dypen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei! Har omsider fått kjøpt meg ny bærbar pc fra Dell som ventes i hus i løpet av noen dager, gleder meg Pc`n leveres med Windows 7 og en haug med annen programvare som jeg muligens kan bruke fritt et par måneder før jeg må betale. Mitt spørsmål er, hva kan jeg slette og hva anbefales av programvare ? Jeg ønsker enkelt oppsett og ikke dobbelt opp av alt. Mitt bruk er epost, nettsurfing, word, regneark (her funker ikke gratisversjonen pga makroer) bildelagring med lett redigering, kansje litt film snekkring på lavft Movie Maker nivå osv Anbefalinger på slettguide, programvare, oppsett, guider, linker osv mottas med takk, gjerne gratis vare ? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Kan først starte med PC Decrapifier som kan hjelpe deg med å avinstallere programmene som er forhåndsinstallert på din PC. Antivirus & Antispyware Malwarebytes' Anti-Malware Free Microsoft Security Essentials Backup Paragon Backup & Recovery Free eller Paragon Backup & Recovery Free Advanced Brenne Program Ashampoo Burning Studion 2010 Advanced Torrent Vuze + Bit Che Nettleser Firefox eller Chrome Kryptering TrueCrypt Sikker filsletting Eraser Vedlikehold (temp og skrotfjerner) CCleaner + CCEnhancer Kopiere/flytte filer TeraCopy Gjenopprette slettet filer Recuva Kontorprogram OpenOffice PDF leser Foxit PDF Reader NFO Viewer DAMN NFO Viewer Video (Media Player) GOM Player eller VLC Avinstallering Magical UnInstall eller Revo Uninstaller Bildevisning FastStone Image Viewer eller Picasa Defragmentering Defraggler IM Windows Live Essentials 2011 Komprimering IZArc eller 7zip Systeminformasjon Speccy Endret 20. oktober 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
dypen Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Hva kan jeg med god samvittighet fjerne av programvare her uten å ødlegge noe? Det første jeg gjør er å bytte ut Trend Micro Antivirus med Microsoft Security Essentials Antivirus! Lenke til kommentar
dypen Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Takk for en fin guide "Svenni212000" Har nå slettet følgende: Roxio Creator DE 10.3 Power DVD DX O2Micro OZ776 SCR Driver Antivirus "Trend Micro Client/Server Security Agent" er slettet og erstattet med "Microsoft Security Essentials" Jeg bruker litt tid på dette men det gjør ikke noen ting Lenke til kommentar
UaeX Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Bruk denne siden, har veldig mange gode programmer. Tror jeg ikke har installert noe mer på laptoppen min siden jeg reinstallerte windows 7. http://ninite.com/ (Klarte å ødelegge partisjonen på laptoppen en uke etter jeg gjorde det samme med min stasjonære Lenge leve Ubuntu ^^) Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 vet jeg er litt sen, men hvis du bruker chrome som nettleser, kan du avinstallere flash, da chrome har dette innebygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå