Cleafox Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ja, i flere dager nå har nettet blitt skikkelig dårlig i 22-23 tiden på kvelden. Har prøvd alt, resatt router, oppgradert firmwire, restartet pcen, testet hastighet med laptop, stilt antenner (har fortsatt godt signal). Det er tydelig at problemet ikke ligger her i huset, og den må ligge hos Ventelo. Flere som har hatt samme problem med disse? Er forøvrig den eneste som har tilgang til internetten her. Beskyttet med passord og MAC filtering. Er så sinnsykt kjipt å spille med 300 i ping, kjedelig at alt annet på nettet går treigt også. Vurderer også å oppgradere nettet her gjennom samme leverandør (Ventelo) siden ingen andre klarer å levere samme hastighet de påstår de klarer å levere her (Drøbak), er dette lurt med tanke på hvordan nettet oppfører seg nå? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Du vil trolig ikke få mye bedre ping av oppgradering. I tidsrommet 21-23, så er belastningen fra hjemmebrukerne størst. Det er da man merker problemer med overbooking eller andre kapasitetsproblemer. Det kan også være problemer med støy på kabel mot sentral, men sikkert mindre sannsynlig. Foreslår du laster ned gratisversjonen av pingplotter. Da kan du monitorere forsinkelsen fra egen router, til f.eks www.uio.no. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Du vil trolig ikke få mye bedre ping av oppgradering. I tidsrommet 21-23, så er belastningen fra hjemmebrukerne størst. Det er da man merker problemer med overbooking eller andre kapasitetsproblemer. Det kan også være problemer med støy på kabel mot sentral, men sikkert mindre sannsynlig. Foreslår du laster ned gratisversjonen av pingplotter. Da kan du monitorere forsinkelsen fra egen router, til f.eks www.uio.no. Men dette bør jo ikke gå utover brukerne til Ventelo. Er for dårlig Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Du vil trolig ikke få mye bedre ping av oppgradering. I tidsrommet 21-23, så er belastningen fra hjemmebrukerne størst. Det er da man merker problemer med overbooking eller andre kapasitetsproblemer. Det kan også være problemer med støy på kabel mot sentral, men sikkert mindre sannsynlig. Foreslår du laster ned gratisversjonen av pingplotter. Da kan du monitorere forsinkelsen fra egen router, til f.eks www.uio.no. Men dette bør jo ikke gå utover brukerne til Ventelo. Er for dårlig Ventelo er nok klar over det, men det hjelper å gjøre dem oppmerksomme på kapasitetsproblemet Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Skal ringe de i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå