Gå til innhold

Hvoordan få 12V tilkobling? Molex - Firewire?

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hei! Vil det funke å lodde en male firewire på en female molex ? Er det gule og svarte kabler i firewire ?(12 volt). Tenkte først å bruke USB men der er visst bare rød og sort(5 volt).

Skal gjøre det slik så jeg kan benytte meg av inverter og kalde katoder via firewire i kabinettet (evt. bak i hk'et dersom jeg ikke får hentet nok spenning fra kabinettet sin firewire utgang).

Dersom dette vil gå har jeg tenkt å lodde selv, med mindre noen av dere vet om en slags adapter? (Firewire-molex) ?

Evt. er det noen andre type plugg dere vil anbefale istedenfor? Må være 12 volt.

Skal bruke en slik: inverter + to slike: kalde katoder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hmm. Har du forslag til en annen kobling fra Molex til noe annet jeg kan montere i enten stikkontakt eller utsiden på pcen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hva dersom jeg bruker et 12 volts blybatteri, kutter av molex kontakten på inverteren og kobler til rød og sort på et 12 volts biltema blybatteri. Får jo da ikke bryteren til å fungere, men det får bare gå sin gang.

Kan dette funke?:D

Lenke til kommentar

For å få finest blått lys vil jeg annbefale dioderør.. Gir mye finere blåfarge enn f.eks katoder som lyser lyseblått..

Slik lysrør med film vet jeg ikke om, men tviler på det blir like fin farge som med dioder..

Legger ved bilde av diodelysene i bilen min.. Ett kamera kan ikke fange opp effekten helt, men det viser sånn ca hvordan blåfarge det blir:

2vkz4lf.jpg

Edit: det er brukt slike rør: http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=242_245_79&products_id=422

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Dæven, det der var jo bare drit bra! Følger det med vanlig sigarettuttak? Isåfall er det vel ikke noe i veien for å klippe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...