galle92 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hei, jeg har et problem med Pc'en min, den var nykjøpt i Mai og har verken flyttet på den eller noe lignende. Jeg har mest sannsynelig fått skrudd av den bakre vifta på datamaskinen slik at den har stoppet, men får desverre ikke startet den, har sjekket vifta og det er ikke noe problem med vifta eller med koblinga til den. Er det noe program som kan fikse dette eller noe lignende? Har Msi P55 - GD65 hovedkort, I7 prosessor (4X 2,8 ghz) 64 bit system og 4 gb ram, hvis dette hjelper noe. På forhånd takk, MVH PV! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hæ? Vifta di har falt av og derfor virker den ikke? Hva er det du har prøvd deg på? Foreslår du tar maskinen til et autorisert verksted og får den reparert der. Da får du iallefall jobben gjort på en skikkelig måte Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Er den koblet til hk kan du styre det i bios, er den koblet rett på psu er enten viften eller psu defekt. Lenke til kommentar
galle92 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 kanskje litt dårlig formulert ovenfor, problemet er: Vifta går ikke, og finner ingen problemer i kablinga osv. det jeg tror jeg selv kan ha gjort er å: skrudd den av, via "controlCenter" -> formatert pc'en og nå får jeg ikke slått den på. Jeg har ikke skrudd på noe inne i pc'en eller lignende, kun sjekket at det er kontakt, pc'en står på samme sted som den har gjort nå i 5 måneder. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Du bør nok fortelle hvordan viften er koblet. Går ledningen til hovedkortet eller til strømforsyningen? Lenke til kommentar
galle92 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 den går til strømforsyninga Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Da er det sannsynlig at vifta er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå