Gå til innhold

Problemer med ekstern harddisk. (filoverføring)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 250 GB ekstern harddisk for lagring av diverse filmer, bilder og generelt sett medier for ca. 3-4 år siden.

Jeg lastet ned en 1080p film på 8 GB på min bærbare PC her om dagen, og siden bærbaren min begynner å bli litt gammel, og jeg så gjerne vil utnytte en film i 1080p så langt det går, ville jeg overføre filen til den stasjonære pcen min slik at jeg kan bruke HDMI til Tven.

File Sharing via hjemmenettverket gikk sinnsykt sakte (500-600 kb/s). Tidligere kan jeg huske å ha overført fra PC til PC i en hastighet av 3 MB/s.. bemerkningsverdig.

Så, ettersom file sharing tok sin tid tenkte jeg at jeg heller kunne bruke den eksterne harddisken min (Western Digital, usikker på modell), men så snart jeg prøver å kopiere over filen kommer det opp en error som sier at disken er full enda det er mer enn 100 GB ledig plass. Har overført større filer før, men nå(uansett hvilken pc jeg bruker) i det siste har jeg ikke kunne overført filer på et par gigabyte. Det kom ikke med noen driver og det er ingen config når jeg leter gjennom disken.

Hvordan får jeg løst dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom disken inneholder mye jeg ikke har lyst å miste (familiebilder o.l) er det lite ønskelig å tukle med den.

Kunne filpartisjonering vært noe for å overføre større filer, uten å miste kvalitet?

Kan svært lite på det området, så det hadde vært flotters om noen kunne forklart meg kjapt hvordan det hele gjøres, og hvilket program som er best å bruke.

Lenke til kommentar

Det er snakk om enkeltfiler som har maks størrelse, ta ut alt på disken og formater den til ntfs så legger du alt inn igjen + større filer.

Behøver ikke tulle mer med den og du mister ingenting så lenge du legger filene på 1-2 steder mens du formaterer.

Lenke til kommentar

Ettersom disken inneholder mye jeg ikke har lyst å miste (familiebilder o.l) ...

Litt off-topic, men eksterndisker må aldri brukes som eneste lagringsplass for viktige filer. Det er en relativt utrygg lagringsplass.

Man må være forberedt på at ennhver disk plutselig kan slutte å fungere, så viktige filer må lagres flere steder.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Litt off-topic, men eksterndisker må aldri brukes som eneste lagringsplass for viktige filer. Det er en relativt utrygg lagringsplass.

Man må være forberedt på at ennhver disk plutselig kan slutte å fungere, så viktige filer må lagres flere steder.

Klar over det, har selvsagt andre lagringsplasser også, men de er så lett tilgjengelig fra en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...