IdLeR_ Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Hei, Vurdere å investere noen skattekroner i SSD, men jeg har ikke det nyeste ellers av hw. Da spørs det om det er noe poeng å kjøpe C300 128GB siden jeg ikke kan dra full nytte av lesehastighet? Vil det da være bedre for meg å kjøpe for eksempel Corsair SSD Force 2.5" 120GB som har høyere skrivehastighet og omtrent identisk pris? Thermaltake Level 10 Rampage Formula (X48) Intel Q9550 Asus Radeon HD5870 1 GB Mushkin 8GB XP2-8500 Win7 64bit + Linux Mint(KDE)64bit Disken er ment å erstatte en gammel Raptor 74GB og bør ikke ha mindre kapasitet Eller har jeg fryktlig mye eksternt stash som treiger maskinen, men det skal jeg la være å ramse opp her. Thx T. Endret 20. oktober 2010 av IdLeR_ Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Du kan jo fremdeles la den gamle disken stå tilkoblet. Da har du altså ikke noe plassproblem da Eller evt kjøpe en egen lagringsdisk i tillegg til ssd'en din. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er sant, men jeg har i tillegg 2x1TB og en 500GB. Ideelt sett skulle jeg hatt et raid5-array i tillegg til os-disken, men det er bare 6 s-ata slots på hovedkortet og jeg har dvd-brenner + bd-brenner. Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Tilbud hos Netshop så det blir en sånn: OCZ 120 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC Vertex 2, Max Read/Write 285/275MB/sec .. men siden jeg skal ha en ekstra kontroller og de ikke er på lager kan det være jeg har noen dager på å ombestemme meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå