nomore Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hei, Kjøpte meg en ny(brukt)bil i sommer. En Opel Combo 2005 CDTI som var gått 40k(nå 51k). I sommer opplevde eg at den ikke alltid startet på første forsøk når eg vridde om nøkkelen. Det var dog sjeldent, men innimellom. På andre forsøk gikk det alltid. Så merket eg meg at om eg vridde nøkkelen om til punktet før tenning og ventet der i et par sekund før eg fortsatte så startet motoren hver gang. Uansett. Og slik har det vært siden, noe eg egentlig har slått meg til ro med. Men det har blitt hyppigere og hyppigere etterhvert som det har blitt kaldere i luften. Det første eg reagerte på når eg kjøpte bilen var at det ikke var noe glødelys noe sted. Eg fikk beskjed av selger at det er ikke nødvendig å gløde denne motoren, og at det bare var å starte. Stemmer dette? Er dette symptomer på at noe er galt eller er det helt normalt? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Kan jo høres ut som at glødingen er svak på den. Ta den til et Opel verksted og få de til å lese ut feilkoder. IKKE ta den på et generelt verksted/Mekonomen/etc, de har ikke gode nok lesere, selv om de påstår det (de kan bare lese kategori kode, mens nyansene (som er det du ofte trenger for å vite eksakt hva som er feil) kan de ikke lese. En slik utlesning koster knapt penger, men kan gi deg en indikasjon på hva som er gærnt og hva det vil koste. Forøvrig kan jeg garanterer at du har gløding på den motoren. Moderne diesler er absolutt avhengig av gløding, men selve glødingen går såpass raskt og i "bakgrunnen" at endel biler ikke engang har glødelampe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå