Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Strømbehov til LAN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kompisen mins pc får sikringen til å ryke bare han setter i ledningen og skrur på hovedbrytern på powersupplyet :p

Det gjør min PC når jeg har den i kjelleren, men ikke på rommet mitt... Strange. Forskjellig styrke på sikringen? :p

Viss det er snakk om automatsikringer, muligens,

viss det er skrusikringer, er nesten alle sikringer forskjellige,

nesten ingen skrusikringer oppfører seg likt. :p

Btw., det kan også være pga. jordfeil i kjellern din,

ville sjekket det snarest viss jeg var deg! :)

Etter det jeg har hørt (Har ingen kilder på det),

har noen klart å presse rundt 55 amper ut av en 10 ampers skrusikring før den røyk o_O

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Kan også være en fordel at du sier ifra at alle ikke skal skru på strømmen / slå på pcene samtidig,

kjipt viss sikringen ryker :p

Normalt sett så løser dette seg med at de fleste kommer og kobler seg opp til forskjellige tider. Men, dersom det skulle skje at sikringen ryker så er det greit å kunne kontrollere oppstarten når strømmen kommer tilbake.

Det normale er som nevnt tidligere å beregne 1-1.5A pr maskin som skal kobles til. Men i oppstarten trekker en maskin langt mye mer, så man må regne med en liten buffer. 15 maskiner på 16A er alt for mye. 7-9 maks.

Så til 20 stk så ville eg beregnet 2x16A. 3x16A om mulig.

Lenke til kommentar

Du sier 7-9 er maks. Jeg vil påstå du kan dra strikken en del lenger, så lenge ikke disse kursene blir brukt til mye annet enn selve maskinene. På TG er det 12 maskiner på en kurs, og så vidt jeg vet er ikke strømproblemene noe problem der det ikke er folk som kreativt kobler inn alt for store anlegg, slik at det plutselig er 24 maskiner på en kurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...