjengivelse, et hestehode foran

- vil ha noe som ikke knuses så lett, men tåler at den fortere får riper,

- legger litt av identiteten din i hvordan telefonen får deg til å framstå for andre (selvstendig, teknisk interessert/kompetent, nytenkende, nysgjerrig. Og geeky.)

Selv har jeg Galaxyen. Er strålende fornøyd, men hadde ikke hatt noe som helst imot å ha en iPhone i tillegg. :)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...