Binders' Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei. Har i en stund hatt problemer med nettet i from av dårlig ytelse som merkes særlig godt i spill. Trodde først det var routeren den var noe galt med, men byttet ut den og problemet fortsatte. Jeg prøvde så å kontakte leverandør som ikke fant noe problemer. Så kom fram til at det måtte være en pc i huset som laget problemer. Har nå kommet fram til at det må være Macen ( en litt eldre Macbook) som lager problemer. Den er tilkoblet trådløst og jeg er koblet til med kabel. Og det viker som at hver gang Macen er på og bruker nett (Alt av nett, som facebook osv, spesielt ille med youtube) eller bare er tilkoblet får jeg et ytelses tap. Dette merkes som sagt veldig godt i spill, da pingen min i f.eks. cs hopper fra ca 30, til 700+. Nå kan det jo være en tilfeldighet, noe som viker veldig usannsynlig da det skjer hver gang Noen som har lignende problemer, eller en anelse om hva det kan være eller har en løsning? Kan det hjelpe å bytte leverandør? Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Det jeg ville gjort var følgende: 1. Koble pcen rett i modem - Funker alt fett, gå videre. Funker det ikke, sjekk pc/kontakt ISP 2. Koble i router, og deretter koble til spill-pc med kavel. Funker det også bra, gå videre. Visst ikke, sjekk routerinstillinger etc. 3. Koble i 1 og 1 "ekstra-pc", og sjekk mellom hver pc du kobler til. Dobbeltsjekk også når du kobler til "problem-pcen" at ping osv hopper fra normal til ekstremt høy, og at den reduseres når du kobler den fra. Når du da finner feilkilder, må du jo feilsøke for å finne eksakte problemer som du kan løse. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Er ikke noe torrent program e.l. som kjører i bakgrunnen på Maccen da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå