Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei! Vil det funke å lodde en male firewire på en female molex ? Er det gule og svarte kabler i firewire ?(12 volt). Tenkte først å bruke USB men der er visst bare rød og sort(5 volt). Skal gjøre det slik så jeg kan benytte meg av inverter og kalde katoder via firewire i kabinettet (evt. bak i hk'et dersom jeg ikke får hentet nok spenning fra kabinettet sin firewire utgang). Dersom dette vil gå har jeg tenkt å lodde selv, med mindre noen av dere vet om en slags adapter? (Firewire-molex) ? Evt. er det noen andre type plugg dere vil anbefale istedenfor? Må være 12 volt. Skal bruke en slik: inverter + to slike: kalde katoder Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Nei. USB har 5 Volt, Firewire har 30 Volt. En ting du kanskje ikke har tenkt over er strømforbruket. Så selv om spenningen hadde vært riktig er det ikke sikkert det hadde gått bra å koble til katoder. Men en Molex går bra, der har du 12V og nok strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hmm. Har du forslag til en annen kobling fra Molex til noe annet jeg kan montere i enten stikkontakt eller utsiden på pcen? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Fiks deg noe slikt, så får du molex bakpå maskinen og kan koble til lysene dine der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hva dersom jeg bruker et 12 volts blybatteri, kutter av molex kontakten på inverteren og kobler til rød og sort på et 12 volts biltema blybatteri. Får jo da ikke bryteren til å fungere, men det får bare gå sin gang. Kan dette funke? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Bryteren vil jo fortsatt funke om du bare kutter av med molexpluggen.. Og ja det vil funke fint på ett blybatteri, det domme er jo bare at du må lade batteriet innimellom, og et stort batteri på rommet ser ikke serlig pent ut.. Finn deg en 230V til 12V adapter, mye enklere.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Aha, skal se om jeg finner det! Ellers har jeg vurdert å bruke en 21 watts t5 lysrør med en slik: http://ljudia.no/lys-s82112/gobo-fargefilter-c81034/fargefilter-lysrr-bla-p81039/. Må selvfølgelig kappe til passelig lengde (dersom det går). Hva tror dere, vil dette gi et flott blått lys? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) For å få finest blått lys vil jeg annbefale dioderør.. Gir mye finere blåfarge enn f.eks katoder som lyser lyseblått.. Slik lysrør med film vet jeg ikke om, men tviler på det blir like fin farge som med dioder.. Legger ved bilde av diodelysene i bilen min.. Ett kamera kan ikke fange opp effekten helt, men det viser sånn ca hvordan blåfarge det blir: Edit: det er brukt slike rør: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_245_79&products_id=422 Endret 22. oktober 2010 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Dæven, det der var jo bare drit bra! Følger det med vanlig sigarettuttak? Isåfall er det vel ikke noe i veien for å klippe! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Kommer med bare ledninger, så trenger ikke klippe engang Får de sikkert enda billigere en annen plass.. Edit: her var det vesentlig billigere.. Vet ikke om det lyser like bra men vil tro det. http://bsbildeler.no/?pno=170111 Endret 22. oktober 2010 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Supert, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå