T.O.E Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvorfor får den bærbare maskinen min en god del bedre internettsignal enn den stasjonære? Jeg har ikke sjekket hvor bra de egentlig er, men ser bare på hvor mange fylte streker det er som vises, og den bærbare har fullt, mens den stasjonære har bare ca 3(Begge er Windows 7) Hvorfor skjer det? internetkoblinga til min stasjonære er via en USB, kan det være årsaken? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Antennene på bærbare er som regel i full størrelse, mens de på en USB-dongle er miniatyr. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Det er jo ulogisk, siden på bærbar er det jo trangt om plassen, mens på stasjonær så kan jo USB'n være så stor som det ønskes. Sikker på at det er årsaken? Endret 21. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvor stor en antennen på USB-donglen tror du? 1cm? I den bærbare er den minst 2x3cm som er en kvartbølgedipol. Det teller også med plassering av antennene. Gjemmer WLAN bak på en PC, så vil masse metall skjerme signalet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå