Gå til innhold

HTC Desire rebooter ofte - Hvorfor?


Beatnut

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Desire som helt av seg selv rebooter titt og ofte.

Telefonen har siste oppdateringer (Froyo), er ikke rootet og kjører HTC Sense som homescreen.

Jeg byttet ut det medfølgende SD-kortet på 4Gb med ett på 16 Gb.

 

Det virket før som om det skjedde når jeg benyttet mobilt bredbånd (IKKE vanlig WIFI) og spesielt når jeg var på Market eller Appbrain. Men nå skjer det også innemellom når eksempelvis Angry Birds kjøres og i dag når jeg spilte musikk med standard musikkavspiller.

Opplever også enkeltganger at SD-kortet står som kun Read-only mounted, men dette gir seg etter noen sekunder.

 

Jeg hadde ikke dette problemet før jeg oppgraderte til Froyo. Det skjedde heller ikke med en gang, men har begynt de siste to-tre ukene. Har prøvd å avinstallere app'er jeg installerte ila de siste to-tre ukene, men uten nevneverdig resultat.

 

Jeg har hatt telefonen i to måneder og har tenkt å kontakte tele2 mtp garanti osv, men tenkte jeg først ville høre her om andre hadde samme eller lignende problemer. Så også at det var en tråd om read-only mounted SD-kort, men følte at det dreide seg om mer til at jeg skulle skrevet i den tråden.

 

Noen som har noen erfaringer og/eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette innlegget var så godt som en blåkopi av mine erfaringer. Jeg kjøpte min Desire på komplett.no i april. I starten av september (noe etter oppgraderingen til 2.2) begynte telefonen å reboote under bruk av mobilroaming (spesielt E). De siste 6-7 ukene har det knapt gått en dag uten at mobilen har rebootet en eller flere ganger.

 

Jeg har vært i kontakt med HTC kundeservice denne uken (de svarte på min 2. henvendelse) og de foreslo å gjennopprette fabrikkinnstillingene. Det gjorde jeg i går, men det tok bare 5-8 min. med nedlasting ved bruk av H før mobilen begynte å reboote igjen. Problemet altså ikke løst.

 

Etter denne gjennopprettingen av fabrikkinnstillinger virker det neste som om mobilen rebooter mer enn før. Kan f.eks. ikke spille mer enn 10 min Angry Birds på toget før den rebooter.

 

Jeg har derfor fulgt HTC's andre råd, kontakte selger (komplett.no) og sende mobilen inn til reparasjon. Hurra...

 

Det er svært mange tråder om dette på nettet, og såvidt jeg ser er den eneste løsningen å sende mobilen inn til reparasjon for å få byttet ut div. innmat. Håper det virker.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å kunne hjelpe.

 

For meg så er det tydelig at feilen/rebootingen skjer når prosessoren jobber hardt eller når jeg bruker mobilroaming. Før oppgraderingen til 2.2 ble mobilen svært varmt ved bruk av Edge, uten at den rebootet. Nå rekker ikke mobilen å bli svært varm, den blir bare varmere rundt usb-porten. Det skjer nær sagt aldri at den rebooter ved vanlig bruk av wifi, og når det skjer er det kun i sammenheng med mye nedlasting over lang tid (timer).

 

Det som irriterer meg mest med denne feilen er at den ikke ser ut til å være uvanlig, men jeg har kun lest om den på utallige forum, ikke i noen "offisielle" kanaler.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med samme inntrykk som deg. Husker at den med 2.1 tidvis ble veldig varm, men aldri at den rebootet. Nå merke rjeg ikke varmen, men det skjer når visse prossesser er i gang. Jeg kan forstå på en måte at feks Angry birds kreve rlitt mtp grafikk, men ikke at musikk-avspilleren eller å gå på mobilt nett skal kreve noe. I tillegg irriterer det meg at den bare rebooter og at som du sier så er det ingenting å finne offisielt om problemet. Jeg ringte tele2 på fredag og skal nå sende den inn til rep.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Telefonen min er ihvertfall sendt til reparasjon og der har den hvert 3-4 uker nå :cry:

 

Min ble mottatt på Deltaservice 28.10, den var ferdig 4.11 og jeg fikk den i dag 6.11.

 

Mobilen hadde NØYAKTIG SAMME FEIL som da jeg sendte den inn! Mobilen slo seg av etter 2 minutters bruk av H/mobilroaming!

 

Likevel klarer Deltaservice å skrive at de har "kjørt stress test og oppgradert rom. Testet tlf ok." Dette er tydeligvis løgn og svært uprofesjonelt av Deltaservice. Dette er første gangen jeg har hatt såpass store problemer med en mobil, men jeg trodde aldri det skulle bli så mye styr...

 

Nå må jeg vel sende min HTC Desire inn via komplett.no igjen og nok en gang få en ubrukelig mobil i posten etter 10-14 dager hos Deltaservice.

Lenke til kommentar

Telefonen min er ihvertfall sendt til reparasjon og der har den hvert 3-4 uker nå :cry:

 

Min ble mottatt på Deltaservice 28.10, den var ferdig 4.11 og jeg fikk den i dag 6.11.

 

Mobilen hadde NØYAKTIG SAMME FEIL som da jeg sendte den inn! Mobilen slo seg av etter 2 minutters bruk av H/mobilroaming!

 

Likevel klarer Deltaservice å skrive at de har "kjørt stress test og oppgradert rom. Testet tlf ok." Dette er tydeligvis løgn og svært uprofesjonelt av Deltaservice. Dette er første gangen jeg har hatt såpass store problemer med en mobil, men jeg trodde aldri det skulle bli så mye styr...

 

Nå må jeg vel sende min HTC Desire inn via komplett.no igjen og nok en gang få en ubrukelig mobil i posten etter 10-14 dager hos Deltaservice.

 

 

Uff da og jeg som fikk beskjed om at min var ferdig idag, jaja vi får se da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andre gangs rep. tok under en uke. Mainboard ble byttet og nå funker mobilen slik den skal! Surfer i vindens hastighet med Android 2.2 uten at mobilen slår seg av. Synd Deltaservice brukte 2 ganger på å skjønne at mainboardet måtte byttes, men servicen var bra på andre forsøk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...