hakonvl Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei Mulig jeg er litt trøtt og helt borte vekk, men jeg finner ikke ut hva som skylder denne feilen "Catchable fatal error: Argument 9 passed to pages::add() must be an instance of  , string given, called in /home/hakon/htdocs/cms/admin/modules/3_articles/new.php on line 71 and defined in /home/hakon/htdocs/cms/admin/system/includes/pages.php on line 46" Selve funksjonskallet: pages::add( $title = 'testtittel', $author = '2', $active = 1, $console = '1', $usergroup = 'user', $date = '23:50 20.10.2010', $mainmodule = 3, $display = 'show', $filePath = '/articles' ) Og koden til funksjonen: $sql = "INSERT INTO pages(title, console, usergroup) VALUES($title, $console, $usergroup)"; $sql = "SELECT * FROM pages WHERE 'title' = '" . $title . "' AND 'console' = $console AND 'usergroup' = $usergroup"; //var_dump($sql); $result = db::query($sql); $row = db::fetch_array($result); $id = $row['articleID']; $path = ".." . $filePath . "/" . $id . "_" . $title; $indexContent = '<?php class currentPage{ CONST ID = ' . $id . '; CONST MAINMODULE = ' . $id . '; CONST TITLE = "' . $title . '"; CONST DISPLAY = "' . $display . '"; } if(!defined(EXEC)){ include "../index.php"; } ?>'; mkdir($path); $file = fopen($path . "/index.php", "w"); fwrite($file, $indexContent); Så vidt jeg skjønner tror PHP at jeg bet om at argument 9 skal være et objekt, men det ber jeg jo ikke om. Noen som skjønner hva dette kan være? Takk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Å «be om det» gjøres gjerne i funksjonens signatur, ikke implementasjon. Kan vi få se den? Dette kalles for øvrig for type hinting. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Linja har vist forsvunnet på et eller annen måte, men poster den nå ... static public function add($title, $author, $active, $console, $usergroup, $date, $mainmodule, $display, $filePath) Ikke noe typehinting der, i allefall ikke som jeg ser. "Be om det" var bare et begrep som passet litt bedre inn i farta Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Flytta det som var argument 9 så det ble argument 2, og nå ser der ut som om ting fungerer. Litt sært, men det kan vell hende at jeg har oversett noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå