Gå til innhold

Tips til varm vinterjakke

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg en vinterjakke for å holde meg varm på de kaldeste dagene, hater å fryse. Har tidligere hatt den vanlige Bergansmodellen, til rundt 2300 tror jeg, men er nå keen på noe nytt.

Ønsker derfor gjerne tips til varme vinterjakker, enten det er parkas eller dunjakke spiller liten rolle. Med pris tenker jeg på rundt 2500-3000.

Får også 30 % på antonsport, og noe lignende på XXL (varierer litt på innkjøpspris), så i de butikkene kan gjerne prisen være maksimalt 4200, slik at prisen etter rabatt blir 3000, dere skjønner tegninga.

Takk på forhånd for alle svar, trenger virkelig tips til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men jeg tenker nå mest på en ren vinterjakke, ikke skalljakke med klær under.

Jeg vurderer også å betille fra USA (har en kompis som bor i USA som snart skal hjem, så kan sende innenlands). Er det noen som vet om noen pålitelige forhandlere med godt utvalg av vinterjakker? Tenker her først og fremst på The North Face og Canada Goose.

Lenke til kommentar

Lag-på-lag er i de fleste tilfeller varmere enn bare en tykk jakke. Det er luft som isolerer. Det varmeste er selvfølgelig å bruke en tykk jakke OG flere varme lag innenfor, men med mindre man skal til nordpolen er det helt unødvendig.

Sant.

En ting fkm, hvorfor kjøpte du Canada Goose om du syntes den var fjortis, overpriset osv? :p

Trådstarter: Jeg hadde gått for en Canada Goose om du ikke er redd for fjortis stempelet.

http://www.allthingsarctic.com/

http://www.antarcticconnection.com/default.asp

Den første siden er jeg litt usikker på om er ekte, det var i hvertfall før. Men syns siden har blitt så merkelig designet nå.

Lenke til kommentar

Sant, ganske lavmål å bruke canada goose

Når ble det lavmål å bruke en vinterjakke? Du bare seiler på noe du tror er en "mobbebølge" fordi du ikke klarer å komme på egne meninger.

Gi meg ti gode grunner til at Canada Goose av LAVMÅL (representere det absolutt laveste i systemet).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sant, ganske lavmål å bruke canada goose

Du fremstår ikke som intellektuell ved å si det der, men ok.

Det handler om konteksten Goosen er brukt i mener jeg. F.eks synes jeg ikke det er særlig fint med fjortisjenter som har Goose, Uggs og tights (noe en ser alt for mye av), men derimot kan det være stilig på voksne menn.

Lenke til kommentar

Skal du ha noe som er virkelig varmt, men ikke så klumpete ville jeg gått for en primaloft jakke typ denne

Har denne. og har vel aldri hatt noe mer enn t skjorte under denne selv i 20 minus, men nå fryser jeg svært sjeldent. Jakken bruker jeg først og fremst når jeg skal stå stille. Tar den av meg igjen når jeg skal bevege meg.

Det jeg bruker nå er en saueskinns jakke arvet av min farfar. Litt for varmt nå som temperaturen er rundt null, men skal nok bli fin når vinteren kommer.

Edit: vil legge til at hvis du greier å få tak i fjordårets modell "lofoten" så er denne bedre mot varme, men ikke vantett. Dog trenger du ikke en vantett jakke når det er veldig kaldt om vinteren. når det regner er den for varm.

Endret av Axl91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...