Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

har du opplevd bivirkninger på quetiapin?

Gjest tikktakk

Anbefalte innlegg

Gjest tikktakk

vennligst ikke link til felleskatalogen som viser alt som er mulig å oppleve på denne medisinen. jeg vil ha svar fra mennesker som har prøvd denne medisinen.

jeg har fått skrevet ut en resept på quetiapin actavis for at jeg er paranoid, men er livredd for bivirkningene.

har du brukt en? har du lagt på deg da? har du blitt slapp? andre bivirkninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har diagnosen paranoid schizofren, jeg bruker Quetiapin(Seroquel), bruker da en døgndose på 400 mg, bruker i tilegg 20 mg Zyprexa og 50+50+200 mg Truxal.

Har brukt Zyprexa i ca 10 år, la på meg en del av den, ved årsskiftet ble jeg innlagt igjen og de la da til Seroquel i og med at jeg hadde prøvd den før, hadde litt bivirkninger de første ukene. Ble litt slapp og trøtt etter hver dose men det gikk ganske raskt over.

Andre bivirkninger jeg har merket er lett svimmelhet og hard mage, men det kan skyldes at jeg bruker 3 typer medisin mot schizofreni og alle kan ha mye av de samme bivirkningene, jeg har ikke gådd noe opp i vekt heller siden jeg bynte på Seroquel.

Håper svaret kan være til hjelp, jeg anbefaler å prøve den medisinen, har hjulpet meg mye ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...