Solosup Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har planer om å kjøpe meg en vinterjakke for å holde meg varm på de kaldeste dagene, hater å fryse. Har tidligere hatt den vanlige Bergansmodellen, til rundt 2300 tror jeg, men er nå keen på noe nytt. Ønsker derfor gjerne tips til varme vinterjakker, enten det er parkas eller dunjakke spiller liten rolle. Med pris tenker jeg på rundt 2500-3000. Får også 30 % på antonsport, og noe lignende på XXL (varierer litt på innkjøpspris), så i de butikkene kan gjerne prisen være maksimalt 4200, slik at prisen etter rabatt blir 3000, dere skjønner tegninga. Takk på forhånd for alle svar, trenger virkelig tips til dette. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 20. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2010 Regner med at du kan strekke deg 400,-: http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=7105&cid=904&vid=19593 eller kjøp noe á la dette: http://www.xxl.no/klaer/herre/jakker/verglas-3l-jacket-1063916 og kjøp deg gode klær av ull til å ha under. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Den siste der kan umulig holde deg varm, selv med gode plagg av ull? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Lag-på-lag er i de fleste tilfeller varmere enn bare en tykk jakke. Det er luft som isolerer. Det varmeste er selvfølgelig å bruke en tykk jakke OG flere varme lag innenfor, men med mindre man skal til nordpolen er det helt unødvendig. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Takk for tipset, men jeg tenker nå mest på en ren vinterjakke, ikke skalljakke med klær under. Jeg vurderer også å betille fra USA (har en kompis som bor i USA som snart skal hjem, så kan sende innenlands). Er det noen som vet om noen pålitelige forhandlere med godt utvalg av vinterjakker? Tenker her først og fremst på The North Face og Canada Goose. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Lag-på-lag er i de fleste tilfeller varmere enn bare en tykk jakke. Det er luft som isolerer. Det varmeste er selvfølgelig å bruke en tykk jakke OG flere varme lag innenfor, men med mindre man skal til nordpolen er det helt unødvendig. Sant. En ting fkm, hvorfor kjøpte du Canada Goose om du syntes den var fjortis, overpriset osv? Trådstarter: Jeg hadde gått for en Canada Goose om du ikke er redd for fjortis stempelet. http://www.allthingsarctic.com/ http://www.antarcticconnection.com/default.asp Den første siden er jeg litt usikker på om er ekte, det var i hvertfall før. Men syns siden har blitt så merkelig designet nå. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 En ting fkm, hvorfor kjøpte du Canada Goose om du syntes den var fjortis, overpriset osv? Jeg kjøpte den ikke, jeg fikk den. Og jeg gikk i niende klasse (om jeg ikke husker helt feil), så jeg var vel litt fjortiss i tillegg. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Det som er så deilig er at den har blitt "ut" blant fjortisser, noe som gjør at vi vanlige endelig kan bruke den... Bryr meg mest om at jeg vil ha en jakke som er varm, uten å være for klumpete, som mange av dunjakkene blir. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Ut? Går ikke en dag nå uten at jeg ser en Goose og ikke bare på fjortisser... Kan godt forsvare bruen hvis det er kaldt, men når temperaturen er på 0 så ser det bare teit ut. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Du veit det finnes folk som fryser lettere enn andre? 0 grader er vippepunket for meg, før jeg hopper fra ullfrakkene og trenchcoatene mine til Goosene. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Joda, sant det og mulig jeg overdriver litt. Ble bare litt satt ut her en dag da jeg så en med Goose og singlet under... Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Sant, ganske lavmål å bruke canada goose Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Fjellraven har ganske fin parkas jakke i den prisklassen. Var på tilbud får 1500kr på G-sport, vet ikke om det er enda Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Man får en fra The North Face til nedsatt pris på Anton Sport denne uken, den kan jo være noe: http://www.antonsport.no/s/c.aspx?cid=1078&pcid=1 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Sant, ganske lavmål å bruke canada goose Når ble det lavmål å bruke en vinterjakke? Du bare seiler på noe du tror er en "mobbebølge" fordi du ikke klarer å komme på egne meninger. Gi meg ti gode grunner til at Canada Goose av LAVMÅL (representere det absolutt laveste i systemet). 2 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Sant, ganske lavmål å bruke canada goose Du fremstår ikke som intellektuell ved å si det der, men ok. Det handler om konteksten Goosen er brukt i mener jeg. F.eks synes jeg ikke det er særlig fint med fjortisjenter som har Goose, Uggs og tights (noe en ser alt for mye av), men derimot kan det være stilig på voksne menn. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Ser alltid like bra ut med Uggs, tights, en liten topp og en svær Goose på utsiden, spesielt når det er 10 grader i luften. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Skal du ha noe som er virkelig varmt, men ikke så klumpete ville jeg gått for en primaloft jakke typ denne Har denne. og har vel aldri hatt noe mer enn t skjorte under denne selv i 20 minus, men nå fryser jeg svært sjeldent. Jakken bruker jeg først og fremst når jeg skal stå stille. Tar den av meg igjen når jeg skal bevege meg. Det jeg bruker nå er en saueskinns jakke arvet av min farfar. Litt for varmt nå som temperaturen er rundt null, men skal nok bli fin når vinteren kommer. Edit: vil legge til at hvis du greier å få tak i fjordårets modell "lofoten" så er denne bedre mot varme, men ikke vantett. Dog trenger du ikke en vantett jakke når det er veldig kaldt om vinteren. når det regner er den for varm. Endret 24. oktober 2010 av Axl91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå