Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Så skar det seg...

Anbefalte innlegg

Hei, rigget i går opp en helt ny 54mbps trådløs gateway fra smc. Koblet så denne opp mot min Nextgentel ruter og opp mot min PC via kabel(for å kjøre den der wizarden). Dette funka fint, kjørte wizarden og det første jeg gjorde var å flashe til ny firmware. Dette funka helt fint til jeg innstallerte et også helt nytt 54mbps trådløst kort i pc`en. Fikk da kontakt med rutern men ikke mot noe annet(Kom heller ikke inn i interfacen til rutern). Tok så ut det trådløse pci kortet og kobla til via kabel igjen, men fikk ikke kontakt igjen med rutern. Det går heller ikke an å innstallere/kjøre wizarden igjen da den bare maser om at et det et passord problem av noe slaget(har aldri skrevet inn noe passord jeg :roll: ) Hva har skjedd og åssen fikser jeg det? :o

All hjelp blir motatt med takk :)

Ps: Det hører med til saken at jeg disabla DHCP(det funka fint det også though)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du disablet DHCP'en, så kan det være at du har "feil" ip-adresse, og at du av den grunn ikke kommer inn. Er noen routere som krever at du må ha et spesielt subnet for å komme inn. Annen mulighet er at du har fått slått på kryptering, og at den har et default WEP-key. Da må du slå på kryptering på wirelesskortet ditt og putte inn WEP-keyen. Husker jeg klarte å knote noe forferdelig når jeg skulle sette opp trådløst en gang...Det går bedre når du har gjort det noen ganger :)

Lenke til kommentar

netopia har en liste over klienter som er koblet til

Telnet deg inn og gå til Staistics & logs. Velg served IP-adresses

Der bør du se hvilke IP-er som er delt ut og aktive. Så er det bare å koble til. Du har vel ikke så mange aktive maskiner at det tar lang tid å finne rett :)

Oh, passord sa du? Finn ut hvordan du resetter routeren du... Spør de du kjøpte den av, eller send mail til produsenten og forklar hva du har gjort ;)

Lykke til

Lenke til kommentar

Supertakk folkens, alt funker nå, utenom at jeg ikke kommer meg inn i den config menyen. Har cisco ruter så det der Netopia greia blir vel litt annerledes. Men men, trenger jo egentlig ikke inn i den menyen så lenge alt funker:) Det står i manualen at jeg skal trykke inn den der "reset" knappen i 30 sek men det funker ikke... Merkelig knapp forresten, ligger lixom "inne" i rutern så jeg måtte fram med sylen, heh, lurer litt på om jeg bruker rett framgangsmåte though. Bør forresten rutern være avslått i det jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Kan vel lønne seg å holde den lengre enn 30 sek vil jeg tro. Har sett slike ting før. Bruksanvisningen sier 2 sek, realiteten: 10.

Hvis det ikke funker med strømmen i skader det ikke å dra den ut. Det er jo ikke sikkert at det funker når den er på heller, men slikt skal jo stå i bruksanvisninga egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...